HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: moris w 22 Marzec 2021, 20:20:29
-
witam wszystkich
hyundai ix20 przejechane 32000 km i od dwóch dni podczas puszczania sprzęgła przy jedynce i dwójce pojawia się stuk metaliczny ,a przy wyżsych biegach tego nie słychać albo ja nie słyszę.
Przy bardzo delikatnym puszczeniu sprzęgła tego nie słychać,więc zastanawiam się co to może być za przyczyna.
bardzo proszę o sugestię
-
Moim zdaniem objaw normalny, o ile mówimy o delikatnym stuknięciu przy wspomnianym ruszaniu z jedynki, bądź przy wolnej jeździe i zmianie na bieg drugi i puszczeniu sprzęgła. Ja też tak mam i tak miałem w i20. Dodatkowo dźwięk słyszalny jest np. przy powolnym podjeżdżaniu w korku, gdy auto się toczy i dodamy lekko gazu, lub gdy podjeżdżając z małą prędkością gwałtownie go odejmiemy. Wspomniane stuki moim zdaniem są sumą luzów występujących w układzie napędowym. Przy wyższych prędkościach luzy kompensują się i nie są słyszalne. Wspomniane stuki da się również usłyszeć wśród marek konkurencyjnych.
Gdyby objaw nasilał się, sugeruję konsultacje z poleconym mechanikiem. A przepraszam, auto chyba jeszcze na gwarancji, także mamy do wyboru niestety tylko ASO, a tam z doświadczeniem mechaników jest różnie. Fakt faktem, na zasadzie dmuchania na zimne, proponuję swoje obawy zgłosić w ASO i dopilnować, aby zostało to w systemie informatycznym/książce serwisowej odnotowane. Gdyby okazało się już po gwarancji, że jednak był problem i coś się jednak zepsuło to mamy podstawę (zgłoszenie), do tego, aby liczyć na tzw. gest handlowy, pisząc inaczej partycypacja w kosztach naprawy lub darmowa naprawa. Ja tak miałem wymienione sprzęgło w i20 już po gwarancji. Koszt 0,00 PLN (słownie: zero złotych). Ale jest jeden warunek. Trzeba konsekwentnie auto serwisować cały czas w ASO. Nawet po upływie gwarancji.