HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: Mariusz12 w 05 Marzec 2021, 13:16:17
-
Witam jeszcze raz wszystkich serdecznie. Jestem nowym posiadaczem I40 1.7 crdi 116km. Mam pytanie jak w temacie mianowicie czy to normalne że na zimnym silniku po odpaleniu z 2 sekundy świeci kontrolka ciśnienia oleju? Dodam, że szukałem na necie informacji, trafiłem na posty, że tak ma być. Lecz oglądając cold starty na necie takich aut jak moje kontrolka gasnie od razu. Proszę napiszcie jak jest u was? Pozdrawiam
-
Hej
-
Sprawdź najpierw czujnik oleju. W fiatach jtd jak smarowanie nie gaśnie od razu to oznacza wydmuchaną uszczelkę przy smoku. Może też wina być filtra oleju bez zaworu powrotnego lub wadliwego. Nie wiem ale to dziwne by smarowanie gasło za jakiś czas.
-
A może wypowie się posiadacz i40 z tym silnikiem? Jak wygląda start zimnego silnika czy ta kontrolka gasnie od razu czy po 2 sekundach?
-
Trochę czytałem o filtrach i jak to jest z zaworem zwrotnym/obejściowym? W I40 jak jest tylko wkład on jest czy ten zawór jest tylko w filtrach puszkowych?
-
A gdzie masz tą kontrolkę?
Ja mam i40 1.7crdi 136KM 2011r wersja z kolorowym wyświetlaczem pomiędzy zegarami.
Nie mam żadnej kontrolki?
Czy ona zapala się na tym środkowym wyświetlaczu?
Możesz podesłać zdjęcie gdzie ona Ci siw świeci?
-
No nie kojarzysz lampki alladyna? Czajniczka? Nie ważne w którym miejscu jest ale co znaczy. Moja babcia ma 74 lata jeszcze jeździ autem i wie gdzie jest i co oznacza :)
-
Ewentualnie jak ci się nie zapala na zapłonie przed rozruchem to masz zepsuta czujnik ciśnienia oleju
-
Tak z ciekawości sprawdziłem u mnie i stwierdzam że też kontrolka nie świeci. Oczywiście przed odpaleniem silnika. Wie ktoś może,gdzie dokładnie jest ten czujnik ciśnienia oleju zamontowany. Pozdrawiam
-
Jak od zakupu getz nie zauważyłem, że nie zapala sie kontrolka poduszki ;D Ale od oleju jest ważniejsza. Może tylko spaliła się żaróweczka a czujnik w drugiej kolejności do sprawdzenia jak ona będzie dobra.
-
Przy pomocy forumowicza z Facebooka stwierdziłem że czujnik do wymiany. Czujnik jest zlokalizowany pod filtrem oleju. Żeby sprawdzić czy jest popsuty, trzeba odpiąć kabelek od czujnika i przyłożyć do masy. Jak na zapłonie kontrolka się zaświeci to czujnik do wymiany, tak jest w moim przypadku. Jeśli się nie zaświeci to może być żaróweczka lub dioda do wymiany,albo gdzieś kabelek jest uszkodzony,
-
Dyskusja się rozwija a temat przwodni nie żyje :) bardzo proszę posiadacza silnika 1.7 crdi czy po odpaleniu na zimnym kontrolka oleju gasnie w momencie zapłonu czy 2,3 sekundy później
-
Nikt nie pomoże? No bardzo proszę dziś wymieniłem cała obudowę filtra gdyż myślałem że jest tam zawór zwrotny.... I nic bardzo proszę o pomoc jak to jesdt u Was?
-
Mam Taki sam przypadek kupiłem samochód i40 1,7crdi 136 km wg kartki wlany był olej motyl 5w30 ja natomiast kupiłem olej wg. książki obsługi a mianowicie Shell ultra pro 5w30 AM-L C3 i wg mnie wcześniej ta kontrolka gasła odrazy po zapaleni silnika a jakies 1000km po wymianie ta kontrolka coraz dłużej świeci nawet jakieś 2sekundy.
Może olej jest do d...... ale jest wg instrukcji
-
I jeszcze jedno silnik minimalnie głośniej chodzi :'(
-
To wie ktoś czy jest zawór tam jakiś zwrotny gdzie szukać przyczyny?
