HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: Artemis w 04 Kwiecień 2012, 19:14:41
-
Mój pierwszy post, wiec trochę niepewnie chciałbym zadać kilka pytań na temat tego samochodu.
1. Czy w tym modelu jest zamiennik sprzęgła na "normalne"?
2. Czy jest możliwe, że w tej wersji nie było filtra cząstek stałych?
3. Jakie są sposoby na poprawienie wyglądy atrapy (oblazła z farby a nowa bardzo droga)
4. Na jakie rzeczy zwracać uwagę podczas eksploatacji
-
co myślicie osilnikach 2,2 crdi słyszałem ,że są słabe i wytrzymują małe przebiegi
-
Czesc
Moj Santek ma przejechne już 190.000km
I jeszcze niemiał wymiany sprzegła I dwu masy
Takze słyszalem ze niby mają problemy z silnikami ale te ktore pracuja jako woły robocze
Ciagna przyczepy z kierowcami bez doswiadczenia jazdy z obciazeniem
Ja niemam. Zadnego problemu serwis normnie co pol roku I jest wszystko ok a mam go juz 2 lata
Pozdro wojtass
-
jakiego oleju używać do2,2 CRDI
-
Lysy-1973 to jest temat o sprzęgle załóż nowy ze Swoim pytaniem.
Pamiętaj o tagu w temacie.
-
W moim Santa Fe słychać piski podczas wciskania sprzegła i włączaniu biegu, szczególnie jak sie rozgrzeje. Wewnatrz nic nie słychać dopiero jak otwarciu okna lub jak wjeżdżam do garazu na półsprzegle wyraźnie słychac ćwierkaniae. Mechanik mówi że to łozysko oporowe sprzęgła. pytanie czy to należy szybko wymienić czy jeździć do tzw wyjaśnienia :). Dodam że na samochód mam rękojmie z komisu i mogę coś jeszcze zadziałać
[ Dodano: 2014-12-12, 21:18 ]
jakiego oleju używać do2,2 CRDI
Castrol magnetec 5w 30 taki był zalany w serwisie w moim samochodzie i taki jest nadal
-
co myślicie osilnikach 2,2 crdi słyszałem ,że są słabe i wytrzymują małe przebiegi
Zięć wziął mojego poprzedniego santka '06 , z przebiegiem 240tkm , z czego 100tkm na boxie, i silnik sprawuje się bezproblemowo.
-
Z tego co zebrałem na temat sprzęgła mógłbym wywnioskować ze nie ma zamiennika bez dwunastu. Mało jest tych silników na drogach i klasa samochodu jest dość wysoka. Na dzień dziejszy koszt wymiany kompletu na znaną markę np luk to koszt 4000 zł plus mechanik. Obiawy w tym modelu mogą być niepozorne, można nie słyszeć piesków a jedynie czuć delikatne drgania na wolnych i wyższych obrotach, oraz głośna praca silnika wydobywają się od spodu i z przewlekłej strony od sprzęgła, bliżej układu rozrządu.
-
Oczywiście, że są zamienniki bez dwumasu :-). Wiem, że problem jest z dostępem do sztywnego koła, ale o tym raczej nie mówiłeś. Druga sprawa, że jeśli ktoś za zestaw dwumas + sprzęgło skasował 4k PLN to ogolili Cię w biały dzień.
-
Opisałem sytuacje dotyczącą silnika 2.2CRDi, możliwe że ktoś sprzęgło z kołem jednozamachowym zastosował, ale nie znalazłem takich informacji zarówno w sklepach jak i u mechaników. Cena 4 tyś to dobre minimum, można zaoszczędzić i za komplet dać 3 tyś ale zazwyczaj wybiera się podzespoły z środkowej półki. dostepne są również zestawy za 9 tyś zł. Pozdrawiam.
-
Ale ja wiem, że mówimy o 2.2 CRDi, bo w końcu tego silnika dotyczy temat. Tak jak wspomniałem, zestawy sprzęgła bez dwumasu są dostępne a cenowo wypadają w tej samej okolicy co sprzęgła do diesli innych marek (oczywiście nie wspominam o VAGu, bo w tym przypadku cena zawsze jest poniżej średniej a i wybór producentów spory).
Zestawy z dwumasą natomiast to okolice 3k PLN z hakiem i mówię tu markowych kompletach - LuK albo Valeo. Sachs za 4k PLN jest prawdopodobny, ale to głównie dlatego, że dystrybucja części spod skrzydeł ZF jest w Polsce dość średnia i hurtownie nie importują tego zbyt wiele. Jakkolwiek Sachs to wysoka półka, dużo wyższa niż Valeo i trochę lepsza niż LuK. Zestawy za 9k PLN nie wiem gdzie widziałeś, ale nawet w ASO Hyundaia raczej tyle nie kasują. Ba, za mojej kadencji w ASO Fiata komplet do nowego Iveco Daily (całkowicie nowa konstrukcja MY2015, 3.0 JTD kompletnie przekonstruowane w porównaniu do bazowego silnika z 2007 roku i brak zamienników) tyle nie kosztował, a uwierz mi, że sprzęgło z 2.2 CRDi wygląda przy nim jak zabawka :mrgreen: .
