HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: gordoon w 03 Czerwiec 2019, 17:09:36
-
Witam. Postanowiłem oddać samochód na wymianę wszystkich olejów i filtrów. Po odkręceniu śruby od miski olejowej okazało się, że znajdują się na niej opiłki... Tak samo znajdowały się pod bagnetem oraz w filtrze oleju (opiłki były w formie pyłku..). Mechanik słuchawką zdiagnozował padającą panewkę. Podczas dodawania gazu dźwięk metaliczny nasilał się.
Czy wymiana panewek naprawi występujący problem ??
Góra silnika bo obsłuchaniu jest OK.
-
Jak wał jest ok to założysz nowe panewki i będzie to działać.
-
Piotrek79, A skąd te opiłki ? Nie były złote. Dodam, że olej wyglądał tragicznie. W silniku jak i w skrzyni.
-
Trudno wyczuć.
Wałki w głowicy,pompa oleju,łącznik walka rozrządu i pompy wysokiego ciśnienia,tłoki,tuleje...
-
A skąd te opiłki ? Nie były złote. Dodam, że olej wyglądał tragicznie. W silniku jak i w skrzyni.
Łapały się do magnesu? Zawęziło by to zakres domniemywań.
Trzeba ustalić czy padająca panewka to przyczyna czy objaw. Jak nie będzie należytego smarowania to chwilę po wymianie będzie to samo. Ale to już rola mechanika.
-
Hmm. Cos sie łapało. To był pyłek. Dosłownie pyłek. Olej strasznie zużyty. Filtr oleju tak samo. Cholera wie kiedy ta panewka padła. Teraz jak się o tym dowiedziałem to człowiek ma już wyczulony słuch i cały czas to słychać .Panewka nie tylko stuka ? Przy dodawaniu gazu słychać z rosnącymi obrotami metaliczny świst ( to nie turbina) .
Teraz bez deptania jeżdżę na świeżym oleju .
-
Zwykle jak coś świszcze to łożysko. Alternator, rolki, itp, coś w układzie paska klinowego czy rozrządu, a jeśli to coś świszcze w samym silniku to nie mam pojęcia co to może być.
-
Panewka raczej nie świszcze tylko rytmicznie stuka.
Może ten olej nie był zmieniamy tylko np dolewany i stąd ten syf i stan oleju.
-
Opiłki mogły gdzieś wejść i może stąd ten świst. Mogły wejść do panewki ?
-
Mówisz,że to nie są opiłki tylko jakiś pyłek.
Coś tak drobnego raczej nie będzie powodowało świstu.
Panewka raczej w 99% to stuki.
Trzeba było wypłukać silnik i dopiero wtedy zalać nowym olejem.
Jak nie kupiłeś drogiego oleju to możesz go wylać i zalać jakimś dobrym.
-
Panowie... Turbina pada :D Metaliczny dźwięk wydaje turbina jak wkręca się na obroty. Olej będzie zlany i zalany nowym świeżym .
-
Turbina pada, panewka pada, sprawdź ciśnienie oleju.
-
Panewka odrzucona. Są dwa problemy. Zatkany EGR oraz prawdopodobnie turbina do regeneracji. Chyba, że to coś innego śwista. Będę na podnośniku to oglądnę całość dokładnie.
Szkoda tylko, że zalałem nowy olej... Najlepiej będzie jak go zleję, to wyjdzie trochę pyłu i zaleję nowy.
-
Ostatnio jak miałem taki swist to miałem pęknięta szpilkę kolektora wydechowego.
Czasem sprzegielko alternatora też wydaje dziwne dźwięki jak pada.
-
Piotrek79, Alternator miałem regenerowany. Ale powyżej 2000 obrotów świst nasilał się ? A podczas spokojnego dodawania gazu była cisza ?
-
Sprzęgło alternatora to jest to po czym chodzi pasek.
Tak na wolnych była cisza a czym więcej gazu to większy ten świst był.
Po zrobieniu szpilki kolektora wszystko ok.
A to sprzegielko alternatora to grzechotalo jak chciało.
-
Piotrek79, we wtorek będę czyścić EGR to przy okazji sprawdzę kolektor.