HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: firefighter1 w 06 Kwiecień 2012, 16:19:25
-
dzisiaj patrze i "leci" z Poznania IX35 -"ciągle stuka w zawieszeniu", serwis, naprawia itd. ale widziałem końcówkę, w niedzielę (na poniedziałek) o 1:50 -TVN TURBO leci ten sam odcinek!
Może ktoś nagra i na tubę?
-
odc. 3 http://tvnplayer.pl/programy-online/turbo-kamera-odcinki,249/ (http://tvnplayer.pl/programy-online/turbo-kamera-odcinki,249/)
-
Jak to odtworzyć?
-
(http://redir.atmcdn.pl/scale/o2/tvn/web-content/m/i/c8ba76c279269b1c6bc8a07e38e78fa4/4ce60d02-7f1f-11e1-aaa7-0025b511229e.jpg?type=1&quality=85&srcmode=0&srcx=0/1&srcy=23/100&srcw=87/100&srch=43/50&dstw=640&dsth=360)
To jest 50 metrów od mojego domu, o co tam chodzi ?
-
Jak to odtworzyć?
Dopiero za 1 dzień i 16 godzin :lol:
-
Koniecznie muszę to zobaczyć :!:
Dzięki Panowie za namiary ;-) 8-)
-
Nic ciekawego nie powiedzieli konkludując:
.... wredny klient zamiast cieszyć się, że mu sprzedali auto to wydziwia i wymyślił sobie, że mu przy przebiegu 150 km zaczęło stukać zawieszenie (chyba przód po stronie pasażera).
Serwis z dobroci serca wymieniał wszystko po kolei ( 4 naprawy zawieszenia) a, że to nie pomogło więc serwis stwierdził, że są to normalne odgłosy pracującego zawieszenia i wysłał klienta na drzewo :-P
Padło więc pytanie dlaczego wymieniali jak tak ma być - odpowiedź serwisu ..... żeby klient był zadowolony :lol: :-P
To nic, że klient powołał rzeczoznawcę który stwierdził wadę fabryczną - serwis i tak wie lepiej ma stukać i basta :lol: :mrgreen: :-P
Jak jeździłem testówką - przebieg coś ponad 2 tys a zawieszenie stukało na wybojach bardziej niż w Poldku mojego ojca po 16 latach eksploatacji (panowie z salonu twierdzili, że tego nie słyszeli - może jeździli tylko po równym :lol:)
W każdym razie wiem o jakie odgłosy chodzi i współczuję jak komuś tak stuka bo mnie by chyba krew zalała ale na szczęście w moim na razie odpukać cicho i powoli dochodzę do 3 tys :-P
-
Jak to odtworzyć?
wtyczka microsoft silverlight
film dostepny dopiero jutro :)
-
Szkoda, że nie słychać jak to stuka, bardzo mnie to ciekawi.
-
Stare, ale nie zmienne od czasów komuny tłumaczenie te typy tak mają :-D
-
Szkoda, że nie słychać jak to stuka, bardzo mnie to ciekawi.
Faktycznie w materiale niewiele słychać :-/
Masz PW ;-) .
-
Ja tam słyszałem wyraźnie te stuki
-
Dzisiaj z Gringo jeździliśmy naszymi IX-ami. U Gringo jest ewidentne głuche jakby gumowe pukanie słyszalne z prawej przedniej części, szczególnie to usłyszeliśmy na jednym z podjazdów osiedlowych gdzie z drogi wystaje kostka (tzn jest co druga wyżej)taki anty poślizg i w trakcie jazdy po drodze, która ma a właściwie składa się z samych łat asfaltu z prawej strony. Później jechaliśmy moim. Na podjeździe podobne pukanie i z tej samej strony, natomiast po jeździe drogą ledwo i sporadycznie słyszalne. Wcześniej czegoś takiego nie miałem i wg mnie u mnie jest to łącznik stabilizatora (ten dźwięk jest dokładnie taki jak wybity łącznik stabilizatora)- czyli metal obsadzony w gumie.
Jutro przegląd serwisowy i zobaczymy co powiedzą :-/ . Natomiast druga słyszalna u mnie rzecz/dźwięk to pstryknięcie podczas skręcania kół w maksymalne skrajne położenia. Okazuje się, że to osłona półosi przemieszcza się gdyż opaska, która ją trzyma jest sprężynowa i zwyczajnie nie ma siły trzymać osłony, wg mnie powinna być skręcana. Jutro dam zdjęcie bo dzisiaj ciemno.
