HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: forester w 14 Marzec 2021, 13:09:41

Tytuł: i-30 crdi: olej w zbiorniku cieczy chłodzącej
Wiadomość wysłana przez: forester w 14 Marzec 2021, 13:09:41
Proszę o pomoc:

- ślady oleju w zbiorniku cieczy chłodzącej, szczególnie po krótkiej trasie - "masełko" na korku, zapaprane ścianki zbiornika.
Wg mechanika, to może być chłodniczka oleju lub uszczelka pod głowicą..

Jak sprawdzić ?
Tytuł: Odp: i-30 crdi: olej w zbiorniku cieczy chłodzącej
Wiadomość wysłana przez: maniek87 w 14 Marzec 2021, 21:21:13
masełko pod korkiem wlewu oleju zimą przy krótkich dystansach jest czymś naturalnym i nie musi świadczyć o niczym złym.
Co do masełka i oleju w zbiorniczku wyrównawczym, to podobny przypadek miałem w Audi 80, po płukaniu układu chłodzenia i ok tygodniu użytkowania ponownie pojawiały się ślady oleju. Silnik nie tracił mocy, pracował równo, ogólnie nic poza olejem w układnie chłodzenia  nie wskazywało na uszkodzenie głowicy/uszczelki pod głowicą. Wtedy wymiana chłodnicy oleju okazała się strzałem w 10.
Jeżeli w Twoim przypadku również jest podobnie, że silnik nie traci mocy itp. itd. to wymieniłbym chłodnicę oleju, będzie to nieporównywalnie mniejszy koszt niż ściąganie głowicy. Ew jeśli masz taką możliwość zdemontuj chłodnicę oleju i sprawdź jej szczelność np. kompresorem.
Tytuł: Odp: i-30 crdi: olej w zbiorniku cieczy chłodzącej
Wiadomość wysłana przez: guniak w 20 Marzec 2021, 14:00:30
Spróbuj wyczyścić zbiorniczek, zbierz to masło i obserwuj.  Miałem identycznie w astrze G po kilku takich zabiegach wszystko wróciło do normy
Tytuł: Odp: i-30 crdi: olej w zbiorniku cieczy chłodzącej
Wiadomość wysłana przez: niszczacyzboze w 18 Kwiecień 2022, 12:50:39
Witajcie,

Piszę tutaj, aby kontynuować wątek, a zarazem nie rozpoczynać nowego tematu o tym samym.

W październiku 2021 podczas "codziennej kontroli" zauważyłem, olej w zbiorniczku wyrównawczym. Po szybki przeleceniu internetu i konsultacji ze znajomym mechanikiem postawiliśmy na chłodnicę oleju. Chłodnicę, którą zakupiłem to byłą sama chłodnica aluminiowa bez żadnych oringów nic. Same oringi/uszczelnienia trudne do dostania, więc doszczelnił jaką pastą, kilkukrotne płukanie układu z wyjmowaniem niektórych rur i ich mechaniczne czyszczenie.

Sam później jeszcze raz czyściłem układ po około 500km i zostawiłem temat do teraz co jakiś czas kontrolując poziom i stan zabrudzenia.

Po ~8tys km zauważam, że znów olej się pojawia zbiorniczku, na bagnecie ubyło jakie 3-4mm oleju.  Zbiorniczek wymyłem i po ~300km jest to samo.

Można podejrzewać uszczelkę pod głowicą, ale:
Zrobiłem test na CO2 w układzie chłodzenia i po 5minutach9mam film z testu) płyn reaktywny nie zmienił barwy, po 10minutach kolor lekko zbladł, natomiast przez cały okres testu nie pojawiła się, żadna bańka gazu, która by wyleciał przez rurkę.

Płynu nie ubywa.
Oleju nie przybywa i pod korkiem wlewu oleju nie ma masła.
Odpala na zimnym bez problemu, nie kopci ani przy odpaleniu, ani w trakcie jazdy.

Olej to Motul X-cess 5W-40

W planie mam jeszcze wymianę podstawy filtra wraz z oringami(teraz udało mi się to znaleźć) i płukanie układu.

Dajcie znać czy mieliście z czymś takim problem i czy idę w dobrym kierunku.

Tytuł: Odp: i-30 crdi: olej w zbiorniku cieczy chłodzącej
Wiadomość wysłana przez: Lukasz89 w 15 Maj 2022, 18:14:52
Skoro nie ubywa i nie przybywa ci ani płynu ani oleju mozesz zwrócić jeszcze uwagę na chłodnice spalin bo to jedyne miejsce które jeszcze przychodzi mi do głowy. Wiadomo po chłodnicy oleju i podstawie filtra.