HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Adam2428 w 15 Kwiecień 2012, 18:26:17
-
Witam , w mojej instrukcji obsługi są rozbieżności co do luzów zaworów .
W jednym miejscu pisze 0,20 0,25mm a na końcu w tabelce 0,13 0,17mm które ustawić?
-
Witam
Ja zawsze ustawiałem tak jak w instrukcji napraw z działu Download.
Poza tym znajdź szczelinomierze 0,13 0,17mm ;-)
-
A mógłbyś mi podać te wartości z instrukcji napraw?
-
Witam , w mojej instrukcji obsługi są rozbieżności co do luzów zaworów .
W jednym miejscu pisze 0,20 0,25mm a na końcu w tabelce 0,13 0,17mm które ustawić?
W instrukcji podany jest luz zaworowy dolotowy 0,2 mm i wylotowy 0,25 mm przy pomiarze na silniku gorącym.
Luzy 0,13 i 0,17 mm dotyczą silnika zimnego ( ok. 20 st. C ).
-
srt 121 oraz 165 instrukcji w Download
-
Dzięki "marekityle" za dowland według tej instrukcji na zimnym silniku luz jest mniejszy niż na gorącym w maluchu było odwrotnie , ale to chyba wiarygodne źrudło
-
maluch ma wałek rozrządu w bloku i popychacze a Getz wałek w głowicy bez popychaczy i z tego m.in. ta różnica
-
Czy jest możliwe żeby niewyregulowany luz zaworowy powodował duży wzrost spalania i spadek mocy ? Wg mnie tak. Jest to sugestia mojego mechanika po tym jak sprawdziliśmy sondy lambda i wszystko jest ok z nimi. Za tydzień ustawianie luzu będziemy robić.
-
Bez przesady brak luzy na zaworze nie spowoduje jakoś wielkiego wzrostu spalania i dynamiki. Miałem tico i też od ruskiego roku było tam coś ustawiane i śmigało.
Od spalania to własnie głównie sondy. Wystarczy odkręcić świece i pewnie będą czarne - za bogata mieszanka.
-
Świece i przewody wymienione wczoraj. Były już zmęczone życiem trochę. Dwukrotne sprawdzanie komputerem (w tym raz w ASO) nie wykazało żadnych usterek sond ani innych elementów. A spalanie duże... Moc słaba...
Jak regulacja zaworów nie pomoże to zostaje jeszcze to słynne kółko na wale (luz wzdłużny).
-
A ja bym zaczął od początku: zmień paliwo ;)
-
A co złego w Orlenie może być ? Zawsze tylko ta 1 stacja wchodzi w grę...
-
Compot1 to jest miejsce na Twoje pytanie.
Tak jak napisałeś kontrola i ewentualna regulacja luzu zaworów powinna odbywać się co ok 20 tyś km lub co dwa lata.
Kontroli i regulacji można dokonać samemu przy pomocy szczelinomierza, klucza i wkrętaka (w necie jest dużo poradników).
Dodatkowo po zdjęciu pokrywy zaworów trzeba wymienić uszczelkę o numerze 22441 02400 najlepiej niech to będzie oryginał taki jak poniżej.
http://allegro.pl/kia-picanto-uszczelka-dekiel-zaworow-22441-02400-i5163685732.html
Najważniejsze przy wymianie uszczelki jest moment dokręcania śrub powinien on wynosić 8-10 Nm i lepiej powstrzymać rękę bo co za dużo to nie zdrowo.
-
Dziękuję i takiej odpowiedzi oczekiwałem. Jeszcze jedno pytanie bo mechanik zaleca mi że razem z regulacją zaworów powinno się wymienić olej ??
No ale po co skoro robiłem to parę miesięcy temu.
-
Ściągnięciem pokrywy zaworów nie powoduje oczywiście wymiany oleju. Może to być jednak moment na usunięcie odłożonych zanieczyszczeń na pokrywie i zmianę oleju na taki który będzie przyjazny dla silnika (to twierdzenie opieram na podejrzeniach że wlany jest jakiś półsyntetyk) na długie lata. Robiąc krótkie odcinki w mieście interwał zmiany oleju należy skrócić nawet o połowę bo olej szybko traci swoje własności fizyczne.
-
Panowie mam jedno pytanie. Jak często należy sprawdzać luz zaworowy?
Gacek ma przejechane 82.200, problemów z odpalaniem, jakiś spadków mocy nie wyczuwam.
Od 6 lat i w tym przez 3 pierwsze lata serwisowania w salonie nic nie słyszałem by był regulowany/kontrolowany luz zaworowy. Czy to pora skontrolować profilaktycznie czy jak to teściu mówi "póki nic się nie dzieje z autem nie ruszać"?
-
W tym temacie padły już odpowiedzi na Twoje pytania.