HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: slonemil74 w 02 Luty 2020, 17:18:15
-
Witam jestem tu pierwszy raz od kiedy zakupiłem Getza A mam go od stycznia. Jak w temacie pruja mi bardzo szyby ale nie od razu tylko jak się nagrzewa silnik to stopniowo wraz z rozgrzewaniem tej pary na szybach coraz więcej. Wymienione filtry powietrza i kabinówka i bez zmian skąd jeszcze może się brać to parowanie.
-
Mokre dywaniki i wilgoć pewnie nie pomaga. W getzie zawsze daje dobre efekty lekko obniżona szyba. Ten typ tak ma z parowaniem szyb.
-
Dywaniki suche jak wiór, wylot powietrza ustawiony tylko na szybę i na zimnym silniku gdy powietrze leci też zimne , no wiadomo bo jeszcze nie ma z kąd lecieć ciepłe jest ok dopiero wtedy się zaczyna to dziać jak leci coraz cieplejsze A wtedy to tym bardziej nie powinno już parować raczej. Jak by gdzieś było wilgotno i przy podgrzaniu zaczyna parowć. Tylko pytanie gdzie.
-
slonemil74, Heja może poszukaj czy może mechanizm który odpowiada za zamykanie obiegu powietrza z zewnątrz nie uległ awarii-bo piszesz że jak zaczyna robić się ciepło to wtedy parują....może coś z klapką jest nie tak...
Daj znać..... :-D
-
Dzięki kolego na pewno to sprawdzę ale to trochę potrwa bo nie mam garażu A pogoda jest jaka jest
-
Filtr kabinowy jak masz oczywiscie sprawdz w jakim jest stanie a jak nie to jest dobry preparat od parowania szyb mialem to samo non stop parowaly szyby umylem boczne szyby i przednia i po problemie
-
Może nagrzewnica się kończy?
Nie ubywa Ci płynu w układzie chłodzenia?
-
No właśnie się koledzy zastanawiałem nad nagrzewnica już piszę dla czego bo ta para jest taka tłustawa bardzo mi ja ciężko usunąć bo się marze A płynu mi raczej nie ubywa chyba że minimalnie że jeszcze nie widać. To co by się rozszczelniała bo grzeje bardzo dobrze?
[ Dodano: 2020-02-07, 21:31 ]
Jaki to jest preparat do szyb? choć i tak szukam źródła dalej, bo to jest nie normalne żeby nie dało się ich umyć tak po prostu gdyż to zaparowanie jest jakby tłuste, a jak pisał przedmówca wcześniej czy się nie kończy nagrzewnica i płynu nie ubywa to raczej nie a przejechałem od zakupu autka około 1500 km oczywiście płyny filtry wszystko nówka.
-
Jak tłuste i nie daje się zmyć to na 100% płyn chłodniczy. Może być bardzo niewielki ubytek z układu nagrzewnicy z już szyby ubrudzi. Przerabiałem to w którymś aucie i wystarczy parę kropli odparowane i syf na szybach nie do ruszenia.
A i jeszcze - nie rozlał ci się ten płyn np w wnętrzu auta ?
-
Za mojego czasu użytkowania tego autka to nic mi się nie wylało no i dywanik suche, to co koledzy sugerujecie, że nagrzewnica się powoli rozszczelnia? Czy czy jeszcze szukać coś po drodze na instalacji?
-
Nagrzewnica albo jakaś nieszczelność np. na wężach do nagrzewnicy.
-
A podesłali byście mi link z montażem lub demontażem nagrzewnicy?
-
nagrzewnica sucha jak wiór przewody z płynem ok zastanawia mnie czy to czasami klima mi coś nie odwala bo jak kupiłem auto to była już nie sprawna
-
może jest nabita ale nie szczelna i ten odczyn, chyba tak to się nazywa gdzieś się ulatnia
-
Może zaczyn? To wtedy na chleb by się przydał. :-)
-
Jak jest nieszczelna to szkoda nabijać drogim czynnikiem. Lepiej juz gazem do zapalniczek. Podobno działa i tani bo sprawdza się w lodówkach więc chłodzi.
W getzie parują szyby i tyle trzeba czekać do lata. A klima jest z fatalnych materiałów i u mnie tez po kolei wszytko siadało. Brat ma seata i klima jak nowa.
-
Lepiej juz gazem do zapalniczek
no i tą nieszczelnością gaz dostaje się do kabiny a ty potem odpalasz papierosa i .......?
-
Akurat gaz nie jest tak wybuchowy jak benzyna. Do tego nowy ten pseudo ekologiczny gaz i strasznie drogi w nowych samochodach jest nie tylko palny ale toksyczny. Dlatego ludzie nabijają gazem z zapalniczek bo zakazali produkcji uniwersalnego i taniego czynnika. Więc prowadzają go z Ukrainy ale za to 2 razy drożej kosztuje juz nabicie.
-
no napiszę... Dlaczego parują? O ile nie ma jakiegoś uszkodzenia i nie czuć w środku płynem, dywaniki nie są tłuste, ani mokre od pękniętej gumowej wycieraczki pod którą zbiera się woda, o tyle auta z klimą nie mają systemu cyrkulacji przewietrzania wnętrza. W autach dawniej - gdzieś do słupków lub innych ciekawych miejsc np. podłużnic tylnych było odprowadzane powietrze nawiewane do środka przez nawiewy pod szybą przednią. Z czasem nowocześnie, żeby nie było lipy że jedzie spocony Koreańczyk zastosowano klimę ( nawet w silnikach 1.1 :) , a żeby nie było strat w chłodzeniu to zamknęli wnętrze jak w lodówce.
Co jest ważne: suchy i świeży filtr kabiny oraz odprowadzenie wody z klimy.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/160214a157ceafbe
z artykułu
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=386&postdays=0&postorder=asc&start=0
-
We wszystkich autach są takie kratki z zasłonkami umieszczone w blasze przed tylnym zderzakiem. Właśnie po to, żeby powietrze miało gdzie uchodzić.
Kratka wentylacyjna/dekompresyjna tylnego pasa:
(https://www.eurofrance.pl/media/catalog/product/cache/b3b166914d87ce343d4dc5ec5117b502/7/1/715867d8d8d585509b96e067d9d79eb4.jpg)
-
No jest :) ale za daleko od szyby i za nisko żeby dobrze parowało :) ... a może u Ciebie go nie ma ;)
-
Zawsze jest tak nisko/daleko.
W aucie niegarażowanym zawsze jest mniej czy więcej wilgoci, bo jest narażone na wysoką amplitudę temperatur i ciśnień.