-
Byłem u mechanika i powiedział żeby się tym nie martwić jeśli kontrolka gaśnie gdyby nie gasła to jest problem
-
Tak jak pisałem w silnikach jtd taki symptom oznacza przyszłą awarię. Tu albo jest to pierdułka typu wadliwy czujnik, wadliwy zawór zwrotny filtra bo takie coś występuje jak filtr oleju jest pusty lub coś poważniejszego w przyszłości.
Ja też myślałem, że kontrolka to zabezpieczenie dobre. Ale raz jechałem seatem w zimę i przez zmarznięta odmę wywaliło olej podczas jazdy na silnik. Kontrolka się zapaliła dopiera jak nie było już oleju i silnik zaczął dziwnie chodzić.
Chodzi o to by uniknąć ewentualnego wywalenia bokiem korbowodu bo w tych silnikach się to zdarza.
-
A gdzie znajduje się zawór zwrotny oleju i jak go zdiagnozować
-
Zawory zwrotne na pewno są w filtrach metalowych puszkowych. Tu jak tako na schemacie smarowania nie widzę owego zaworu. Nie mam pojęcia co jest odpowiedzialne za utrzymanie oleju w górze..... Ręce opadają.... Autoryzowany serwis też dużo nie wiem bo byłem. Po niedzieli będę ściągał misę to powiem co i jak, może smok zatkany lub pęknięty.... Sam już nie wiem....
-
Ok daj znać PROSZĘ co odkryjesz
-
I jak tam kolego odnośnie tej kontrolki oleju. Co widziałeś po ściągnięciu miski olejowej JAKIEŚ WNIOSKI?
-
Jutro mam chwilę czasu także podzielę się wnioskami wieczorem :)
-
Witam. Po zabiegu.... Misa zdjęta. Smok czysty uszczelka smoka wieniona profilaktycznie, zaworek od pompy wyczyszczony. Wszystko złożone. Zalane świeżym olejejm. Filtr oleju wymieniony 3 raz w tym miesiącu...... I finał dalej to samo. Wcześniej wymieniłem czujnik ciśnienia oleju, obudowę filtra oleju bo tak poradzili w autoryzowanym serwisie.... I dalej jak auto jest zimne lub postoi z 20 min to kontrolka ciśnienia świeci te 3 sekundy po odpaleniu. Jedyne co mogę jeszcze zrobić to wymienić cała pompę oleju .... Panewki w dobrym stanie spód silnika obejrzany. No nie wierzę żeby przy przebiegu niecałe 200 tys oczywiście realne auto od nowości w rodzinie silnik dostał aż takich luzów. Naprawdę nikt nic nie poradzi?
-
Byłem z tym też u mechanika i mówił mi że silnik nie dokonać chodzi na sucho bez olej zawsze tam coś jest. I w sumie też nie wiem co w tej sytuacji zrobić. Kurde w polu Insignia też jest taki problem ale tam jest uszczelka smoka która trzeba wymieniać co jakiś czas.
-
RBODEK i jak robiłeś coś? Dzisiaj jeszcze mierzyłem ciśnienie oleju i tak jak świeci kontrolka tak ciśnienia nie ma parę sekund. Na pewno to nie jest zdrowe dla silnika...
-
Ok ale jak ciśnienie dojdzie to kontrolka gaśnie czyli pompa ok w takim razie ja stawiam na jakiś zawór zwrotny oleju a może jest on koło pompy tylko że nie mam żadnej książki napraw aby to sprawdzić
-
Koło pompy jest zawór przelewowy. On ma za zadanie jak pompa robi zbyt wielkie ciśnienie poscic je do misy... Jest opcja jakby się zacioł w pozycji otwartej... Ale ten zawór zrobiłem tzn wypolerowałem papierem ściernym tłoczek fajnie chodzi.... Raczej to nie on.... Na schemacie smarowanie nie widzie zaworu zwrotnego.... Wydaje się że takowego poprostu nie ma..... Ciężko o kogoś kto się zna dobrze na crdi.... Nawet w autoryzowanym serwisie kazali mi wymień c obudowę filtra ze tam ten zawór zwrotny niby jest.... A nie ma na pewno... Nikogo nie ma na forum z rzetelna wiedzą?
-
Nikt z was nie ma i40 z silnikiem 1.7 crdi?? Podstawowego silnika tego modelu na forum marki? Spotkalem kilka filmików na necie że ta kontrolka na zimnym faktycznie gasnie po 2 sekundach oraz inne filmiki gdzie gasnie od razu, jest w tym jakąś zależność? Może w odmianach 136 konnych jest inaczej w 115 inaczej?
