HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: grzegorz19770404 w 16 Lipiec 2020, 21:53:41
		
			
			- 
				Witajcie 
Od samego początku ma problem z piskiem przy skręcie w lewo lub prawo do końca. Od pewnego czasu jak auto postoi to nie idzie ukręcić kierownicą aż pasek staje. Wymiana płynu pomogła na 1 dzień po ok 5000 km wymieniłem pompę (uzywana) i płyn i znowu po 1 dniu to samo. Bardzo proszę o podpowiedź !
			 
			
			- 
				Skoro wymiana pompy nie pomogła to prawdopodobnie problem leży po stronie maglownicy. 
Piszczy pasek, ślizgający się na kole pasowym pompy, którą blokuje nadmierne ciśnienie w instalacji.
Możliwe że zacina się jakiś zaworek w maglownicy.
			 
			
			- 
				Dzięki za podpowiedź :) Miałeś podobny problem?
			 
			
			- 
				Miałem inny problem z maglownicą ale wniosek sam się nasuwa.
Pomiędzy pompą a maglownicą już nie ma nic poza przewodami, płyn hydrauliczny, z racji swojego przeznaczenia, nie ulega ściśnięciu więc wszelkie problemy z blokowaniem pompy wynikają z "zablokowanego" w instalacji płynu.
Skoro pasek piszczy podczas skrętu, to oznacza że pompa się blokuje więc, jeśli pompa jest wymieniona, to albo ma tę samą usterkę co poprzednia - mało prawdopodobne - albo problem jest po stronie maglownicy.
To musi zobaczyć spec od maglownic, nierzetelny mechanik może Ci mocno portfel naruszyć, zanim dojdziesz z tym do ładu.
To może być jakiś głupi zaworek wewnątrz, który się zacina.
			 
			
			- 
				W moim Tucsonie od kilku tygodni narastało piszczenie któregoś z pasków  podczas  każdego rozruchu  silnika i tak przez kilka sekund, piszczał również gdy na postoju kręciłem kierownicą. Nasilało się kiedy było mokro lub padał deszcz.  Okazało się , że pasek do pompy wspomagania kończył żywot. Po jego wymianie problem zniknął ale na krótko. Mechanik stwierdził , że prawdopodobnie kończy się pompa lub co gorsza maglownica. Wizyta u innego mechanika ( nie wymieniacza części ) poskutkowała zniknięciem problemu. Okazuje się , że problem jest banalnie prosty. Wszystkie paski muszą być bardzo poprawnie napięte. Przy okazji wymieniłem płyn  i kierownica chodzi lżej. 
			
 
			
			- 
				Dokładnie tak, każdy pasek ma być idealnie napięty. Pisałem o tym, np tutaj: http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,14166.msg135419.html#msg135419
Niestety "mechaniki" partacze nie potrafią poprawnie naciągnąć pasków i problem gotowy.