-
A czy możesz się podzielić informacja która hurtownia ma najlepsze ceny, oczywiście z wieloma siedzibami, lub może znasz dobry sklep internetowy?
-
Bardzo chętnie bym to zrobił, ale jako osobie, która współprowadzi sklep z częściami (wiadomo, polecam zakupy u mnie) jest mi niezwykle ciężko wypowiadać się o konkurencji. Na pewno należy unikać InterCarsu i należącego do nich serwisu Motointegrator - no chyba, że lubisz słono przepłacać. Przeglądaj, porównuj, czytaj opinie, sprawdzaj ceny - czasami lepiej dopłacić kilka złotych i zapewnić sobie kompletną obsługę zamówienia, od jego złożenia aż do dostarczenia części do Ciebie, niż zaoszczędzić a napsuć sobie nerwów przez niekompetencję sprzedającego.
-
W ASO we Wro zaproponowali mi wymiane sprzęgła i dwumasy za: 9800 PLN
(4500 dwumasa, 2800 sprzęgło + robota)
U mojego mechanika wymieniłem samą dwumasę za 3600 PLN (3300 za oryginalne koło z logiem H)
najtańszy zamiennik można było kupić za 2500 - nie pamiętam producenta
-
U mojego mechanika wymieniłem samą dwumasę za 3600 PLN (3300 za oryginalne koło z logiem H)
najtańszy zamiennik można było kupić za 2500 - nie pamiętam producenta[/quote]
przy jakim przebiegu wymianiałes dwumasę ? Jestem ciekaw kiedy mnie to może czekać , mam 67 tys :), ale cos tam popiskuje po poprzedniej włascicielce, a dawała ostro w d..
-
wymieniałem przy około 78 kkm - 3 miesiące po kupnie auta. walnęło mi nagle, na drugi dzień po dłuższej trasie (wróciłem wieczorem i wszystko cacy, a na drugi dzień rano przy odpalaniu waliło jakby ktoś młotem w silnik napie....)
wiem, że poprzedni właściciel jeździł bardzo delikatnie, natomiast ja tak nie jeżdżę i podejrzewam, że może zaczęło pracować w inny sposób przy zmianie właściciela i po prostu się zatarło (albo cos takiego). Absolutnie żadnych sygnałów ostrzegawczych przed awarią.
-
nie wiem czego to jest przyczyną tak małych przebiegów , ja mam 170 kkm przebiegu i wymienilem dopiero rozrząd i pasek nie był jeszcze w najgorszym stanie, a o dwumasie nawet nie myślę
-
wymieniałem przy około 78 kkm - 3 miesiące po kupnie auta. walnęło mi nagle, na drugi dzień po dłuższej trasie (wróciłem wieczorem i wszystko cacy, a na drugi dzień rano przy odpalaniu waliło jakby ktoś młotem w silnik napie....)
Ja wymenlem sprzęgło i dwumas przy przebiegu 68 ts km. Przebieg pewny bo samochód kupiony od koleżanki z pracy. Ona kupiła w salonie i przejachała 52 tys , następne 16 tys już ja :). Podobne jak koledze padło mi to nagle , wieczorem ok (po przejachaniu ok 200 km),rano wibracje , walenie i inne hałasy. Po rozebraniu :tarcza sprzęgła ponoć nadpalona i wszystko w proszku. Nie chciałem kupować wszyskiego nowego , postanowiłem dać do regeneracji (http://www.sprzeglo-service.pl/kontakt.html) . Kosztowało to 1400 zł, tzn sprzęgło i dwumasa razem zalożenie plus nowy olej do skrzyni -robocizna 1000 zł. Jak na razie przejechałem 160 km, jest wszystko ok, zobacze za pare miesięcy. Mechanik który mi to robił twierdzi żę regeneracja była zrobiona bardzo profesjonalne. (2 dni roboty). Za jakis czas napisze jak i se to nadal sprawuje. Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-07-04, 18:50 ]
Przejechałem juz 1400 km po regeneracji- wszystko ok
[ Dodano: 2015-11-15, 12:37 ]
wymieniałem przy około 78 kkm - 3 miesiące po kupnie auta. walnęło mi nagle, na drugi dzień po dłuższej trasie (wróciłem wieczorem i wszystko cacy, a na drugi dzień rano przy odpalaniu waliło jakby ktoś młotem w silnik napie....)
