HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Q_Nick w 23 Sierpień 2019, 14:11:41
-
Witam, jadąc przez miasto nagle zaczął błyskać Check Engine, był nagle zniknęła prawie cała moc (auto już od dawna było dosyć słabe) i zaczęło bardzo głośno działać. Nagłe zniknął też cały olej. Czy to oznacza uszkodzoną uszczelkę głowicy? Płyn chłodniczy śmierdzi dymem, przynajmniej takie mam wrażenie. Boję się, że naprawy tego auta będą nieopłacalne (dodatkowo blacharka, przednia porysowana szyba, opony, ręczny)
-
A masz problemy z rozruchem? Np. zaparkujesz gdzieś, potem chcesz odpalić i dłużej kręci? Miałem Vectrę B 2.0 z gazem i identyczne objawy, straciła moc, za chwilę musiałem dolać oleju, przy porannym rozruchu kopciła strasznie na biało i też płyn chłodniczy śmierdział dymem. Okazało się, że to była właśnie uszczelka głowicy. Najlepiej podjechać do mechanika i on ma przyrząd do sprawdzania i sprawdzi czy to uszkodzona uszczelka pod głowicą. Jakie koszty naprawy nie wiem dokładnie, ale do Vectry B chcieli mnie skasować 1200zł (uszczelka+szlifowanie głowicy+docieranie gniazd zaworowych+wymiana oleju i płynu chłodniczego). U mnie np. jak robiłem uszczelniacze na zaworach w moim Getzie 1.3 i pytałem o koszt zrobienia głowicy to za zrobienie samej głowicy, szlif, docieranie policzyli mi 200zł. Na szczęscie uszczelniacze udało się wymienić bez zdejmowania. Koszta zależy gdzie i jak, najlepiej pojeździć i popytać. Co do blacharki znalazłem (choć wyjeździłem się i pytałem o ceny) Pana który wspawał mi reperaturki na tył+wstawił plastikowe nadkola i jeden przedni błotnik za 400zł wszystko łącznie z malowaniem. Sam byłem w szoku, ale wyjeździłem szukajac "fachowca" i znalazłem. Najlepiej pojeździć i popytać, może koszta nie będą aż tak duże.
-
Rozmawiałem z mechanikiem. Potwierdził moje przypuszczenia, lub w gorszym przypadku dziura w tłoku. Chyba czas pożegnać się z Gackiem.
-
Zostaje zakup drugiego silnika. Ale jeśli gacek jest w kiepskim stanie to nie warto reanimować bo to kosztowna zabawa. Silnik wyjdzie pewnie 400-500 plus przełożenie. Tyle wezmą za samą wymianę upg z rozrządem.
Moim zdaniem szukaj innego wózka. Chyba, że masz taniego mechanika to wtedy można naprawiać.
-
Zobaczymy ile sam dam radę zrobić ;)
-
Wiem, że to niezbyt nowoczesne podejście do tematu, ale lubię reanimować swoje pojazdy. Jedną z przyczyn jest cholerna upierdliwość kosztów pobocznych: mniej więcej tyle samo by mnie kosztowała wymiana silnika, co nowe ubezpieczenie auta, podatek drogowy, etc. Na dzień dobry stracone £100, a potem jeszcze trzeba wyłożyć na nowe ubezpieczenie i nowy podatek i... już mamy zastępczy silnik ;)
Q_Nick, Jak to klasyk jutiuba powiada, Zawsze gratem! Dasz radę. forum HKP przesyła błogosławieństwo.
-
Rozebrałem dzisiaj trochę silnik, po ściągnięciu rozrządu okazało się, że na kole zębatym wału jest gigantyczny luz ( obrót o prawie 1.5 zęba). Na razie czekam na nowe koło i po złożeniu zobaczę co z tym dalej. Obawiam się jednak, że wał może być już dosyć zmęczony jazdą z takim kołem. Orientuje się ktoś jaki jest koszt nowego wału i panewek?
-
gigantyczny luz ( obrót o prawie 1.5 zęba)
To jest w ogóle możliwe???
Masz może numer tej zębatki?
-
Taki luz to aż niemożliwe. A te koło wkładanie na wał ma klin czy na frezy?
Jak nie pomoże nowe zostaje zakup drugiego silnika. Remont jest nieopłacalny bowiem kupując używany wał plus panewki lepiej kupić drugi silnik.
Teraz wybór spory bo pełno na złomowiskach getzów.
-
Koło raczej jest ustalone na klinie. Dziwne, że tam zrobił się luz. Nie trzymała śruba czy co?
-
Numeru nie mam, bo złożyliśmy to klinując, żeby zobaczyć czy to pomoże. Jak ściągnę, i będzie jego numer to dam.
Chodzi o to koło https://www.fox.rzeszow.pl/kolo-zebate-walu-korbowego-hyundai-atos-getz-i-10,4,254520,25830
Ogólnie planujemy założyć nowe koło na kleju, bo innej opcji nie widzę :/
-
Numer części jest w opisie.
Czyli jednak koło nie jest na klinie :oops:
-
Tak wygląda luz na moim kole
(https://i.ibb.co/HzTjcfg/ezgif-com-crop.gif)
-
Q_Nick, coś Ci się zdjęcia pomyliły :mrgreen: :mrgreen:
-
Czemu? Przecież to koło zębate na wale korbowym. Dokładnie o to mi chodziło :D
-
Q_Nick, ja mam takie zdjęcie: https://www.cba.pl/cba-hotlink.jpg
-
Dokładnie. Zamiast zdjęcia wyświetla się reklama hostingu.
-
Poprawione. Hosting z jakiego powodu się buntuje
-
Koło wymienione, niestety to nie pomogło. Teraz myślę o przewodach między cewką i świecą, bo styki w cewce są odrobinę zaśniedziałe i przysłuchałem się pracy silnika. Chwilę po odpaleniu silnika słychać taki pstryk jakby iskry i silnik zaczyna przerywać. Jeśli to nie pomorze, to dalej pewnie wymienię cewkę.