HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: acc24 w 20 Listopad 2019, 20:16:00
-
Witam
Ostatnio byłem na przeglądzie i diagnosta stwierdził, że tył hamuje słabo.
Wyszło w kN
przód
2,07 2,10
tył
1,01 0,98
tył ręczny
1,45 1,43
Różnica na jednej osi dopuszczalna 30%. tutaj 1,5% więc jest ok.
Płyn zmieniony, bębny, szczęki, linki, cylinderki, przewody sztywne i elastyczne, płyn DOT4.
Sprawdziłem w rozporządzeniu skuteczność hamulców musi być > niż 50%, tutaj 64,8%.
Dlaczego ręczny jest mocniejszy?
Jakie powinny być poprawne wartości dla Accenta LC, pamiętacie u siebie?
-
A czy widoczna różnica w sile hamowania przód/tył, to nie wynik działania (poprawnego lub nie), korektora siły hamowania???? Proponuje dociążyć tył i wtedy sprawdzić. Ręczny jest mocniejszy bo obsługiwany jest bezpośrednio za pośrednictwem cięgna/linki. W to akurat korektor siły hamowania nie ingeruje. Podkreślam, moja wypowiedź jest czysto teoretyczna.
-
Tył ma hamować słabiej co ważne jest szczególnie w lekkich autach. Miałem tico i tam jak regulator za mocno tyłem hamował to pięknie na śliskim samochód wywijał piruety. Niezbyt miłe uczucie.
-
Jakie powinny być poprawne wartości dla Accenta LC, pamiętacie u siebie?
To jest chyba sedno sprawy.
Do tego, że tył w osobówce ma hamować słabiej niż przód chyba nie trzeba nikogo przekonywać.
-
Było 2 diagnostów starszy mówił że ok, drugi młodszy że słabo, a lepiej mieć spokojną głowę i przekonanie, że faktycznie jest ok.