-
U mnie przy przeglądzie wymieniono łączniki stabilizatora z przodu (przebieg ok 34 000 km) ale wcześniej nic nie stukało. Chcieli wymienić z tyłu, ale nie było ich na stanie. Więc zrobią to przy następnej wizycie (z tyłu też nic nie stuka).
-
no więc po przeglądzie - koszt 817 PLN (bez filtra kabinowego bo sam wcześniej wymieniłem).
Co zrobiono: wymiana oleju i filtr oleju, sprawdzenie klimatyzacji, regulacja zamykania tylnych drzwi, wymiana prawego kierunkowskazu w lusterku (kierunkowskaz wcześniej kupiłem 80PLN), usunięcie strzałów z przodu samochodu podczas skręcania (poprawiono osłony drążków kierownicy, które strzykały), "dokręcono" wszystkie śruby zawieszenia bo po roku podobno trzeba (niby to zabieg na te postukiwanie z przodu, o którym jest ten temat), przeprowadzono test zawieszenia (amortyzatorów, hamulców, zbieżności, łączniki stabilizatora dobre) wydruk z komputera otrzymałem i jedynie widzę, że w tylnych amortyzatorach jest różnica 15% na niekorzyść prawej strony. Wpisano w książkę serwisową dodatkowe akcesoria tj. telewizje i stację multimedialną, oczywiście przegląd powłoki lakierniczej, ciśnienie w kołach oraz pozostałe płyny.
Zapytałem o żarówki dwuwłóknowe w pokrywie bagażnika - odpowiedź w samochodzie nie ma wiązki elektrycznej aby uruchomić tam światła stop.
U kolegi Gringo w 1.6 jest wygłuszenie w masce silnika, u mnie nie ma. Serwis nie wie z czego to wynika :-P .
Przejechałem się po drodze tarkowatej, kiepskiej jakościowo i nie słyszałem dzisiaj tego popukiwania z prawego przodu, zobaczymy bo w weekend mam 1000 km do zrobienia to wszystko wyjdzie.
Zgłosiłem sporadyczne resetowanie się średniego spalania, sprawdzono komputer-nie ma zarejestrowanych błędów oraz ustawienia komputera są właściwe. W stacji multimedialnej aktualizacja oprogramowania, dodanie obsługi modemów internetowych USB - chcę podłączyć internet dla Automapy i obsługi serwisu Miplo.
-
Nieźle przetrzepałeś swojego hyuika :mrgreen: :lol:
-
No to ponda 1000 km w 2 dni zrobione i wracając do stukania:
po różnych koślawych drogach jechałem- jedną obstawiałem jako pewniaka, max prędkość 50km/h i składała się wyłącznie z łat-masakryczna droga- i ! nic! wszystko dobrze. No to sobie jadę i wjechałem na piękną drogę, która okazała się lekko pofalowana (jak tafla wody wieczorem) i zwolniłem do 30 km/h wówczas zaczęło "gluglać" wyraźnie i głucho. Przy większej prędkości nie.
To był jedyny moment gdzie OWE pukanie nastąpiło, w innej części trasy (droga krajowa nr 10) nie pukało.
Nie wiem czy to może jakaś poduszka o silnika, skrzyni biegów lub któraś z tulei metalowo-gumowych zawieszenia, które nikt nikomu nie wymienił ani nie dokręcił, a cały czas serwisy szukają w teleskopach i elementach sprężyn.
Jeśli chodzi o drzwi (zamykanie) w salonie podobało mi się, że tak lekko się zamykają. Dokonano regulacji u mnie, KLAP! zamykam i drzwi nie domknęły się. Wtedy mnie oświeciło, w salonie zawsze jest otwarty bagażnik lub otwarta szyba! To po prostu zwykłe ciśnienie powietrza i masa drzwi. Po uchyleniu szyby KLAP! i drzwi leciutko się zamykają, bez problemu. Kabina IX jest zwyczajnie szczelna, a drzwi mają za małą masę aby ścisnąć powietrze i się zamknąć przy lekkim machnięciu. Tak więc nie liczcie na to, że uszczelki się "ułożą" jak to mówią w serwisie, fizyki nie da się oszukać.
-
widac źle obliczyli powierzchnie żaluzji pod tylnym zderzakiem których zadaniem jest regulowanie ciśnienia przy zamykaniu drzwi. A może masz zabite błotem?
-
jakie żaluzje i co to jest błoto? mój samochód mało kiedy kurz widzi.
-
schowane pod tylnym zderzakiem po lewej i prawej stronie. są w każdym aucie . wyrównują ciśnienie włąasnie przy zamykaniu drzwi. w ix 35 są chyba żle obliczone /za małe/ i stąd problemy z zamykaniem drzwi. Jeśłi nie jeżdzisz w terenie to z pewnością nie są zabite błotem czyli trzeba sie pogodzić że ten typ tak ma.
