HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: taki--jeden w 22 Kwiecień 2021, 22:12:27
-
Witam wszystkich,
Czy znacie miejsce gdzie można sprawdzić numery katalogowe części? Na partsouq.com brakuje rocznika 2020 (chyba, że 2019 i 2020 częściowo to to samo?)
Ewentualnie czy ktoś może potwierdzić poniższe dla 1.4 MPI?
Filtr oleju 2630003001 OP595/2
Uszczelka korka 2151323001
Filtr powietrza 28113F2000 AP197/5
Filtr kabinowy 97133F2000 K1314 lub K1423 raczej
Przy okazji chciałem zapytać o to ile faktycznie koni ma ten silnik - 100 czy 99? Przejrzałem materiały dostępne w internecie i różnie piszą.
-
Mam jeszcze inne pytanie: czy jeździcie do ASO z kupionymi przez siebie filtrami i olejem? Czy tak się da? Kupujecie wtedy Filtrona czy tylko oryginalne filtry?
-
Olej zawsze biorę własny, bo serwis ma ogromną marżę na nim.
Natomiast filtry to groszowa sprawa i na dobrą sprawę często w ASO wychodzi tanio niż na wolnym rynku.
Np. filtr oleju, który kosztuje około 27zł - szkoda zachodu.
Moje ASO nie robi problemów przy własnym oleju.
-
A wiesz może czy sam mogę wymienić sobie filtr powietrza i kabinowy z oryginału na Filtrowa? Pierwszy przegląd mam a on zawiera tylko olej i filtr. Zmienię pozostałe filtry też tylko czy to jakoś wpłynie na gwarancje?
-
Możesz samodzielnie wymienić filtry kabinowy i powietrza, nic się nie stanie. Na pierwszym przeglądzie ASO pewnie nawet tam nie zajrzy.
-
Ja kupiłem kabinowy w sklepie internetowym specjalizującym się w Hyundai. Niestety nie pasował. Na szczęście sklep zwrócił kasę.
-
A napiszesz jaki filtr kupiłeś? Jakie miał oznaczenie?
-
zOBACZ http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,13046.0.html
-
Dziś wymieniałem olej w 1.5 DPI po 10.000km
Olej kupiłem własny Shell 0W20 - 190zł za 5L (czyli 38zł/L)
w serwisie koszt oleju 55zł/L
oryginalny filtr oleju 30zł
uszczelka pod korek spustowy 3,5
sama wymiana oleju 135zł
Może komuś sie ta wiedza przyda
-
To i ja dołożę od siebie: pierwszy przegląd gwarancyjny i30 1.4 100HP to koszt 256 zł z własnymi częściami (w tym 256 zł 98 zł to koszt przeglądu nadwozia).
Części wszystkie miałem swoje (filtr oleju Filtron, olej 5w30, podkładka).
-
A kupiłeś go w Wielkiej Brytanii albo w Irlandii, że on "HP" jest, a nie "KM"?
-
A kupiłeś go w Wielkiej Brytanii albo w Irlandii, że on "HP" jest, a nie "KM"?
Taki śmieszek z Ciebie? To będę pisał MPI. Nie wiem jak to będzie po polsku...
-
Multi-Point Injection nie będzie po polsku. Po polsku to jest KM, czyli konie mechaniczne.
-
sama wymiana oleju 135zł
Wydaje mi się, że 135 zł to koszt roboczogodziny w ASO. U mnie na ostatnim przeglądzie wyszczególnili to na fakturze.
98 zł to koszt przeglądu nadwozia
Nigdy, przenigdy nie zgadzajcie się żeby za to płacić - w ogóle zaznaczcie na samym początku, że tego nie chcecie. Przegląd nadwozia polega na sprawdzeniu, czy nie ma korozji na blachach. Zenek po prostu obchodzi samochód dookoła i bardzo pobieżnie ogląda blachy w poszukiwaniu purchli pod farbą. Purchle to wada i podlega gwarancji. Natomiast odpryski i związana z nimi rdza nie podlega gwarancji, bo jest to uszkodzenie mechaniczne. Odpryski na masce czy przy nadkolach, na zawiniętej krawędzi błotników - a więc tam, gdzie występują najczęściej - nie interesują ASO i musicie sobie z nimi radzić i tak na własną rękę. Dlatego nie warto płacić za przegląd nadwozia.
-
Wydaje mi się, że 135 zł to koszt roboczogodziny w ASO. U mnie na ostatnim przeglądzie wyszczególnili to na fakturze.
