HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: skali w 08 Kwiecień 2012, 22:03:41
-
Witam!
Pisze tu bo grzebałęm dziś od 6 rano i niemam już sił na te halogeny.. Sprawa jest prosta, halogeny są, żarówki też a nie świecą :| Jak włącze przycisk sie podświetla czyli teoretycznie wszystko ok.
Czy po drodze jest jakiś przekaźnik od tego ustrojstwa? Jak jest opisany bezpiecznik?
Bezpieczniki patrzałem i wszystko w porządku.
Z góry dzięki za odp.
[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-10-04, 08:51 ]
Tagowanie tematu.
-
A patrzyłeś bezpieczniki pod maską obok spryskiwacza ?
-
Tak, sprawdzałem, te duże 30A, 40A itd też.
Czyli nie mają przekaźnika?
-
Ja po wymianie też nie miałem halogenów a wszystko podobno ok.
Problem udało się rozwiązać zeskrobaniem warstwy lakieru z oprawki halogena gdzie się wkłada żaróweczkę. Nie było masy i tyle. Nie wiem czy u Ciebie nie jest ten sam problem.
-
Pabl0, dokładnie. Wzięłem sie przed chwilą za haluksy.. Robiłem to 3 godziny, poprostu masakra jakaś :|
Wyciągnełem z obudowy plastykowej i poprostu rozpadły mi sie w rękach, sama rdza!
Ale jakoś ogarnęłem, uszczelniłem silikonem dekarskim, posklejałem, poskręcałem i hasa ;)
Ale zrobiłem tylko jeden bo do drugiego nie miałem żarówki na zapasie.. ale jest super, wogóle inne auto :P
-
No to dobrze cieszę się że pomogłem :)
-
to ja troche odkopie tamat :)
zamontowalem dzisiaj nowy zderzak i sa w nim halogeny :) sprawdzałem na krotko prosto z akumulatora i swieca, wiec z tym nie bedzie problemu..
Jak podlaczyc te halogeny bo nie mam wiazki w ogole w aucie od halogenow.
jakis prosty sheamat jak by mi ktos rozrysował . dodam ze w aucie mam jakis inny wlacznik pod kierownica ktory juz nie jest uzywany wiec 2 kable pociagniete kolo aku mam. wiec skorzystal bym z tego wlacznika.
EDIT
przeczytalem wlasnie ze wtyczki kolo klaksonow sa wtyczkimi od halogenow to prawda ?
jak tak to moje wtyczki od halogenow nie pasuja do tych samochodowych.
-
Klakson masz jeden w Scoupe ;> i wtyczki są inne z tego co kojarze. Wtyczkami sie nie przejmuj, zrób najwyżej na tkz suczki i samiczki do inst elektrycznej, ja tak zrobiłem jak padł mi klakson i założyłem od malucha ;d
Haluksy muszą działać razem z postojówkami czy mijania, więc musisz sie podpiąć z włącznikiem pod instalacje świateł postojowych. Trudne to nie jest, ale trzeba troche nad tym posiedzieć
Jeśli będziesz chciał założyć ori inst będziesz miał troche roboty bo trzeba będzie wbić sie pod deske rozdzielczą i założyć ori włącznik halogenów
Powodzenia, jak coś to pisz, mam haluksy i troche wolnego czasu więc moge Ci podpowiedzieć jak idzie instalacja itd. Mam też bodajże gdzieś włacznik halogenów
:-P :-P
-
no wlasnie ja mam 2 klaksony xD
chodzi o to ze obok klaksona sa poprowadzone osobne złaczki jakies.
wlacznik w kabinie mam inny ( ale jest) bo mialem grajace takie gowno pod maska, ktore dzisiaj wywalilem przy zmianie zderzaka.
wiec potrzebuje tylko jakiegos schematu jak to podlaczyć zeby swieciło wtedy kiedy chce. a nie caly czas razem z postojowymi.