-
Teren dla mojego pojazdu to kostka, w cięższym nie jeździ :-) muszę zobaczyć te "kiszonki"
-
sory ale z tym stukaniem to jakiś odpał jest, mi tam nic nie stuka i moim znajomym którzy mają ix też nic nie stuka, a dla tych co słyszą stuki dobra rada: wsłuchajcie się lepiej w dobrą muzykę a nie doszukujcie sie urojonych stuków
-
radark - jesteś z Wawy - możemy się spotkać i zaprezentuję Ci, że to nie jest żaden odpał ani urojenia :-/
Jeśli tego nie masz - ciesz się ;-)
Dobrej muzyki (głośnej) można posłuchać jak się samemu jeździ, z rodzinką to już nie zawsze :-?
-
Zbliżam się wolno do czterdziestki (znaczy do 40000km) i u mnie też nic nie puka i nic nie stuka.......
-
wydaje mi się, że po przeglądzie i tym ich dokręceniu te stukanie jest częstsze niż było ale występuje wyłącznie do 35-40 km/h.
-
wydaje mi się, że po przeglądzie i tym ich dokręceniu te stukanie jest częstsze niż było ale występuje wyłącznie do 35-40 km/h.
przy wyższych prędkościach kumputer je wyłącza :mrgreen:
-
.... no tak może to taki dodatek dla tych co nie mają 4WD :-?
-
miałem dylemat przy zakupie czy lepiej wziąć 1.6 GDI z bajerami, czyli Premium, czy 2.0 CRDi 4WD bez bajerów, czyli Comfort ... wyszło na to, że nie będę miał stuków.
-
Głośniej radio, uchylić szyby, i jeśli ktoś ma jeszcze kompleksy co do stukania - to zabrać teściową na pokład. Jak zacznie terkotać, to nic spod maski słychać nie będzie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
Odświeżam temat stuków zawieszenia z prawej strony.
Auto wróciło z serwisu - wymienili prawy amortyzator i... pomogło :shock: .
Z tego co się orientuję taki zabieg nie u wszystkich dał pozytywny efekt, ale u mnie akurat tak.
Teraz prawa strona "brzmi" tak samo jak lewa.
Mam nadzieję, że to nie jest chwilowe i że już nie wróci :evil:... :mrgreen:
-
Jeden amorek wymienili? Nie oba? Jaki masz przebieg? Nie powinno się wymieniać jednego amorka chyba, że przebieg nieznaczny...
-
Wiem, że jednego się nie wymienia, ale chcieli się przekonać, że te stuki to od amora właśnie.
Mam ok. 8 tys.
-
Ale wymienili amortyzator czy sprężynę ? bo ostatnio jak byłem w serwisie to mówił Serwisant że w ix35 nowym sposobem na stuki ma być wymiana sprężyn.
-
Wymienili tylko amortyzator.
-
Jak byłem wczoraj w serwisie hyundai ziebma mmcrs to słyszałem że dęba jakieś naprawy tylnego zawieszenia , niektóre serwisy już to robią
-
Ale wymienili amortyzator czy sprężynę ? bo ostatnio jak byłem w serwisie to mówił Serwisant że w ix35 nowym sposobem na stuki ma być wymiana sprężyn.
No to chyba wypróbuję nowy sposób, bo te piep...ne stuki powróciły. Nowy amor pomógł tylko chwilowo. LIPA! :evil: :evil: :evil:
-
Ja mam lepszy numer 3 serwisy twierdzą że cos stuka , rzeczoznawca PZMot twierdzi że coś bardzo mocno stuka , pierwsza komisja stwierdziła że cos tuka , a druga komisja stwierdziła że nic nie stuka że wszyscy sie mylili i że to tak ma być
-
Gringo i jak Twoje testy amorka?
-
zaczelo stukac :cry:
auto mam 4m-ce przebieg 5000km
pojechal na sprawdzenie i akurat za wiele nie stukal na jezdzie sprawdzajacej. mozna powiedziec ze wcale, a jak jezdze to sie odzywa..
nie wzieli nawet ksiazki serwisowej bo usterki nie ma :(.
skrzypi tez podlokietnik tak BTW
wiecie moze jaka jest gwarancja na zawieszenie?
-
dymek - jeśli chodzi o podłokietnik to wystarczy przekleić tę piankę która jest przyklejona do zaczepu. Fabrycznie ją źle wklejają. Trzeba przekleić niżej.
