HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Q_Nick w 15 Czerwiec 2019, 12:52:19
-
Witam, mam problem z hamulcami w moim Getzie, czyli gdy puszczę pedał hamulca, to jeszcze przez chwilę hamulce trzymają. Wymieniłem już tarcze z klockami i z tyłu szczęki. Teraz nie wiem czy wymieniać pompę hamulcową, czy szukać jeszcze gdzie indziej. Miał może ktoś podobny problem?
-
Ale tył też trzyma czy przód tylko. Grzeją się koła bardzo podczas jazdy? Jeśli tak to zostaje jeszcze odpowietrzyć koła. A jak nadal kolcki będą się tarły to trzeba rozebrać zacisk bo może tłoczek zardzewiał. A znając jakość hyundaia to pewnie tak.
Ja bym nie wymieniał pompy skoro dobrze hamuje a np. kupił cały zacisk i założył na próbę. Używki są tanie i ryzyko małe.
-
Ciężko powiedzieć które trzymają, ale chyba przednie. Ciężko ocenić. Z porodu tarcze na pewno nikt gorące. W wolnej chwili sprawdzę te tłoczki.
-
Najlepiej podnieść koło i nacisnąć hamulec. Po puszczeniu powinny klocki się cofnąć i tylko lekko obcierać o tarczę.
-
Mój Getz właściwie od urodzenia ma pewną niedoskonałość. Otóż podczas ostrej jazdy w górach (a miał jej swego czasu bardzo dużo w Europie) i tym samym ostrego używania hamulca, zaczynał sam hamować - na tyle, że nawet na luzie, z lekkiej górki, samochód się nie toczył i szybko zatrzymywał. Jazda pod górkę z trącymi hamulcami powodowała, że czasami musiałem na ostrzejszym podjeździe jechać na jedynce, dwójka to już było dobrze, gdzie w tym czasie inne samochody spokojnie dawały radę nawet na trójce. Po ostygnięciu hamulców sytuacja wracała do normy, więc czasami musiałem się zatrzymać w trasie. To był opis. Teraz przyczyna. Kiedyś za granicą w jednym z warsztatów podniesiono mi samochód i stwierdzono - winne są tłoczki przy hamulcach. Coś mi tam wyczyszczono i na krótki czas pomogło. Przyzwyczaiłem się już do tego, że ten typ tak ma. Może się info przyda, może nie.
-
No to zostaje wymiana tłoczków i tych osłon gumowych. Bo jeśli posmarowali je i trochę działało to najlepiej wymienić na nowe. Nie cofają się zawsze i grzeją koła.
Miałem coś takiego ale w starym tico. Pomogło wyczyszczenie tłoczka z rdzy i nasmarowanie.
-
Tloczki do wyjecia i przeczyszczenia. Wszystkie gumy w naciskach do wymiany. Taka okragla (kwadratowa z profilu) wewnątrz zacisku jest odpowiedzialna za powrót tloczka