HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: Kabestan w 22 Lipiec 2019, 21:34:46

Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: Kabestan w 22 Lipiec 2019, 21:34:46
Mam od kilku miesięcy problem z EGR. Auto dostaje czasem czkawki i traci moc powyżej 4 biegu. Poczytałem w różnych miejscach i identyczne objawy miał człowiek z zapachanym EGR do tego czujnik podciśnienia turbo.
Już raz mi wyskoczył na kompie błąd ciśnienia turbo.
Mieliście problemy z EGR? Czyścicie czy nowy/zamiennik? Na szybko patrzyłem w necie koszt około 1200 zł w stacjonarnym zapewne drożej. Dużo za dużo jak za coś co dla auta nie jest potrzebne.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: waszek_rmc w 22 Lipiec 2019, 21:38:12
Spróbuj wyczyścić zarówno EGR jak i czujnik. A masz jeszcze jakieś objawy, np. dymienie?
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: Kabestan w 23 Lipiec 2019, 21:41:15
Żadnego dymienia. Jedyne objawy to czkawka - odejmowanie jakby gazu, na szczęście póki rzadko co kilkanaście dni. Spadek mocy i DPF z 250 km wypala się co 110 km a to już ... bardziej niż spadek mocy.
Pytanie kieruję do osób które już miały problem z EGR w i40. Czyszczenie czy wymiana.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: MK33 w 23 Sierpień 2019, 08:08:48
Łatwo zdemontować EGR samemu? mam jutro czas i chciałbym go samodzielnie wyczyścić.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: waszek_rmc w 23 Sierpień 2019, 20:37:10
Powiem na moim przykładzie. Ruszałem nim chyba z 30-40 min. Lewo, prawo. Nie chciał wyjść skubany. U mnie jest jeszcze taka metalowa uszczelka. Łatwo ja zwichrować, wiec nie polecam podważania żadnym śrubokrętem czy innym płaskim narzędziem. Tylko cierpliwość i delikatne ruchy na boki i do góry:)
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: ghost2255 w 24 Sierpień 2019, 12:33:39
Potwierdzam. EGR bardzo trudno wyjąć. Trzeba dużo cierpliwości.
Ta uszczelka aluminiowa nie jest taka delikatna, ale warto na nią uważać.

