HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: danet w 19 Kwiecień 2021, 21:53:31
-
Witam!
Przymierzam się do wymiany oleju i filtrów w moim aucie - Hyundai i30 FD, 2007 r., diesel, 66 kW, przebieg: 185 tys. km.
Do tej pory miałem wlany olej Mobil Super 3000 5W-30.
Proszę o poradę, jakie filtry oleju i powietrza kupić? Ten sam olej czy może warto zmienić?
Dzięki!
-
Filtr oleju oryginał 26320-2A500, KNECHT OX 351D ECO, MANN HU7001X, PURFLUX L409
Filtr paliwa zgrubny na pompie paliwa (siateczka) oryginał 31090-4F000 pewnie tylko ASO.
Filtr paliwa zasadniczy oryginał 31922-2R900, KNECHT KC 101/1, PURFLUX CS767
Filtr kabinowy 97133-2L000, KNECHT LA 441, MANN CU2532, DENSO DCF367P, BOSCH 1987432055
Filtr powietrza oryginał 28113-2H000, KNECHT LX2752, MANN C2029, PURFLUX, A1302, BOSCH F 026 400 063
Olej do silnika z DPF 5,3 litra 5W30 lub 0W30 norma ACEA C2 lub C3. Ja stosuje Castrol EDGE TITANIUM LL LONGLIFE 5W30 - 5L
-
Na (żadnego) castrola nie zmieniaj, bo to paskudne przebierańce. Jak ten, co jest w 85-90% ropopochodny, czyli organiczny, czyli mineralny. Jakkolwiek nie stanowiłyby jego kampanie reklamowe i materiały prasowe. Castrol jest dobry do zafajdania silnika. ;-)
http://s7d9.scene7.com/is/content/GenuinePartsCompany/1217873pdf
-
Odnośnie oleju to poczytaj tu: https://www.oilclub.pl/index.php?forums/silniki-wysokopr%C4%99%C5%BCne.148/
O castrolu też tam poczytasz.
Także olej jak olej, byle był dopasowany do silnika (specyfikacja oleju, a nie opinie Januszy Mechaników) ;)
-
Dokładnie.
Ważne by spełniał normy producenta. W tym przypadku 5W30 C3
-
Castrol jest dobry do zafajdania silnika. ;-)
Jestem tego samego zdania. Silnika nie zepsuje, ale ma tendencje do osadzania się syfu. Przerabiałem ten temat w swoim i20, benzyna. Po 60 tys. jazdy tylko na Castrolu już coś się tam zaczęło osadzać i po zalaniu Shella, Shell zaczął domywać silnik po Castrolu i po niespełna kilku tysiącach przebiegu nie był tak w barwie słomkowy jak po tym samy dystansie Castrol.
-
Każdy ma swój epizod z castrolem, jeden krótszy (bo czyta fora i inne źródła wiedzy), a inny dłuższy (np. "bo taki leją w aso, to musi być dobry").
:-)
-
Witam. Mój zestaw to: Olej - SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W30, filtr oleju - FILTRON OE674/5, kabinowy - MANN FILTER: CU 2532
-
Każdy ma swój epizod z castrolem
Mój epizod był dość długi, bo od nowości do prawie 7 roku życia auta. ASO cały okres gwarancyjny lało Castrola i gdy byłem na 6 już pogwarancyjnym przeglądzie wlali Shella, bo zmienili dostawcę oleju. Także moje doświadczenie z Castrolem jest, że tak napiszę, mocno dyskusyjne. Byłem mocno zaskoczony jak Castrol słabo płucze silnik. Smaruje, chłodzi, ale nie myje/płucze, a chyba taka jest dodatkowa rola dobrego oleju. Silnika nie zepsuje, ale jeśli ktoś oczekuje tego, co napisane na butelce, może czuć się rozczarowany.
-
Właśnie taki jest problem z castrolem, że nie dostajesz tego, co stoi w materiałach reklamowych i na etykietach. Trochę lepiej jest na rynku niemieckim, bo tam przynajmniej nie nadużywają hasła "w pełni syntetyczny". A gdzie indziej jest w 1% syntetyczny (jak większość castroli) i już można pakować takie hasło.
BP i Shell to jeden pieron, ta sama ultra-mega-hiper korporacja. :-(
Osobne marki się trzyma na wypadek potknięcia jednej z nich. Wtedy inne od tego samego sprzedawcy przejmują rynek i kasa nadal płynie ta sama. Kiedyś tak spaliła się woda Bonaqua, to dalej Coca-Cola sprzedaje [Polakom] to samo pod szyldem Kropla Beskidu.