Domyslam sie ze prad musi byc pociagniety z postojowek i masa pewnie tez. ale jak zrobic wlacznik ,zeby nie wylaczac postojowek dodatkowym wlacznikiem ?
Patrzyłem na konsoli środkowej i ma tam jakąś wiązkę kabli pociągniętą, ale nie ma włącznika. Przełożyłem włącznik od tylnych przeciwmgłowych i wpiełem się na wcisk kablami w te wtyczki, ale jak włączałem to nic nie dawało.
-
Prąd nie musi być pociągniety z postojówek. Możesz sobie z czego kolwiek podciągnąć nawet z zasilania radia. Weź zwykły miernik elektryczny i sprawdź przy bezpiecznikach gdzie jest + w takim położeniu kluczyka w jakim potrzebujesz zasilania (oczywiście możesz sobie znaleźć +, na którym będzie prąd na różnych pozycjach kluczyka jeśli tak chesz, np zawsze, albo tylko wtedy gdy silnik jest uruchomiony).
Samo podpięcie - lutujesz tam kabel. Dalej podciągasz tego plusa do włącznika, a następnie od włącznika do halogenów ciągniesz. Opcjonalnie gdzieś po drodze możesz wwalić bezpiecznik. Halogeny gdzieś jeszcze podłączasz do masy.
Chyba, że są jakieś przepisy, że halogeny się muszą z czymś tam innym świecić to wtedy trochę kombinowania z miernikiem, żeby to zgrać (tzn znaleźć prąd przy bezpiecznikach, który będzie tylko wtedy gdy to coś co musi być włączone z halogenami jest włączone). Ale to Skali niech sprecyzuje, bo on się w tym orientuje.
-
tzn ja myslalem zeby podpiac sie prosto pod akumulator. najszybciej :P ale czy wtedy jakis bezpiecznik potrzebny ? czy moga spalic sie halogeny bez bezpiecznika >
No i intrygują mnie te 2 kostki (po 1 na strone) obok klaksonow. Wtyczka jest pociagnieta jakby ze swiatel wiec pewnie to jest na halogeny, ale moje wygladaja na oryginalne a maja inna wtyczke.
-
Wtyczka jest pociagnieta jakby ze swiatel wiec pewnie to jest na halogeny
Wtyczki do halogenów są dokładnie tam gdzie piszesz. Ja jednak u siebie nie znalazłem drugiego końca instalacji. Gdy podłączyłem przycisk halogenów do jedynej pasującej wtyczki to zmieniały mi się obroty silnika. Stwierdziłem, że to wtyczka od tempomatu (miałem automatyczną skrzynię) i po prostu zrobiłem nową instalację pod halogeny.
-
BartBartez, opisz prosze mniej wiecej ta swoja instalacje. bo ja w elektronice troche siedze ale w aucie jeszcze nie badzo sie orientuje. nie chce czegos spalic lub narazic na szkody.
-
Z tego co piszesz to wychodzi mi na to że z halogenów chcesz zrobić światła dzienne. Możesz to zrobić tak jak pisze Timon, czyli bezpośrednio zasilanie z jakiegoś odbiornika masa i włącznik. Oczywiście że będą świecić bez bezpiecznika, ale wyobraź sobie że przykładowo źle zabezpieczony kabel prądowy w Twojej profi instalacji świateł dziennych czy haluksów nagle w czasie jazdy dotyka/skleja sie masy i zaczyna sie jarać żywym ogniem.. Lepiej załóż, prosta sprawa a jednak jakieś zabezpieczenie daje , bo w razie jakiejś akcji bezpiecznik sie przepali i nie puści napięcia..
Jeśli chodzi o wtyczki. na 99% są od halogenów, ale zrób fotke jak możesz, ocenimy
-
nie nie chce z nich robic swiatel dziennych .chce je miec zeby swiecily jak beda potrzebne.
