HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: Bzzz w 12 Kwiecień 2012, 13:16:49
-
Witam
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, otóż nie działają wentylatory chłodnicy po nagrzaniu się silnika- doprowadziło to do rozszczelnienia się chłodnicy.
Podłączyłem na krótko wentylatory i załączają się.
Proszę o info co sprawdzić najpierw, szukałem bezpiecznika ale nie znalazłem.
czy może to być wina włącznika wentylatora umiejscowionego w chłodnicy? -jeśli tak to jak spr jego działanie w warunkach polowych.
temperaturę na desce rozdzielczej wskaźnik wskazuje właściwą.
-
czy może to być wina włącznika wentylatora umiejscowionego w chłodnicy
Tak.
jak spr jego działanie w warunkach polowych
Skoro wentylator załącza się na krótko to wymień czujnik.
-
czy może to być wina włącznika wentylatora umiejscowionego w chłodnicy
Tak.
jak spr jego działanie w warunkach polowych
Skoro wentylator załącza się na krótko to wymień czujnik.
Ok nie doszukałem się czujnika ale znalazłem przy głowicy przy wężach 2 czujniki
Czy ktoś uchyliłby rąbek tajemnicy do czego one służą ??
domniemam że pierwszy z dołu to wskaźnik temp,
drugi to cholerstwo od załączania wentylatora??(http://w204.wrzuta.pl/obraz/9S1py4Ck6f7/20120412051)
http://w204.wrzuta.pl/obraz/9S1py4Ck6f7/20120412051
-
Drugi to sygnał do ECU. DO wentylatora powinien być w chłodnicy ale może też brać sygnał z tego drugiego.
-
Drugi to sygnał do ECU. DO wentylatora powinien być w chłodnicy ale może też brać sygnał z tego drugiego.
BartBartez a w którym miejscu w chłodnicy u ciebie występuje ???
-
Też się zdziwiłem, że go nie ma :mrgreen:
-
z wentylatora to jest ten co z escu 2 piny a ten drugi w tym miejscu 1 pin to temperatura zegarów;d jak potrzebujesz podbij na pw oddam za jakieś drobne;p
-
z wentylatora to jest ten co z escu 2 piny a ten drugi w tym miejscu 1 pin to temperatura zegarów;d jak potrzebujesz podbij na pw oddam za jakieś drobne;p
Sprawa wygląda następująco -przeczyściłem styki i czujnik ożył, działa uruchamia wentylator ale jeden- rozumiem że drugi włączy się przy wysokiej temp. pow . 100'C ???
Druga sprawa:
zauważyłem wycieki z chłodnicy spod plastikowej obudowy w górnej części chłodnicy.
Czy to jest naprawialne czy szukać od razu drugej??
Chłodnica od 1,6 16V będzie pasować do 2.0 16v -pod względem swojej wydajności.
-
Stojąc przed autem - wentylator po lewej - to wentylator chłodnicy płynu chłodzącego silnik, wentylator po prawej - to wentylator chłodnicy klimatyzacji. Oba działają niezależnie. Drugi działa non stop po włączeniu klimatyzacji. Włącz i zobacz czy działa a nawet może być tak, że przy włączonej klimie są uruchamiane obydwa.
-
pasują te same są.
-
pasują te same są.
ok dzięki za info i pomoc -czyli off topic :-)
[ Dodano: 2012-06-02, 11:43 ]
Chciałbym reaktywować tema wentylatora.
Zauważyłem że po wyłączeniu zapłonu wentylator (jeśli działa) wyłącza się i nie działa po wyłączonym zapłonie pomimo wysokiej temp.
proszę o info gdzie poszukać przewodów lub co sprawdzić aby zbadać problem.
-
Jeśli napisałeś to co naprawde chciałeś to tak będzie ponieważ wentylator (bynajmniej w Hyu) nie zadziała Ci na WYŁĄCZONYM zapłonie..
Jeśli chodzi o przewody to szukaj od wentylatora i dalej, ale niema sensu, chybaże dasz bezpośrednie zasilanie i bedzie Ci cały czas hulał :shock:
-
U nas po zgaszeniu silnika potrafi popracować nawet i przez minute, potem sam się wyłącza.
-
wentylator (bynajmniej w Hyu) nie zadziała Ci na WYŁĄCZONYM zapłonie..
Zadziala, zadziala..
Pamietaj, ze czujnik/wlacznik (bimetal) masz wkrecony w spód chlodnicy. Moze obrosl brudem i po wylaczeniu silnika nie jest juz w zasiegu goracego strumienia (gdyz pompa nie dziala).
Od sprawdzenia tegoz powinienes zaczac swoje testy.
-
To widocznie moje 3 Hyundai`e miały awarie w postaci nie działającego went. na wyłączonym zapłonie, bo w każdym sprawdzałem ponieważ na to jestem mocno uczulony..
-
u mnie hula
-
Na J2 jak chodzi wentylator i wyłączysz zapłon to nie działa już czyli wszystko tak jak piszesz a czujnik nie ma do tego nic chyba żeby się nie włączał wentylator wogóle. W J2 poprostu dopiero po zapłonie wentylator jest zasilany.
-
Temat posprzątany.
Jako podsumowanie napiszę, że w niektórych autach wentylator jest stale zasilany co czasami powoduje jego pracę nawet po wyłączeniu zapłonu. W J2 wentylator nie pracuje po wyłączeniu zapłonu. O powody takiego rozwiązania proszę pytać konstruktorów aut ;-)