HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: Jacobs2 w 31 Maj 2021, 09:17:08
-
Witam, rozkładam już ręce - mam problem z drżeniem kierownicy przy hamowaniu.
Klocki i tarcze były już wymienianie 3-4 razy.
Jest spokój przez niecały miesiąc i znowu się zaczyna - trzęsie jak cholera podczas hamowania.
Wszystkie elementy zawieszenia są w idealnym stanie, mechanik nie wie o co chodzi, miał ktoś podobnie? Chyba niemożliwe żeby tyle razy tarcze się pogięły w tak krótkim czasie. Jakie zakładacie?
-
Może piasty są krzywe i szybko psuja tarcze? Albo montaż hamulców niepoprawny.
Jeździsz dużo po dziurach i krawężnikach?
-
Nie, czasami auto stało przez większosc czasu a po miesiacu problem wracał.
Teraz założone TRW i znowu to samo, bede sie umawiała na przetaczanie ale bez sciągania z auta, wyczytałem ze moze to coś da...
-
A zawsze montaż u tego samego człowieka? Bo różne są pomysły, często niezgodne ze sztuką, na przykład obsmarowanie wszystkiego pastą miedziową, nawet tego, co producent przewidział do pracy na sucho (prowadnice zacisków Ate).
I zgaduję ślepo, że masz koła przykręcone znacznie za dużym momentem, bo to wieloletnia tradycja w Polsce. A jeśli zmieniasz koła lato/zima, to na nieoczyszczone miejsce montażowe znów się zakłada.
Ten temat mam przeryty do spodu, bo sam się tym zajmuję i aż mnie fizycznie boli gdy z jakiegoś powodu warsztat ma mi to źle robić (dobrze się nie opłaca, bo za długo trwa).
-
Najlepiej zdjąć tarcze i jechać do jakiegoś tokrza co sprawdzi czy są krzywe tarcze. Jak nie to wina będzie gdzieś z montażem. U mnie w getzie jedna tarcza nowa też biła. Dałem do lekkiego przetoczenia za 15zł i teraz idealnie hamuje.
-
U mnie winny był przegub układu kierowniczego, też niemiłosiernie trzepało kierownicą.. Dolny krzyżak miał lekki luz. Tylko że u mnie też były stuki przy szybkim kręceniu kierownicą (gwiazdka nie była winowajcą...jak z fabryki). Wymieniłem przegub i wszystko wróciło do normy... a też miałem już zamiar wymieniać tarcze.
-
Miałem to samo. Wymiana tarcz nic nie da szkoda czasu i pieniędzy. Przyczyna leży w zawieszeniu. Tarcze jak są nowe to są idealnie równe i nie trzęsie kierownicą, a potem problem wraca. U mnie pomogło wymiana gwiazdki w układzie kierowniczym koszt 35 zł i 3 godziny roboty
-
miałem taki sam problem, drżała kierownica podczas hamowania, czasem trudno było ją utrzymać. Problem rozwiązany, jak się okazało była nim gumowa gwiazdka przy kolumnie kierowniczej. objawiało się to też wyczuwalnym luzem na kolumnie. Mojemu mechanikowi zajeło to 2 godziny. element zakupiony na ebay
-
Ma ktoś opis jak wymienić sprzęgiełko wspomagania w i40 już to kupiłem cena 15zł też mam objaw drżenia kierownicy przy hamowaniu i stuki gdy przekręcam kierownicą.
-
miałem taki sam problem, drżała kierownica podczas hamowania, czasem trudno było ją utrzymać. Problem rozwiązany, jak się okazało była nim gumowa gwiazdka przy kolumnie kierowniczej. objawiało się to też wyczuwalnym luzem na kolumnie. Mojemu mechanikowi zajeło to 2 godziny. element zakupiony na ebay
Cześć. Możesz opisać szerzej o jaką gwiazdkę chodzi? Mam ten sam problem.
-
Wpisz sobie do wyszukiwarki sprzęgiełko wspomagania i40
-
U mnie nie czuć luzuów na kierownicy, tarcze proste, a mimo to przy homowaniu jest to bardzo wyczuwalne. Zauwarzyłem także na przejazdach kolejowuch (tych paskunie zrobionych), również czuć drżenie.