HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: nadamus w 25 Lipiec 2019, 21:48:10
-
dziś zajrzałem pod auto i ... jestem w szoku. o ile na progach jest warstwa baranka to podłużnice są pomalowane tylko lakierem- żadnego baranka. przed zimą konieczna jest ingerencja- trzeba położyć zabezpieczenie. czy ktoś z Was tego nie robił? ile wytrzyma fabryczne zabezpieczenie?
-
Od początku zakupu w 2011 r., nic nie zabezpieczałem, i nie znalazłem śladów korozji.
-
... i nie znalazłem śladów korozji.
Ciężko w to uwierzyć, chociaż to możliwe. Do czego zmierzam - każde uniesienie naszego samochodu na łapach podnośnika u mechanika zdziera lakier z krawędzi pod podłogą (miejsce wzmocnienia między dwoma punktami na podnośnik). Nasze ręczne podnośniki mają rowek aby ta krawędź się schowała. A u mechaników gumy są płaskie lub z korkami i samochód podnoszony jest na tych krawędziach. Po pierwszym przeglądzie zdarli mi kolor do podkładu w tym miejscu. Opony już sam zmieniam, a na podnośnik hydrauliczny kupiłem gumy podobne do tych:
https://allegro.pl/oferta/podkladka-guma-pod-lewarek-podnosnik-hydrauliczny-7285558534?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMIzvTrx9-R5AIVBOAYCh3G-A6kEAQYAyABEgK4qfD_BwE
https://allegro.pl/oferta/podkladka-guma-gumowa-pod-podnosnik-51x49x37-mm-8289233156
...zdarcie zamalowałem zestawem naprawczym - a niezabezpieczone podłużnice pod podłogą pociągnąłem Valvoline Tectyl.
-
Witam wszystkich, mój rocznik 11 rej w 2012
a wygląda to dobrze:) ślady powierzchownej rdzy mam tylko z tyłu na belce, śruby osłony termicznej wydechu i samym wydechu końcówka ALE jednak będę robił zabezpieczenie metodą AMATORA czyli:
1. drucik i sprężone powietrze mam w obydwu drzwiach tylnych tyle brudu błota i kurzu że po myciu możliwe że woda stoi, dlatego muszę otworzyć drzwi i lekko odsłonic uszczelkę i poczekać 2-3minuty ok. 20-30 kropel samo zlatuje wiec tutaj zakupie WOSK z sondą alby po psikać myśle że 2 puszki po 500ml lub jedna duża 700ml wystarczy ( na 4 drzwi ) np FLUID FILM AS-R.
2. KLAPA BAGAŻNIKA -( podczas wymiany oświetlenia rej zauważyłem) jest po prostu Goło od wewnętrzej strony klapy pomijając ilość spinek trzeba zrobić twardy wosk taki ktory nie zalepi mi odpływów ale też podczas nakładania nie będzie się lał na głowę muszę to zrobić z głową.
Jak będzie twardy i ładny kolor to popsikam też maskę silnika Fertan Prevax
3. Nadkola chyba zostawie bo trzeba 4 razy podnieść auto na podnośniku zdjąć osłony z nadkoli i złożyć a Bitexu czarnego nie chce, białe auto ;-) możliwe że na podczas wymiany opon sprawdzę stan.
Na jesieni i tak muszę wyglinkować auto z pyłu metalu z kominów robią się rdzawe plamki :)
Czekam na wasze opinie i pomysły.
-
bitexu czarnego nie musisz dawać- w sprzedaży jest ... baranek biały ;) coś takiego:
https://app.com.pl/pl/company/products/product/01060102/Preparat-do-ochrony-karoserii-przed-uderzeniami-kamieni-APP-U200-UBS
https://app.com.pl/pl/company/products/product/01060104/Preparat-do-ochrony-karoserii-przed-uderzeniami-kamieni-+-masa-natryskowa-APP-U210-2w1
https://professional.novol.pl/produkt/88/antigravel-ms-srodek-ochrony-karoserii
https://www.boll.pl/srodki-konserwujace-1/boll-srodek-ochrony-karoserii-37
-
podczas konserwacji odkryłem ... czarną dziurę w progu (z obu stron, przy tylnym kole). Jest co prawda zasłonięte plastikiem ale nadal to dziura. z jakiego powodu jest- nie wiem ale wygląda na potencjalne miejsce do gromadzenia brudu i wody w progu. trzeba to koniecznie zabezpieczyć czyli zatkać bo za kilka lat są gwarantowane kłopoty z progami .
-
Dziwnie to wygląda i w sumie racja, że to trochę niepokojące. Nadamus, auto w Twoich rękach od nowości????
-
tak-odebrałem w czerwcu z salonu
-
Skoro tak to zrobiła fabryka to chyba tak powinno zostać. Być może, że w przypadku zamknięcia/zaślepienia tego "otworu" będzie słabszy odpływ lub wentylacja, może to dłużej schnąć, co w konsekwencji doprowadzi do wygnicia progu. Ja bym to woskiem do profili zamkniętych dobrze zabezpieczył i zmontował tak jak było. Nie wiem jak we wcześniejszych egzemplarzach to było zrobione, ale kumpela ma z 2010 roku ix20 i nic niepokojącego się tam nie dzieje. Przynajmniej z zewnątrz :roll:
-
raczej wynika to z oszczędności producenta. ogólnie zabezpieczenie ix20 jest co najmniej do poprawy.
-
Dwie sprawy,
1. W tym nadkolu co pokazuje nadamus oryginalnie jest plastikowa nakładka w kształcie zetki - góra zetki chowa się za błotnik nadkola - dół schodzi w dół (jako chlapacz). Blacha jest zakończona na płasko tylko krawędzią aby woda z progu (skropliny) swobonie wypływały na zewnątrz. Proponuję zakupić oryginał i po zabezpieczeniu blachy przykręcić zawleczkami
2. Do niedoróbek podwozia w konserwacji zastosowałem produkty Valvoline Tectyl - polecam - testowałem je już na trzydziestoletnim W124.