Fotke zrobie pozniej bo teraz nie mam dostepu do aparatu :)
chyba zaczekam 2 tygodnie jak pojade do domu to mi facet mojej matulki pomoze :)
Elektryk jest wiec na pewno dobrze podlaczy xD
-
Sprawa jest prosta. Halogeny pobierają średnio na żarówkach H3 ok 55W/sztukę czyli masz ok. 110W - przy 12V to jest jakieś jedyne 10A. Mało co prawda w stosunku do tego jakie odbiorniki są inne w aucie ale - każdy odbiornik musi być zabezpieczony w aucie osobnym bezpiecznikiem - zwłaszcza jeśli zasilasz go bezpośrednio z akumulatora - niebezpieczeństwo zwarcia źródła napięcia. Druga sprawa to to, że przy ewentualnym zwarciu na osobnej linii zasilającej zostaje odcięta tylko ona a nie wszystkie. Łatwiej zlokalizować usterkę i usunąć (przykład - osobne linie dla prawego i lewego reflektora).
Poza tym zabezpieczasz inne linie zasilające i odbiorniki przed ich awarią. Kwestie bezpieczeństwa które kolega skali wymienił również należy wziąć pod uwagę.
Kiedyś jak ja montowałem do Lantry halogeny kolega BartBartez podał mi prosty schemat:
(http://ktk.pl/arkos/faq/halogeny.JPG)
85 - pozycyjne
30 - zasilanie z akumulatora (przez bezpiecznik 10A)
87 - zasilanie halogenów
86 - masa przez wyłącznik
Ja zamontowałem korzystając z fabrycznego schematu - tak jak montowała fabryka w lantrach (czyli z możliwością włączenia dopiero przy postojówkach) i ten schemat robi to samo.
-
Że bezpośrednio z Aku do halogena kabel pociągniesz? Jakoś tego nie widzę :)
Tzn. możesz bezpośrednio z Aku, ale IMO to więcej roboty. Nawet nie chodzi o kwestię bezpiecznika tylko pomyśl - żeby zamontować przełącznik to i tak musisz ciągnąć kabel od plusa z Aku do kabiny pod przycisk, a z niego dopiero do halogenów. Wg mnie to bez sensu i lepiej wziąść źródło z kabiny. Jak się wmontujesz za bezpiecznikiem to gdyby było zwarcie to wywali bezpiecznik, ale tu też uwaga, bo może być tak, że urządzenia "matczyne" tego bezpiecznika plus równocześnie włączone halogeny sprawią, że popłynie tam prąd, który przepali ten bezpiecznik i halogeny wtedy przestaną działać równocześnie z tym od czego był ten bezpiecznik. Wszystko jest jednak do sprawdzenia :) Ewentualnie możesz się zawsze wpiąć po prąd przed bezpiecznikiem i wlutować bezpiecznik przed przełącznikiem. Rozwiązanie takie nie wymaga dużo więcej roboty, a jest pewniejsze w działaniu. Z tym, że jak bezpiecznik wywali to go tak łatwo nie wymienisz, będziesz musiał go przelutować. Nie jest to dużo roboty, ale bez dostępu do prądu się nie da.
-
Złośnik, całkiem fajny schemat :) na pewno się przyda :) ale zrobię tak jak napisałem.
Jak pojadę do domu na wakacje to poproszę faceta(elektryka) mojej mamy i on mi pewnie to zrobi :)
-
Timon, fabrycznie instalacja pod halogeny bierze zasilanie bezpośrednio z aku bo branie zasialnai z kabiny dodatkowo obciąży kabel źródłowy a 10A na te kable instalacyjne co są to już i tak dużo. Dlatego instalacja biegnie z wykorzystaniem przede wszystkim - PRZEKAŹNIKA. I tak właśnie powinno być - zasilanie halogenów musi być sterowane przekaźnikiem chyba że ktoś lubi duży przekrój kabla ładować i do kabiny i z niej spowrotem do halogenów.
Przekaźnik wyklucza ciągnięcie takiego kabla do kabiny do przełącznika - wtedy można się podłączyć pod stałe 12V. Cewka nie obciąży takiego kabelka zbytnio :)