Na zawieszenie jest rok gwarancji. Ja też walczę ze stukami. Wymiana amortyzatora pomogła na dwa tygodnie. Walczę dalej...
-
dymek - jeśli chodzi o podłokietnik to wystarczy przekleić tę piankę która jest przyklejona do zaczepu. Fabrycznie ją źle wklejają. Trzeba przekleić niżej.
Na zawieszenie jest rok gwarancji. Ja też walczę ze stukami. Wymiana amortyzatora pomogła na dwa tygodnie. Walczę dalej...
fakt faktem, ze nie bardzo mi sie chcialo zostawiac auto na 1/2 dnia zeby rozebrali podlokietnika bo tak to ponoc wyglada - wymieniaja go.
podkleilem tasma na scianie przedniej podlokietnika w miejscu zamka (otworu) ale to sie nie sprawdzilo. sprobuje przekleic pianke tak jak podpowiadasz.
-
dymek - jeśli chodzi o podłokietnik to wystarczy przekleić tę piankę która jest przyklejona do zaczepu. Fabrycznie ją źle wklejają. Trzeba przekleić niżej.
Na zawieszenie jest rok gwarancji. Ja też walczę ze stukami. Wymiana amortyzatora pomogła na dwa tygodnie. Walczę dalej...
Hej a możesz wrzucić zdjęcie tej pianki bo nie wiem jak ją zlokalizować a też mi trzeszczy.
-
Pianka jest na tym ząbku w pokrywie, tak lekko z tyłu umiejscowiona. Jak się dobrze przyjrzysz to na pewno ją zobaczysz....
-
koledzy a jak tam u was trzyma się zawieszenie (chodzi mi o rocznik 2012) :?: ja mam IX od marca przebieg coś koło 2500km i wszystko jest ok.
-
koledzy a jak tam u was trzyma się zawieszenie (chodzi mi o rocznik 2012) :?: ja mam IX od marca przebieg coś koło 2500km i wszystko jest ok.
Ja mam 13 tys i zawieszenie jest OK ale ....... jak pisałem wcześniej coś mi trzeszczy (dźwięk podobny do rozklejanych klocków). Najpierw trzeszczało tylko w czasie ruszania tyłem pod górę lub wjeżdżania powoli tyłem na krawężnik. Teraz trzeszczy już często (nie zawsze) nawet przy ruszaniu do przodu i do tyłu zupełnie na płaskim. Już nawet nauczyłem się to sztucznie wywoływać (na potrzebę serwisu :mrgreen: ) bo za 2 miesiące przegląd. Wystarczy normalnie ruszyć rozpędzać auto i przy zamianie z 2 na 3 zamiast wrzucać 3 puścić gaz żeby zaczął hamować silnikiem na 2 biegu - zatrzeszczy w 99 % ciekaw jestem co to może być :?: :?: :?:
-
ja po 16 tyś nie mogę powiedzieć, żeby coś było nie tak przy normalnej eksploatacji, przy ok 30 km/h czasem słychać to stukanie z prawej strony ale nie zawsze. Podłokietnik używam non stop bo ciągle coś tam wkładam i wyciągam i nic z nim się nie dzieje, tylna roleta też się uspokoiła.
-
U mnie już 4400km na liczniku i zero stuków w zawieszeniu, ale ostatnio jak jechałem z teściową obok mnie, to usłyszałem jak fotel pod nią skrzypi :lol:
-
Pianka jest na tym ząbku w pokrywie, tak lekko z tyłu umiejscowiona. Jak się dobrze przyjrzysz to na pewno ją zobaczysz....
Rozumiem, że najpierw muszę rozkręcić pokrywę?
-
Pianka jest na tym ząbku w pokrywie, tak lekko z tyłu umiejscowiona. Jak się dobrze przyjrzysz to na pewno ją zobaczysz....
Rozumiem, że najpierw muszę rozkręcić pokrywę?
niekoniecznie, ja pozbyłem się tej pianki bez odkręcania pokrywy, jutro coś kupię aby tam przykleić, bo niestety ale w całości jest to ciężko oderwać.
-
... a gdyby tak w tym watku, albo w zupelnie nowym umiescic sposob w jaki kazdy z was - kto oczywiscie ma ten problem - jest w stanie powtorzyc stuki. mysle, ze mogloby to sie przydac innym podczas wizyt w warsztacie gdy auto milknie jak kaszel podczas wizyty u lekarza lub PC'et ktory zaczyna dzialac w obliczu wyspecjalizowanego pracownika IT.
nie ukrywam, ze mi to tez pomoze :-)
[ Dodano: 2012-08-08, 20:56 ]
ciekawe czy im tez stuka?