Co do poszarpywania, to czyszczenie raczej nie pomoże. To wada softu w tych autach.
Na obcojęzycznych forach, gdzie jest więcej tych samochodów to dość częsty temat. Ludzie czyszczą EGR, wymieniają a to nic nie daje.  
Jedyny pewny sposób to zaślepienie lub usunięcie programowe EGR.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: hondantv w 24 Sierpień 2019, 22:16:55
Próbował ktoś zaślepić egr? Nic się nie dzieje z autem?. Miałem kiedyś volvo s40 z 2004 roku i poprostu odpiołem tylko wtyczkę od egr i nic się nie działo. A jak to jest w przypadku i40?
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 25 Sierpień 2019, 09:23:11
Ja mam wyłączonego w kompie. Gdy robiłem mapę i wywalałem DPF w pakiecie wyłączyli mi EGR. Nic się nie dzieje.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: hondantv w 25 Sierpień 2019, 14:35:03
Ile tysięcy zrobiłeś już bez egr i bez dpf?
Dpf'a masz wyciętego?
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: kacluk1987 w 25 Sierpień 2019, 17:45:45
Brak egr wyjdzie silnikowi na dobre... z nim spaliny wpuszczane są ponownie do komory spalania.. Kto by chciał oddychać już "wydychanym" powietrzem..
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: hondantv w 25 Sierpień 2019, 18:11:06
Ja wiem że są to rzeczy nikomu niepotrzebne. Psują się na potęgę i kosztują czopke pieniędzy, ale chciałbym się dowiedzieć z pewnego źródła czy po usunięciu ich auto nie świruje. Dlatego proszę o odpowiedź osoby które pousuwały te części ze swoich i40 i czy po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów nie wpływa to jakoś niekorzystnie na auto.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: kacluk1987 w 25 Sierpień 2019, 18:15:20
Mogę ci powiedzieć ale na przykładzie silnika 3.0d m57 z bmw.. gdzie po wycięciu dpf, wyłaczeniu EGR auto miałem jeszcze 2 lata i nic się nie działo, przeglądy z emisją spalin przechodziło pozytywnie.. W obecnes skodzie z tdi też czekam do pierwszych problemów dpf/egr i wycinam oba dziadostwa
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 25 Sierpień 2019, 20:17:38
bez dpf , z wyłączonym egr i podniesioną mocą zrobiłem już jakieś 20 tys.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: Kabestan w 25 Sierpień 2019, 22:08:10
Można zaślepić EGR nie wywalając DPF? Zrobi to każdy kumaty mechanik czy trzeba szukać "tuningowców" specjalizujących się tylko tym?
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: MK33 w 25 Sierpień 2019, 23:17:23
Kilka dni temu u znajomego  w warsztacie usłyszałem że w tym roku zakładali już kilka DPFów i katalizatorów. Podobno nie samochody nie przeszły przeglądów. Czyli ryzyko z wycięciem jest.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: ghost2255 w 25 Sierpień 2019, 23:47:58
W katalizatory jeszcze uwierzę.
DPF trupowi, który kopci tak, że nie przechodzi przeglądu niewiele pomoże, bo zaraz się zapcha tym, co wypluwa silnik.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 26 Sierpień 2019, 07:22:44
DPF jest pokłosiem EGR. Historycznie jest tak aby zmiejszyć tlenki azotu wpadli na pseudo genialny pomysł cofania spalin aby obniżyć temperaturę. Co spowodowało przyrost niespalonej mieszanki w procesie nie spalania całkowitego i przyrost cząstek stałych i tu założyli DPF.  Więc zaślepienie EGR zrobi dobrze DPF. Tak mi się wydaje , ale poprawcie mnie jak się mylę.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 26 Sierpień 2019, 09:38:37
Ja zrobiłem z wyciętym DPFem 40 tys i nic się nie dzieje. Test spalin przeszedłem bez problemu i to na własne życzenie bo podczas przeglądu nie jest wymagany.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 26 Sierpień 2019, 10:39:17
Pajaro jest dokładnie tak piszesz. A już ktoś na forum pisał ,ze ma DPF i chmury dymu za min co jakiś czas. Taka to ekologia. W firmowych mondeo z DPF tez już chmurę za sobą widziałem w skodach też :)
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: Kabestan w 28 Sierpień 2019, 22:39:39
Dobrze, ale pytam się czy można zaślepić samego EGR bez ruszania DPF? Dopóki EGR się nie zapchał to DPF spisywał się znośnie, około 250 km się wypalał, a teraz co 90 - 100.
Wyczyściłbym go / zamontował nowy , ale skoro to fabryczna wina modelu to nie pozostaje nic innego jak zaślepić.
I tu pytanie czy można zaślepić sam EGR bez ruszania DPF?
Czy tego typu rzeczy tylko w specjalistycznych warsztatach?
Możecie podesłać linki do zagranicznych miejsc gdzie opisują ich problemy z EGR i że nie warto tego na nowe wymieniać? Auto na obecnym EGR przelatało 7 lat.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: michal90 w 29 Sierpień 2019, 08:51:46
Nie odpowiem na Twoje pytanie, ale opiszę mój przypadek: po uruchomieniu samochodu zauważyłem zapaloną "Lampkę kontrolną sygnalizacji usterek układu sterowania wtryskiem paliwa", objawy - zupełny brak mocy, jakby odcięcie "gazu" przy 3000 obr., wyraźne silnik pracował w trybie awaryjnym. W ASO powiedzieli, że to EGR i że wykręcą i wyczyszczą, ale niestety okazało się że uszkodzona była z tego co pamiętam membrana i zawór był do wyrzucenia, a cena nowego tak jak pisałeś powyżej. Poszukałem i kupiłem na allegro za 160 zł - jeżdżę na nim już ponad 1,5 roku i jak na razie jest wszystko ok.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: Mariusz 71 w 29 Sierpień 2019, 12:34:19
Mam pytanie, czy jak zamknę zawór EGR to auto będzie mniej kopcić. Silnik 1.7CRDI bez DPF .
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 29 Sierpień 2019, 12:47:56
No na logikę wynika ,że tak bo nie cofniesz spalin do komory spalania. Pytanie jest inne czy fizyczne zatkanie jest wystarczające? Czy w sofcie gdy komp otwiera zawór zmienia mieszankę?
Jeśli nie to oki.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: Mariusz 71 w 29 Sierpień 2019, 14:16:25
Tylko że przed wywaleniem DPF tłumiki były czyste białe, a teraz są zakopcone łącznie z brudnym od sadzy tylnym zderzakiem w kolorze białym.Dlatego się zastanawiam czy zamknięcie i wyłączenie EGR w tym pomoże czy nie.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: ghost2255 w 29 Sierpień 2019, 16:30:45
Cytat: "Mariusz 71"
teraz są zakopcone łącznie z brudnym od sadzy tylnym zderzakiem w kolorze białym


To chyba raczej coś z wtryskami, nie sam EGR.
Nawet bez DPF sprawny silnik ma puścić czasem lekkiego bąka, ale na pewno nie ma być okopcony zderzak.

Wydech ze sprawnym DPF jest właśnie bielutki, czysty. Bez DPF jest czarny, okopcony wewnątrz ale ciągłe kopcenie to objaw usterki a nie braku filtra cząstek.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 29 Sierpień 2019, 20:49:23
ja bez dpf po 2 latach mam nalot czarny we wnętrzu rurki . Ale nie kopci mi tak jak opisujesz i na białym zderzaku nic się nie odkłada. Tak jak gohst2255 pisze coś jest nie tak z silnikiem. Masz złą mieszankę , lub coś się nie dopala. Przyczyn może być kilka. Albo po prostu ci źle dpf w sofcie wyłączyli. Ja tak miałem ,że po wywaleniu po 100km puścił mi dym i podjechałem do poprawki. Od tego momentu mam spokój.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: Mariusz 71 w 30 Sierpień 2019, 13:30:41
Z wywaleniem DPF robiłem też mapowanie. Pojechałem ponownie na poprawki trochę mi pozmieniali i dalej mam to samo. Powiedzieli że e najwyżej przywrócą ustawienia fabryczne.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: ghost2255 w 30 Sierpień 2019, 13:46:27
Cytat: "Mariusz 71"
Z wywaleniem DPF robiłem też mapowanie

I masz odpowiedź, skąd sadza na zderzaku.