W ASO gdzie byłem 1 rbg to 320 zł brutto więc ta teoria nie jest prawdziwa.
Nigdy, przenigdy nie zgadzajcie się żeby za to płacić - w ogóle zaznaczcie na samym początku, że tego nie chcecie. Przegląd nadwozia polega na sprawdzeniu, czy nie ma korozji na blachach. Zenek po prostu obchodzi samochód dookoła i bardzo pobieżnie ogląda blachy w poszukiwaniu purchli pod farbą. Purchle to wada i podlega gwarancji. Natomiast odpryski i związana z nimi rdza nie podlega gwarancji, bo jest to uszkodzenie mechaniczne. Odpryski na masce czy przy nadkolach, na zawiniętej krawędzi błotników - a więc tam, gdzie występują najczęściej - nie interesują ASO i musicie sobie z nimi radzić i tak na własną rękę. Dlatego nie warto płacić za przegląd nadwozia.
Chcesz mieć gwarancję na nadwozie to musisz to zrobić, nie chcesz nie robisz. Proste:)
-
W ASO gdzie byłem 1 rbg to 320 zł brutto więc ta teoria nie jest prawdziwa.
A w ASO gdzie ja byłem 1 rbg to 135 zł brutto, więc to twoja teoria nie jest prawdziwa.
Co do nadwozia to chyba masz rację - dokonanie tego przeglądu jest warunkiem gwarancji na blachy.
-
Koszt roboczogodziny ASO to 270,60zł
Przegląd blachy to 0,25h = 67,65zł
Wymiana oleju 0,5h x 270,60 = 135,30zł
takie stawki są np. w Łodzi, Koninie
Te przeglądy blachy w zależności od serwisu wyglądają różnie, czasem auto na podnośnik idzie, psikają w odpływy, coś tam zawsze markują że sprawdzają.
-
Jednak się myliłem, pardą. Kwota 135 zł to 0,5 jednostki, czyli pół roboczogodziny. Za całą wychodzi 270 zł brutto. Przepraszam, mój błąd.
Na fakturze mam wyszczególnione własnie 0,5 jednostki, stąd pomyłka.
-
Jednak się myliłem, pardą. Kwota 135 zł to 0,5 jednostki, czyli pół roboczogodziny. Za całą wychodzi 270 zł brutto. Przepraszam, mój błąd.
Na fakturze mam wyszczególnione własnie 0,5 jednostki, stąd pomyłka.
Generalnie drogie te ASO, rbg w granicach 300 zł brutto. Chociaż z drugiej strony licencja, warsztat, wypłaty, opłaty...żeby jeszcze za ceną szła jakość.
-
Koszt roboczogodziny ASO to 270,60zł
Dokładnie tak, ja robiłem w Koninie.
-
Kupiłem filtr kabinowy K1423. Wymiary te same, ale napisy są na krótszym boku, lamele też idą od krótszego boku. W oryginalnym napisy i lamele są od dłuższego boku. Czy w tej sytuacji ten zamiennik jest ok?
-
Używam K1423 od dłuższego czasu i wg mnie wszystko jest ok.
-
Witam wszystkich,
Czy znacie miejsce gdzie można sprawdzić numery katalogowe części? Na partsouq.com brakuje rocznika 2020 (chyba, że 2019 i 2020 częściowo to to samo?)
Ewentualnie czy ktoś może potwierdzić poniższe dla 1.4 MPI?
Filtr oleju 2630003001 OP595/2
Uszczelka korka 2151323001
Filtr powietrza 28113F2000 AP197/5
Filtr kabinowy 97133F2000 K1314 lub K1423 raczej
Przy okazji chciałem zapytać o to ile faktycznie koni ma ten silnik - 100 czy 99? Przejrzałem materiały dostępne w internecie i różnie piszą.
Czy uszczelka korka jest konieczna do wymiany za każdym razem?
-
Czy uszczelka korka jest konieczna do wymiany za każdym razem?
A widziałeś jak wygląda ta uszczelka po odkręceniu? Tak, jest konieczna.
-
A widziałeś jak wygląda ta uszczelka po odkręceniu? Tak, jest konieczna.
Nie widziałem. Dzwoniłem do serwis (1 wizyta nie w ASO bo za 7 miesięcy mam koniec gwarancji) i panowie mówią że mają te uszczelki to różnych aut.
-
Nie widziałem. Dzwoniłem do serwis (1 wizyta nie w ASO bo za 7 miesięcy mam koniec gwarancji) i panowie mówią że mają te uszczelki to różnych aut.
FEB32456 lub ELR 726.760
Oryginał 2151323001