-
Hei co prawda nie i40 ale silnik ten i gasnie odrazu zadnego swiecenia jak juz odpali a nawet jak jeszcze nie odpali ale dobrze zakreci przebieg 187, uszczelki filtra oleju wymieniles wszystkie, usunales stare czy moze przez przypadek zostala ktoras a Ty zalozyles nowa i chwilowo cisnienie ucieka dopoki sie nie wypelni olejem ...tak tylko gdybam ( z doswiadczenia wiem ze mozna taki blad popelnic i cisnienia nie bedzie- inny pojazd tez diesel) Daj znac jak ogarniesz temat. Powodzenia zycze i uporania sie z problemem bo to nic zabawnego taka kontrolka. Ponizej rys. a i strona warta zachowania 8)
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Hyundai&ssd=%24%2AKwF5TVxyLQEDJxoAJXZ1WSE1FRIMfXJ_fmxqXyYjKQx9fnx4AAAAAPZtWxA%24&vid=6417&cid=&uid=130729&q=
-
Dzięki za odp. Hmm no uszczelki filtra wymieniłem tam są 2. Wymieniłem obudowę filtra dalej to samo. Sam już nie wiem...
-
No właśnie ja też przy wymianie filtra oleju wymieniałem dwie uszczelki jedną dużą i małą.
Jak miałem golfa 4 1,9 TDI to w podstawie filtra oleju był zawór zwrotny że sprężynka który chyba blokowal spływ oleju z filtra nie wiem czy w I40 nie ma czegoś takiego?
Mariusz12 pisałeś że wymieniałem też podstawę filtr oleju a czy tam nie ma czegoś takiego może porobił byś zdjęcia.
-
No nie ma na bank..... Pozatym dzwoniłem do 2 autoryzowanych serwisów, patrzyli schematy układu smarowania i to samo... A powiedz długo Ci ta kontrolka świeci? Masz tak jak u mnie, że wystarczy że auto postoi pół godziny i też świeci te 2 czy 3 sekundy? Ile koni masz 115 czy 136? Znalazłem parę filmików gdzie w I40 1.7 crdi gdzie kontrolka właśnie świec te parę sekund. Znalazłem też filmiki gdzie gasnie od razu. Może jest jakaś zależność np i40 w wersji blue czy te 115km tak mają a 136 gasnie od razu?... Trzeba się skonsultować z inni posiadaczami i40.... Pompę wykluczam że siada gdyż jakby faktycznie nie domagała to na zimnym powinna się lepiej zachowywać i dawać lepsze ciśnienie bo olej gesty...
-
Miałem taką sytuację, że po jeździe w przeciągu 10minut wymieniłem filtr oleju. Siła rzeczy olej z filtra zeszedł do misy bo odkręciłem trzpień filtra. Odpaliłem auto i zgasła od razu jak to normalnie po jedzie do pół godziny... Wiec jeżeli powodem świecenia kontrolki byłoby schodzenie oleju do misy z filtra to powinna też zostać na te 3 sekundy a zgasła od razu.... W większości aut kontrolka zaświeca się w chwili załączenia prądu gasnie po odpaleniu... Ale są i takie auta gdzie ta kontrolka jak się włączy zapłon zaświeci się na chwilę i zgasnie. Po odpaleniu jeżeli nie ma ciśnienia dopiero zaświeci a jeżeli jest ok to zostaje zgaszona.... Może kwestia sterownika? Dlatego zależy mi na konsultacji z posiadaczem 1.7 crdi 115km w I40...
-
Ja mam i40 kombi 1,7 136kM i tak mi się zdaje że jak wymieniłem olej na taki jak jest w książce obsługi to ta kontrolka się dłużej świeci. Aczkolwiek wcześniej przed wymianą oleju mogłem nie zwracać na to uwagi ;(
Jak byłem u mechanika to mówił mi że silnik ma w układzie olej i w początkowej fazie rozruchu powinno być ok a pompa poda olej i ta kontrolka zgaśnie. Mechanik też mówił że zmiana oleju raczej nie ma znaczenia odnośnie świecenia tej kontrolki.
-
A poniżej link odnośnie testu olejów silnikowych
-
Ostatnia rzeczą której nie zrobiłem w tym temacie są niestety panewki wału korbowego.... Ściągałeś misę? Ile Ci ta kontrolka świeci?