Tuner dorzucil za dużo koksu, to dymi.
Gdzie to robiłeś? Była hamownia i poprawki na rolkach?
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: MD13 w 30 Sierpień 2019, 14:47:23
ja też mapę i mi tak nie dymi. Kwestia zrobienia dobrej mapy.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: kacluk1987 w 30 Sierpień 2019, 16:33:15


Dla przykładu można zrobić dobra mapę bez dymienia.. W uk komuś po "wywaleniu" dpf z ECU zatarło silnik:)
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: ELETomek w 30 Sierpień 2019, 18:36:00
Cytat: "Mariusz 71"
Powiedzieli że e najwyżej przywrócą ustawienia fabryczne.


Wg mnie to wcale nie głupi pomysł. Zobaczyć co dzieje się na fabrycznych ustawieniach. Jeśli dymienie nie ustąpi to wtedy szukać przyczyn.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: Kabestan w 31 Sierpień 2019, 07:48:42
Cytat: "michal90"
Nie odpowiem na Twoje pytanie, ale opiszę mój przypadek: po uruchomieniu samochodu zauważyłem zapaloną "Lampkę kontrolną sygnalizacji usterek układu sterowania wtryskiem paliwa", objawy - zupełny brak mocy, jakby odcięcie "gazu" przy 3000 obr., wyraźne silnik pracował w trybie awaryjnym. W ASO powiedzieli, że to EGR i że wykręcą i wyczyszczą, ale niestety okazało się że uszkodzona była z tego co pamiętam membrana i zawór był do wyrzucenia, a cena nowego tak jak pisałeś powyżej. Poszukałem i kupiłem na allegro za 160 zł - jeżdżę na nim już ponad 1,5 roku i jak na razie jest wszystko ok.

Ile w ASO chcieli za czyszczenie EGR. ile wzięli sasamo wykręcenie i sprawdzenie?
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: michal90 w 02 Wrzesień 2019, 09:16:35
Niestety nie pamiętam dokładnie - tak jak pisałem to było już dosyć dawno, ale na fakturze na koniec mam wpisane: Zawór EGR - wymiana + diagnostyka: 365 zł, więc w tej cenie jest pewnie i ta "próba" czyszczenia i wykręcenie i sprawdzenie.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: noah61 w 22 Wrzesień 2019, 19:17:16
Hej,
Panowie, podpinam się pod temat. Robiłem regenerację DPF w zeszłym roku, po czyszczeniu byłem mega, ale to mega zadowolony. Spalanie poniżej 6l/100km, a cykl wypalania około 400km. Niestety w tym roku zaczęły się problemy. Myślę sobie, pewnie znowu czyszczenie, a że miałem gwarancję wyciągnąłem filtr i dzida na czyszczenie gwarancyjne. Przywrócili mu sprawność chociaż nie był w tragicznym stanie. Niestety, cykle wypalania co jakieś 50km... Nie wiem co robić, czego się złapać. Dodam, że silnik musi nawalać dużym dymieniem, bo na końcówce wydechu zauważyłem dość dużą ilość zgromadzonej sadzy... Nie wyrzuciło mi na desce żadnego błędu.
Jakieś sugestie? Sprawdzić wtryskiwacze razem z pompą i EGR?
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: Kabestan w 10 Październik 2019, 18:36:47
Podjedź do dobrego warsztatu, gdzie robię diesle  w tym wtryski. Niech sprawdzą. Kolejno podjedź do ASO tak jak ELEtomek. Stwierdzą co jest. Wymienianie na chybił trafił, jak by chcieli mechanicy od wszystkiego, jest kosztowniejsze.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: noah61 w 08 Listopad 2019, 18:10:51
Hej,
Wtryskiwacze zrobiłem, jeden lal, reszta dawkowała zbyt małą ilość paliwa. Wymieniony kolektor ssący, EGR w super stanie. Problem nie ustąpił.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: Kabestan w 16 Listopad 2019, 11:40:52
U mnie podczas czyszczenia EGR mechanik stwierdził, że czysty. Obstawia jeszcze na czyszczenie kolektora, w innym modelu to pomogło.
Tytuł: EGR czyścić czy wymieniać na nowy
Wiadomość wysłana przez: noah61 w 16 Listopad 2019, 16:00:57
Hej,
Kolektor musiałem zakupić "nowy" przy próbie wyjmowania uszczelki rozpadał się, a drut trzymający klapy z kwadratowego w przekroju zrobił się okrągły. Nie ogarniam co może być przyczyną. Czyściłem też sitko w baku.