HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: marler w 18 Październik 2008, 19:21:36
-
Witam
Od dawien dawna noszę się z zamiarem zainstalowaniu w accencie (96) alarmu. Właściwie alarm jest już sprawny ale pozostał problem zintegrowania go z centralnym zamkiem, który nęka mnie od przeszło pół roku. C.z był montowany fabrycznie bądź w serwisie hyundai'a - nie jestem pewien ale za taką teorią stoją oryginalne serwomechanizmy hyundai'a.
Czy wie ktoś może gdzie mogę znaleźć centralkę centralnego zamka w modelu z 1996 roku , bądź skąd centralny zamek pobiera zasilanie. Przeleciałem dzisiaj wszystkie bezpieczniki wyciągając jeden po drugim ( w wew. i zew. box'ie )i za każdym razem centralny zamek działał, jakby był podłączony do komputera pokładowego ???
Pozdrawiam Jakub
-
Po pierwsze, to zacznij od przeszperania forum, bo temat był już poruszany i są tam opisane szczegóły.
Sterownik C.Z jest w drzwiach kierowcy, tam musisz zamontować dodatkowy siłownik(najlepiej master) i do tego siłownika podłączasz przewód sterujący z alarmu.
Siłownik dodatkowy będzie zamykał drzwi kierowcy i dodatkowo sterował centralką, a centralka resztą zamków w drzwiach.
-
Forum oczywiście przeszperałem i trafiłem na bardzo zbliżony temat, lecz jedyne odpowiedzi jakie padły prawiły o nasłuchiwaniu cykania przekaźnika. Zastosowałem się do tej metody, lecz nic nie osiągnąłem.
Siłownik nazwany przeze mnie serwomechanizmem jest już w każdych drzwiach - u kierowcy master.
Dzisiaj wymieniałem mechanizm opuszczania szyby w drzwiach kierowcy i przejrzałem wnętrze drzwi w poszukiwaniu owej centralki, jednak bezskutecznie.
-
widocznie w accentach było inaczej.
poczytaj jeszcze to.
http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=215&highlight=centralny+zamek
http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=385&highlight=centralny+zamek
Skoro twierdzisz, że w drzwiach kierowcy masz siłownik, to fabrycznie musiałeś mieć centralny z pilotem co rzadko się zdarza w accentach z 96roku
-
Podczas moich poszukiwan, siedzialem w 3 accentach z 2000 roku z centralnym zamkiem ale bez pilota.. Nic z tego nie rozumiem..
-
Hants, a co tutaj jest do rozumienia? Po prostu niektóre samochody miały centralne sprężoną z alarmem a inne owej centralki nie posiadały i zamki zamyka się z klucza.
Poza tym zestaw zamki, centralka etc można kupić bardzo tanio, nowy z allegro. Ja kupowałem od "stig" siłowniki i jestem bardzo zadowolony.
Moim zdaniem, jeżeli coś z CZ niedomaga a NIE jest on spięty z alarmem to najlepiej wywalić stare graty i założyc nowe części. Koszt nie jest zbyt wysoki, montaz też jest ok i mamy święty spokój i wszystko działa ;)
-
Podczas moich poszukiwan, siedzialem w 3 accentach z 2000 roku z centralnym zamkiem ale bez pilota.. Nic z tego nie rozumiem..
centralny zamek z pilotem mialy fabrycznie tylko wersje cdx[mowie o UK].
-
Centralny zamek działa bez problemu i nie jest spięty z alarmem. W tym sęk że właśnie zamierzam go spiąć z systemem alarmowym.
W owym hyundai'u zamontowany jest centralny zamek tylko na kluczyk. Z tego co wiem cz powinien być sterowany przez sterownik ( centralkę zamka centralnego ). z kolei centralka powinna być podpięta pod któryś z bezpieczników ? - nie jest.
W instrukcji montażowej alarmu ( btw exus v10 ) jest napisane że aby zintegrować alarm z CZ należy podpiąć się do sterownika centralnego zamka.
Jak już wspominałem żaden z bezpieczników w samochodzie nie jest bezpiecznikiem od cz.
Dlatego prawdopodobna jest, jak wspomniał użytkownik IgoReCzeK w poście z pierwszego z powyższych linków, teoria o integracji centralnego zamka z komputerem.
Myślałem też aby przyłączyć alarm do mastera ale jeśli cz jest zintegrowany z komputerem to obawiam się iż mogę spalić ówże komputer.
-
W owym hyundai'u zamontowany jest centralny zamek tylko na kluczyk.
czyli nie masz w drzwiach kierowcy siłownika.
A to co widziałeś to był właśnie sterownik C.Z
Dołóż tam dodatkowy siłownik i do niego podłącz sterowanie z alarmu i to wszystko.
-
Witam.marler ja na Twoim miejscu nie spinał bym centralnego zamka z alarmem elektrycznie ( to niesie zagrożenie elektronicznego uszkodzenia całego systemu w przypadku usterki jednego z modułów ). Problem w moim samochodzie został rozwiązany w inny sposób. Dołożono siłownik sterowany bezpośrednio z centralki alarmu zamkiem od strony kierowcy. Uzbrajając alarm był podawany sygnał na dołożony siłownik, który zamykał zamek master kierowcy ( tak jakby był zamykany z kluczyka ), wówczas przekaźniki w zamku podawały sygnał do centralnego zamka i on zamykał wszystko. To się dzieje w ułamku sekundy i nawet nie słuchać który z siłowników zadziałał pierwszy. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Centralki z elektroniką od centralnego zamka nie ma w drzwiach.
-
Dołożono siłownik sterowany bezpośrednio z centralki alarmu zamkiem od strony kierowcy. Uzbrajając alarm był podawany sygnał na dołożony siłownik, który zamykał zamek master kierowcy ( tak jakby był zamykany z kluczyka ), wówczas przekaźniki w zamku podawały sygnał do centralnego zamka i on zamykał wszystko. To się dzieje w ułamku sekundy i nawet nie słuchać który z siłowników zadziałał pierwszy. Pozdrawiam Igor.
O tym ciągle pisze. Ale Igoreczek bardzo dokładnie to wytłumaczył.
-
Serdecznie dziękuję, teraz wszystko rozumiem. Czyli w drzwiach kierowcy nie ma żadnego siłownika, a otwierane są one mechanicznie - przekręceniem kluczyka. Faktycznie najprostszym sposobem jest dołożenie tego mastera.
Tylko jedna rzecz mnie wciąż zastanawia. Skąd zasilany jest cały układ centralnego zamka - bezpośrednio z akumulatora ?
-
Witam. Mogę zasugerować, że bezpiecznik będzie znajdował się bezpośrednio przy module centralnego zamka, a może nawet w tej samej obudowie. Trzeba więc raczej szukać w okolicach kolumny kierowniczej. Mnie to nigdy nie nurtowało i nie zgłębiłem tej wiedzy do końca, pewnie z powodu braku problemów z samochodem. Pozdrawiam Igor.