Hyundai to supply UK Plod
Heartbeat fans rejoice! Hyundai has been awarded 'preferred supplier' status for British police...
TOP GEAR art. (http://www.topgear.com/uk/car-news/hyundai-to-supply-uk-police-with-cars)
mam nadzieje ze to nie jest niezgodne z regulaminem :?:
-
Prosta sprawa :
1. jazda po nierównym połatanym asfalcie z prędkością 30-40 km/h
2. powolny wjazd/zjazd z podjazdu ułożonego z kostki bauma (chyba tak to się nazywa) gdzie co druga ułożona linia jest wystająca (taki antypoślizg).
-
Prosta sprawa :
1. jazda po nierównym połatanym asfalcie z prędkością 30-40 km/h
2. powolny wjazd/zjazd z podjazdu ułożonego z kostki bauma (chyba tak to się nazywa) gdzie co druga ułożona linia jest wystająca (taki antypoślizg).
gdyby byla taka prosta to bym nie pytal :D.
stukal pojechalem do serwisu a tam praktycznie cisza :(.
czytalem chyba na HPK ze ktos rozpedzal auto na 2 biegu i sciagal noge z pedalu gazu (w tzw. idealnym momecie do zmiany na 3 bieg) i wtedy zawsze byl w stanie powtorzyc stukanie w zawieszeniu.
u mnie test po kostce niczego nie wykazal. nawet o dziwo na hopkach byl cichy. ale od paru dni jezdze i nic sie nie dzieje... odpukac... mam nadzieje, ze nie jest to cisza przed burza. :-|
pozdrawiam
-
czytalem chyba na HPK ze ktos rozpedzal auto na 2 biegu i sciagal noge z pedalu gazu (w tzw. idealnym momecie do zmiany na 3 bieg) i wtedy zawsze byl w stanie powtorzyc stukanie w zawieszeniu.
pozdrawiam
To ja pisałem z tym, że u mnie zawieszenie nie stuka przy jeździe po nierównościach za to coś "trzeszczy" jak sklejone klocki hamulcowe i nauczyłem się to wywoływać na żądanie na potrzeby serwisu i zbliżającego się przeglądu :-P
-
Witam, mamy ten sam problem z niewyjasnionym stukaniem. Wczoraj znalazłam cos na ten temat na innym forum i dopisalam tam tez cos od siebie....przeczytajcie : forum.mojeauto.pl/13/53/1036/15575/strona-1/Zawieszenie_przednie.html Mam nadzieje, ze nasza jutrzejsza wymiana da zamierzony efekt... :roll:
[ Dodano: 2012-09-06, 15:22 ]
Po powrocie auto udawało, ze wszystko ok......stuka nadal, może troszke mniej?... nie wiadomo. Koniec z bezustannym nasłuchiwaniem- trzeba sobie głośno włączyć radio, jak to ktoś kiedyś doradził i tyle. :lol:
[ Dodano: 2012-09-13, 11:31 ]
I stuka dalej.....hahaha. Auto aktualnie w przeglądzie po 2 roku użytkowania, ciekawe co teraz z nim zrobią- zaznaczę, że w innym serwisie niż ostatnio.
-
tak przypadkiem trafiłem na temat bo mam też ten problem ale w i20, ciągle stuka coś na kostce kamyczkach itp. Jakby wybite łączniki.
Bylem 1 raz w aso gość stwierdził że faktycznie stuka i zobaczą, przy odbiorze gość mówi UWAGA: nic nie stwierdzono - nie stuka.... generalnie dali do zrozumienia że i m się niechce i "spadaj pan". Potem znów byłem i gość mi coś tłumaczy że to jakiś tam luz w kolumnie i tak ma BYĆ :D..... dziwne że np w pandzie, cinquecento itp nic nie stuka:D, :idea: ich kompetencje mnie przerażają.....
Widać wszystkie hjundaje tak mają.
Jak chodzi o mnie to ja już tej marce dziękuje :)
-
Widać wszystkie hjundaje tak mają.
Jak chodzi o mnie to ja już tej marce dziękuje :)
W iX35 2012 nic nie stuka przynajmniej u mnie :mrgreen:
Ale tak jak pisałem wcześniej wiem w czym rzecz po jeździe testówką z 2010r która stukała jak mój Opel po 300 tys :-P
-
Może coś już poprawili w konstrukcji i nie będzie się psuło to zawieszenie.
-
U mnie, w ix35 cisza (przebieg ok.16000). Ale zawieszenie jest zajeb... twarde.
-
a myślałem, że stukanie w przednim zawieszeniu w ix35 dotyczy tylko wersji 2WD?!