HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: JarekEm w 09 Grudzień 2020, 14:35:50
-
Cześć
Kupiłem na zimę stalowe felgi z czujnikami (felgi pochodziły z Hyundai i30 2018 rok). Po wyważeniu i założeniu opon, przejechałem około 20 km po mieście i zapaliła się kontrolka z komunikatem "Sprawdź TPMS", pojechałem do tego samego wulkanizatora, powiedział "komputer nie nauczył sie kół", usunął błąd i po przejechaniu znowu pojawił się komunikat i świeci się kontrolka. Nie znalazłem nigdzie przycisku pozwalającego zrestartować TPMS, na letnich kołach nic się nie pojawiało, byłem sprawdzić ciśnienie to wszędzie mam takie jak na naklejce 2.2 bar (koła 16, opony 205/55). Czy ktoś spotkał się z takim problemem i zna rozwiązanie? Dzwoniłem do serwisu to odebrała mało kompetentna Pani która po wysłuchaniu mnie zapytała czego oczekuje żeby serwis dokonał, w momencie usłyszenia przez nią słowa "programowania" czujników od razu stwierdziła że to muszą komputer podpiąć to minimum 210 zł, miał oddzwonić ktoś bardziej ogarnięty ale cisza w słuchawce. W między czasie chciałem zapytać o Wasze doświadczenia.
-
Czy z oryginalnymi oponami system wyświetlał ciśnienie na każde koło, czy tylko było ogólne powiadomienie o niskim ciśnieniu? Może być problem z kompatybilnością czujników, inną częstotliwością 315MHz lub 433MHz albo tylko wystarczy 'zmusic' komputer do nauczenia się że ma nowe czujniki. Najlepiej podłączyć pod programator tpms i wszystko będzie jasne.
-
Na letnich pokazywał ciśnienie na każdym kole osobno. A w jaki sposób zmusić komputer do nauczenia się nowych czujników? Dzwoniłem ponownie do ASO to mówią że trzeba je przeprogramować (koszt usługi 150 zł), rozumiem że we własnym zakresie raczej nic nie zdziałam?
-
Jeżeli wybierasz się może do Warszawy to mogę je zaprogramować w ramach pomocy forumowej (jeżeli są kompatybilne). Czujniki fabryczne masz na częstotliwości 433MHz. Będzie potrzebny programator TPMS jeżeli do tej pory komputer nie rozpoznał nowych.
-
Jak dla mnie te czujniki TPMS to tylko kłopot, a nie żadna pomoc. Zbędny gadżet z którym są kłopoty.
-
Trza polać koledze wyżej. Bo rzadko zdarza się taki głos rozsądku.
-
to moze wyjasnic problem
**
W samochodach marki Hyundai można odnaleźć czujniki ciśnienia aż czterech producentów: VDO, TRW, Schrader oraz Lear. Występują w nich zawory:
- TPMS-03 (oznaczenie Global Traders) – zawór aluminiowy wciskany w czujnik, stosowany w czujnikach VDO,
- TPMS-04 (oznaczenie Global Traders) – zawór gumowy, stosowany w czujnikach Schrader,
- TPMS-12 (oznaczenie Global Traders) – zawór aluminiowy, wkręcany w czujnik, występujący w czujnikach TRW.
Najczęściej występującym trybem przyuczenia pojazdów marki Hyundai o nowe czujniki jest OBD. W przypadku założenia czujnika z nowym numerem ID wymagana jest jego podmiana w sterowniku auta. W nowych modelach, gdzie stosowane są czujniki Schrader, występuje tryb automatyczny – po założeniu nowych czujników wystarczy odbyć jazdę z prędkością powyżej 30 km/h w celu ich adaptacji.