HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: slonemil74 w 23 Luty 2020, 11:31:42
-
Witam. Od dwóch dni zauważyłem, że przy zmianie biegów podczas dodawania gazu obroty rosną a samochód jedzie wolniej niż powinien przy danym biegu, odczucie moje jest takie jak tu już gdzieś pisaliście, ślizga się sprzęgło. Dodam jeszcze, że dzieje się to przy wyższych biegach tak od 3 do 5. Zrobiłem test na sprzęgło taki najprostszy czyli odpalam zaciągam ręczny wrzucam 3 lub 4 bieg i puszczam powoli sprzęgło i samochód gaśnie, czyli sprzęgło jakby ok. Nie wiem jakie w tym modelu 1.3 jest sprzęgło hydrauliczne? I sprawa tego wysprzeglika czy u mnie on występuje czy nie i jakie on ma dokładnie działanie? Proszę mi to jakoś normalnie wytłumaczyć i co powinienem jeszcze posprawdzać zanim będę zmuszony wymienić to sprzęgło. Dodam jeszcze że często mi 1 i wsteczny ciężkawo wchodzą.
-
Jak otworzysz maskę masz na skrzyni biegów od przody wysprzęglik. Najlepiej spróbuj go odpowietrzyć bo może jest tam tary płyn i słabo działa.
U mnie też wsteczny nieraz nie wchodzi tak mają skrzynie hyundaia nie są idealne. Ale w getzie linka ma na końcu taką gumowo-metalową tuleje i tam guma parcieje i nie wybiera tak ładnie biegi. Ja dałem tam sylikon i utrwardziło trochę gumę i nawet trójka nie zgrzyta jak dawniej.
-
dzięki za pomoc ale u mnie było niestety sprzęgło, jak wymontowali to tarcza prawie jak lustro 800 stów poszło no i do tego muszę się uczyć jeździć od nowa bo pedał teraz chodzi tak leciutko jak od gazu :mrgreen: teraz mnie tylko dobijają te parujące szyby Pozdrawiam
-
Drogo 800zł jak za wymianę u tak protego samochodu jak getz ale z drugiej trony trochę roboty jest. Sam wymieniałem skrzynię i dałem tylko nowe łożysko oporowe bo tarcza była jeszcze dobra a zrobiłem na nim 80tys i nie wiadomo ile wczesniej miała.
-
Wysprzęglik by jak nazwa wskazuje nie wyprzęgał, czyli by nie rozłączał, mogło by zgrzytać przy przełączaniu. Jeśli na biegu obroty rosną to jest źle, jeśli na 4 to bardzo źle,...a jak na 1 to do warsztatu nawet nie można dojechać :)
A to sprawdzanie na postoju z ręcznym, wykończy całkiem sprzęgło. Najlepiej sprawdzić podczas jazdy na 5, kiedy to przełożenie stawia największy opór dla silnika, a obroty są w zakresie najwyższego momentu obrotowego czyli około 3500. Silnik w tym zakresie, mimo obciążenia z chęcią przyśpiesza. Słabe sprzęgło spowoduje wzrost prędkości obrotowej silnika, bez wzrostu prędkości pojazdu.
-
dziękuje za wyczerpującą odpowiedz, temat zamknięty, pozdrawiam