HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: CameleNiebieskie w 15 Grudzień 2020, 12:47:42
-
Cześć Panowie,
Zauważyłem ubytek płynu chłodniczego i postanowiłem że wymienię cały - gdyż nie mam informacji kiedy ostatnio był zmieniany.
Pytanie:
Zalany jest ZIELONYM płynem (co sugeruje użycie glikol propylenowy (MPG)), natomiast wdg HaynesPro(danych serwisowych) powinien być zalany płynem z glikolem etylenowy (MEG) NIEBIESKI.
Obecnie silnik w normie nagrzewa się do 90C i temperatury są stabilne.
Czym sugerujecie zalać? I czy w ogóle ma to znaczenie - w kontekście zrobienia krzywdy układowi chłodzenia?
Pozdrawiam
-
Kolor płynu nie określa rodzaju jaki to płyn.
Swojego zalałem Shell Longlife (czerwony). Nie ma żadnych problemów.
Układ przepłucz jak masz możliwość wodą demineralizowaną.
-
Pytanie z ciekawości, ile płynu chłodniczego weszło wam przy wymianie. Książkowo powinno być ponad 6l, mi weszło około 4,5l.
-
witam, mam ten sam problem. W ksiazce serwisowej ( w moim przypadku akurat 1.4 benzyna rok 2011) wskazuje na płyn glycoshell, którego nigdzie nie ma. Chyba został zastąpiony shell antifreeze. Czy zielony będzie ok?
Nie wiem co mam wlane obecnie.
Myślałem też nad prestone - jest tańszy.
-
Witam.
Ostatnio również wymieniałem płyn.
Podobno wchodzi 6,9l, ale wiadomo ze do "sucha" nie wypuści się.
Mi weszło 4l, później trzeba trochę pojeździć, układ sam się odpowietrzy.
Wówczas w zbiorniku wyrównawczym znów trochę braknie.
Znów dolewka 0,5l (na zimnym oczywiście) i teraz jest ok.
-
A co wlewales?
-
Ja wlewałęm K2, sądzę że rodzaj płynu nie jest aż tak ważny jeśli kupi się w miarę sensownej firmy to będzie ok.
To znaczy że te 4,5 -5 l to norma przy wymianie i nie ma co więcej kupować.
-
Jak kupiłem dynagel. Zaopatrzyłem się na wsz wypadek w 7 litrów a weszła niecałą banka 5 litrów.