-
Nie ściągałem miski olejowej, kontrolka świeci ok 3s
-
A jak np odpalasz parę minut po zgaszeniu? U mnie w takiej sytuacji gasnie od razu. Mam koło siebie takie i40 na sprzedaż nie wiem czy dziś nie podjadę sprawdzić jak tam ta kontrolka się zachowuje
-
Jeśli parę minut po zgaszeniu to gaśnie odrazy natomiast jeśli poczekam ok 30min to gaśnie po ok 3s
-
z doświadczenia z klekotami nasuwają mi się dwie rzeczy:
- obrośnięty nagarem ze szlamem smok pompy oleju
- zawór nadmiarowy ciśnienia w pompie nie domaga
- słabej jakości filtr oleju
-
Wszystko porobiłem misę ściągnąłem zawór przelewowy koło pompy sprawdzony profilaktycznie wypolerowany, filtr zmieniałem ostatnio 3 razy.... Mi zostały chyba już tylko panewki
-
i40_reset_ISG - YouTube mam dokładnie jak na tym filmiku kontrolka zostaje na 2 sekundy. Niech się wypowie jakiś posiadacz i40 czy też tak ma czy kontrolka ciśnienia gasnie od razu?
-
Mam dokładnie tak samo, ale nic z tym nie robię. Przebieg mam 140 tyś. Silnik pracuje równo, nic się nie dzieje więc po co szukać dziury w całym.
-
RUDOLF nikt nie szuka dziury w całym tylko próbuje ustalić czy ten model ma taką zwłokę. Jeżeli nie i faktycznie to jest przyczyną jakiejś usterki to zdziwiłbyś się jakie mogą być destrukcyjne te 3 sekundy dla silnika na przełomie miesiecy/lat. Wypowie się jeszcze jakiś inny posiadacz i40?
-
U mnie dokładnie tek samo, na zimnym do 2 sekund, na ciepłym od razu gaśnie, jak postoi parę minut to też do 2 sekund. Przebieg 173 tyś.
-
Pequeno dzięki za odp, miałeś tak od zawsze? Może w tych modelach faktycznie wygaśnięcie ma taką zwłokę.... Wypowie Się jeszcze jakiś inny posiadacz i40?
-
Nie wiem czy od zawsze, bo dopiero od Twojego pytania na to zwróciłem uwagę. Ale auto ma już 9 lat i silnik chodzi równo, oleju nie bierze, ani nie przybywa, ale pilnuję zawsze dopalanie filtra DPF do końca. Jak na razie żadnych problemów nie miałem i oby tak zostało.
-
Byłem właśnie w okolicznym komisie. Stoją tam 2 x i40 z 1.7 crdi 115 km. Dałem właścicielowi 4pak i poprosiłem żeby mi je odpalił na chwilę. Tam też kontrolki gasły po 2-3 sekundach oczywiście na zimnym. Widocznie ten typ tak ma. Może sterownik za to odpowiada że wygaśnięcie kontrolki trwa te sekundy dużej. Niepotrzebnie grzebałem w aucie zamiast sprawdzić wcześniej. Mądry polak po szkodzie
-
Witam,
Ja mam i40 vf 1.7crdi high 136km 2011
U mnie kontrolka się nie świeciła, bo: okazało się że taka cienka blaszka skorodowala i nie było zamkniętego obwodu.
I teraz jak auto zimne np. 5*C odpalam i kontrolka zgaśnie za około 2 może 3 sekundy.
Goracy silnik po zgaszeniu i odczekaniu np 10 min kontrolka gasnie po 1s.
Czyli wg. Mnie jest ok.
Można jeszcze sprawdzić czy pompa daje jeszcze jakie takie ciśnienie trochę na JANUSZA:
W formie tylko sprawdzenia dusić powoli auto i sprawdzić czy kontrolka zapali się np. W okolicach 500obrmmin czy nie.
Jest to u mnie trudne bo mi odrazu przy takich obrotach gasnie.
Ale pokazuje orientacyjnie ile zapasu jest jeszcze na ciśnieniu na pompie olejowej do minimum.
Oczywiście najlepiej było by sprawdzić manometrem.
PS. Kupiłem nowy czujnik za 40zl, który okazał się zbędny bo straty był ok, ale ważniejsze jest to że gwint u mnie był taki sam jak do czujnika cisnirnia do Ursus C360 tylko ze do ciągnika kosztuje 10zl🤣.
A manometry z gwintem ursusow ma dużo ludzi 😄