HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: Kamil102134 w 18 Lipiec 2020, 11:07:23
-
Witam serdecznie posiadaczy i30.
Posiadam taka z 2009 roku. Ogrzewanie pięknie śmigało kilka miesięcy temu.. oddałem samochód do kapitalnego remontu silnika i od czasu naprawy ogrzewanie mi szwankuje. Lewa strona wieje ciepło/zimno , prawa strona pasażera zimno/ledwo ciepło. . Ostatnio rozbebeszylem prawą stronę deski sprawdziłem silniczek od temperatury - działa. Silnik od przełączania głównych klap również działa .
Jak chodzi o remont, wymienione miałem wszystkie podzespoły w silniku od tłoków po uszczelki i miałem wymieniony również termostat.
Czy ktoś z kolegów tutaj ma pomysł w czym tkwi problem ?
-
Może układ jest zapowietrzony i stąd te problemy
-
A zdradzisz mi kolego jak mogę odpowietrzyć układ ?
-
Identyczne objawy w i20 dawała zapchana (osadami z płynu chłodzącego), nagrzewnica. Problem szeroko opisany w dziale i20. Można alternatywnie i to wziąć pod uwagę.
-
Z tego co pisano na tym forum to ogrzewanie na ful i załączyć silnik i układ powinien się sam odpowietrzyć tak przynajmniej wyczytałem. Jeden z forumowiczów pisał także ujak dobrze pamiętam, że trzykrotnie płukał układ, aż wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam
-
Dziś zamontowałem oryginalny termostat . Samochód w czasie jazdy 100-120 km/h. trzyma temp. w zakresie 88-90C. (odczyt z kompa). Ogrzewanie na początku było bardzo dobre, nadmuch do kabiny, ale po ok. 10 min, jazdy, jak przełączyłem na szybę - zniknęło. O ile z temp. silnika jest ok. to z ogrzewaniem jest problem. Jak pisałem wcześniej, było bardzo dobre, przełączyłem nawiew na przednia szybę, po chwili z powrotem na nawiew kabiny i już dmuchało letnim powietrzem. Przewody do nagrzewnicy, zarówno zasilanie jak i powrót są jednakowej temp. tzn. gorące.
Macie jakieś pomysły na to? Czytałem, że jest jakiś siłownik obok schowka co reguluje ciepło/zimno.....
Tylko dlaczego po przełączeniu na szybę "zginęło" ciepło....
Zajrzałem pod schowek. Jeden kabel wygląda jakby był w koszulce termokurczliwej. Tak powinno być, czy ktoś już tu był?
-
Może to nie jest problem temperatury tylko tuneli powietrzynych. Jak przełączyłeś na szybę to klapka zamyka obieg do środka i kieruje strumień na szybe. Z jakiegoś powody nie wróciła do pierwotnej pozycji kiedy przełączyłeś ponownie na kabine. Leci ciepłe ponieważ jest lekko uchylona a nie całkowicie. Np. Klapka uszkodzona lub silniczek sterujący.
Niestety bez rozbierania konsoli i dojścia do tunelu ciężko będzie to stwierdzić.
-
Zamieniłem przewody od nagrzewnicy. Tyle razy ściągałem, że sam zapomniałem jak było na początku. Zasilanie z silnika ma być podłączone do dolnej rurki nagrzewnicy (wbrew opinii, że to nie ma znaczenia-chyba jedna ma). Po podłączeniu "fabrycznym" ogrzewanie "wróciło" i naprawdę jest ciepło. W jednym z tematów na tym forum napisane jest, że zasilanie ma być podłączone do górnej rurki, czyli od góry nagrzewnicy (wydaję się logiczne), jednak przy takim podłączeniu u mnie ogrzewania nie było praktycznie wcale.
-
Brawo TY!
Fajnie, że udało sie naprawić i opisałeś swoją procedurę.