HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: iPeace w 08 Lipiec 2019, 22:28:12
-
Od jakiegoś czasu zauważyłem pewne problemy z silnikiem na wciśniętym sprzęgle.
1. Dojeżdżając np. do skrzyżowania, gdy wciskam mocniej hamulec i po chwili sprzęgło, obroty potrafią spaść do ok 400-500 i po chwili wracają do normy.
2. Przy większych prędkościach gdy wciskam sprzęgło, obroty potrafią sobie falować od 500 do 2500 i tak w kółko.
3. Delikatne hamowanie z większej prędkości z wciśniętym sprzęgłem i obroty zostają na poziomie ~2000 aż nie zwolnię do kilku km/h.
Nie pamiętam kiedy pierwszy raz to zaobserwowałem, teraz mam przejechane 10 tys km. Auto produkcja czerwiec 2018.
Widziałem na autocentrum, że kilka osób zgłosiło podobne usterki. Czy u Was jest podobnie? Zgłaszaliście to w ASO? Udało się coś osiągnąć?
PS. 4. Przy prędkościach powyżej 10km/h i wciśniętym sprzęgle komputer pokazuje spalanie rzędu kilku litrów/100km
-
W i20 chyba mają podobny problem http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12304
-
Nie mam takiego problemu (posiadam ten sam silnik).
Delikatne hamowanie z większej prędkości z wciśniętym sprzęgłem i obroty zostają na poziomie ~2000 aż nie zwolnię do kilku km/h
Faktycznie miałem tak kilka razy, ale podejrzewam, że może mieć to związek z synchronizacją biegów w skrzyni biegów. Samochód przygotowuje się na zmianę biegu gdy masz wciśnięte sprzęgło i ustawia obroty tak, aby zsynchronizować sąsiadujące biegi. Dobrze myślę?
-
2. Przy większych prędkościach gdy wciskam sprzęgło, obroty potrafią sobie falować od 500 do 2500 i tak w kółko.
Nie pamiętam kiedy pierwszy raz to zaobserwowałem, teraz mam przejechane 10 tys km. Auto produkcja czerwiec 2018.
Widziałem na autocentrum, że kilka osób zgłosiło podobne usterki. Czy u Was jest podobnie? Zgłaszaliście to w ASO? Udało się coś osiągnąć?
Mam punkt 2. Dopóki nie przeczytałem o tym i nie widziałem filmu na youtubue nie zauważyłem problemu, bo zawsze hamuje silnikiem.
Problem się pojawia przy jeździe na luzie, ciepły silnik + obciążenie prądu(klima).
Na przeglądzie sprawę zgłosiłem, mówili(udawali? :) ), że nie możliwy taki objaw. Po przeglądzie stwierdzili, że "zresetowali wszystko" i powinno być dobrze, oczywiście..... nie jest
-
tomilipin, nie pisz takich rzeczy publicznie bo jeszcze ASO to podchwycą i zaczną reklamować jako feature :p to nie jest regularne zachowanie, więc raczej to jakiś błąd sterownika, ale pewności nie mam :)
Piotri, dawno robiłeś przegląd? Które ASO? Też w większości hamuję silnikiem, dlatego mocno mi to nie przeszkadza, ale jednak niesmak pozostaje
-
Piotri, dawno robiłeś przegląd? Które ASO? Też w większości hamuję silnikiem, dlatego mocno mi to nie przeszkadza, ale jednak niesmak pozostaje
W maju, Szpot Swarzędz. Niesmak jest i zgadza się, że nie przeszkadza.
Raczej zgłosiłem dla zasady, ewidencji i podniesienia statystyk, bo czytając wątek o i20 nie liczyłem na to, że jest jakieś rozwiązanie.
-
Od tygodnia ujeżdżam w firmie i30 własnie z tym silnikiem.. czytałem wcześniej ten temat i usilnie próbuję doszukać się tego typu zachowań - bezskutecznie. Czy to się objawia po jakimś czasie? (Auto na razie miasto, wiec przebieg mniej jak 320 km) Jedynie co zauważyłem, to może ze 2 razy - podczas przyspieszania wskazówka obrotomierza nagle teleportowała się z obrotów 2000 na 2500... Dziwne to było. Nie było płynnej zmiany tylko taki skok. Ostatnio tak miałem w megance z 96 roku :)
-
U mnie podobnie z tymi obrotami jest, udalo sie komus cos zaradzic, poprzez aso? Badz na wlasna reke?