Ja wymenlem sprzęgło i dwumas przy przebiegu 68 ts km. Przebieg pewny bo samochód kupiony od koleżanki z pracy. Ona kupiła w salonie i przejachała 52 tys , następne 16 tys już ja :). Podobne jak koledze padło mi to nagle , wieczorem ok (po przejachaniu ok 200 km),rano wibracje , walenie i inne hałasy. Po rozebraniu :tarcza sprzęgła ponoć nadpalona i wszystko w proszku. Nie chciałem kupować wszyskiego nowego , postanowiłem dać do regeneracji (http://www.sprzeglo-service.pl/kontakt.html) . Kosztowało to 1400 zł, tzn sprzęgło i dwumasa razem zalożenie plus nowy olej do skrzyni -robocizna 1000 zł. Jak na razie przejechałem 160 km, jest wszystko ok, zobacze za pare miesięcy. Mechanik który mi to robił twierdzi żę regeneracja była zrobiona bardzo profesjonalne. (2 dni roboty). Za jakis czas napisze jak i se to nadal sprawuje. Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-07-04, 18:50 ]
Przejechałem juz 1400 km po regeneracji- wszystko ok
Przejehałem dalsze 12 tys km, działa wszystko dobrze.
[ Dodano: 2015-11-15, 12:37 ]
wymieniałem przy około 78 kkm - 3 miesiące po kupnie auta. walnęło mi nagle, na drugi dzień po dłuższej trasie (wróciłem wieczorem i wszystko cacy, a na drugi dzień rano przy odpalaniu waliło jakby ktoś młotem w silnik napie....)
Ja wymenlem sprzęgło i dwumas przy przebiegu 68 ts km. Przebieg pewny bo samochód kupiony od koleżanki z pracy. Ona kupiła w salonie i przejachała 52 tys , następne 16 tys już ja :). Podobne jak koledze padło mi to nagle , wieczorem ok (po przejachaniu ok 200 km),rano wibracje , walenie i inne hałasy. Po rozebraniu :tarcza sprzęgła ponoć nadpalona i wszystko w proszku. Nie chciałem kupować wszyskiego nowego , postanowiłem dać do regeneracji (http://www.sprzeglo-service.pl/kontakt.html) . Kosztowało to 1400 zł, tzn sprzęgło i dwumasa razem zalożenie plus nowy olej do skrzyni -robocizna 1000 zł. Jak na razie przejechałem 160 km, jest wszystko ok, zobacze za pare miesięcy. Mechanik który mi to robił twierdzi żę regeneracja była zrobiona bardzo profesjonalne. (2 dni roboty). Za jakis czas napisze jak i se to nadal sprawuje. Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-07-04, 18:50 ]
Przejechałem juz 1400 km po regeneracji- wszystko ok
Przejehałem dalsze 12 tys km, działa wszystko dobrze.
[ Dodano: 2015-11-15, 12:37 ]
wymieniałem przy około 78 kkm - 3 miesiące po kupnie auta. walnęło mi nagle, na drugi dzień po dłuższej trasie (wróciłem wieczorem i wszystko cacy, a na drugi dzień rano przy odpalaniu waliło jakby ktoś młotem w silnik napie....)
Ja wymenlem sprzęgło i dwumas przy przebiegu 68 ts km. Przebieg pewny bo samochód kupiony od koleżanki z pracy. Ona kupiła w salonie i przejachała 52 tys , następne 16 tys już ja :). Podobne jak koledze padło mi to nagle , wieczorem ok (po przejachaniu ok 200 km),rano wibracje , walenie i inne hałasy. Po rozebraniu :tarcza sprzęgła ponoć nadpalona i wszystko w proszku. Nie chciałem kupować wszyskiego nowego , postanowiłem dać do regeneracji (http://www.sprzeglo-service.pl/kontakt.html) . Kosztowało to 1400 zł, tzn sprzęgło i dwumasa razem zalożenie plus nowy olej do skrzyni -robocizna 1000 zł. Jak na razie przejechałem 160 km, jest wszystko ok, zobacze za pare miesięcy. Mechanik który mi to robił twierdzi żę regeneracja była zrobiona bardzo profesjonalne. (2 dni roboty). Za jakis czas napisze jak i se to nadal sprawuje. Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-07-04, 18:50 ]
Przejechałem juz 1400 km po regeneracji- wszystko ok
Przejehałem dalsze 12 tys km, działa wszystko dobrze.
[ Dodano: 2015-11-15, 12:58 ]
przejechałem dalsze 12 tys km. Wszystko ok. W sumie polecam, jak na razie :)
-
W kwestii sprzęgła i dwumasy
Czy w wersji 197 KM jest inne niż w 150-155 KM w sensie mocniejsze ?
A jeżeli tak to czy nadałoby się do tych ze słabszą mocą ?
-
Wszystkie odmiany silników D4EB fabrycznie miały montowane takie same sprzęgło.
-
Wszystkie odmiany silników D4EB fabrycznie miały montowane takie same sprzęgło.
Czyli można założyć, że chipowanie do 200KM nie powinno zanadto szkodzić sprzęgłu ?
-
Nie do końca bo moc 197KM była od 2009 roku w wersji CM 10, a ta już się różni od CM.