HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: vitalyzd w 31 Maj 2019, 09:19:45
-
Witajcie w szybkim skrócie ...
Podobnie wygląda u mnie
w sumie trochę nawet mniej luzu...
A tak u mnie wygląda sytuacja z przegubem wewnętrznym :
Tam przy gumie jak ruszam to wszystko stuka ...
A mechanik stwierdził , że przeguby sa dobrze iż wymyślam a to jak zaprezentowane na filmiku 1 są rozwalone łożyska na dyferencjale .... okej jest tam jakiś mały luz ale nic nie cieknie , nic nie wyje podczas jazdy itd..
za to jeśli chodzi o przeguby to :
- trzęsie kierownica przy >130km
- podczas szybkiego puszczania sprzęgła z biegów 3-4 4-5 słuchać takie stuknięcie - gdy szybko to zrobię jest cicho
- drgania budy czasami przy przyspieszaniu od 100km
uparłem się ma robić przeguby wewnętrzne a nie zabierać się za dyfer którego robocizne wycenił na 1500zł + cześci z 600 minimum...
Wydać ponad 2000 tyś jeszcze zdążę na ewentualny dyferencjał .
liczę na Wasze spostrzeżenia.
-
Żeby dostać się do dyfra , najpierw trzeba wyjąć półosie. Jak będą wyjęte to zdiagnozuj przeguby. Ocenisz czy są dobre czy nie.
Albo przed demontażem, wejdź pod auto. Jedną ręką złap za półoś, drugą za przegub. I spróbuj poruszać góra-dół i po obrocie w przeciwnych kierunkach. Nie powinno być wyczuwalnego luzu między rękoma. Luz może, a nawet musi być ale tylko osiowy.
Jeśli mechanik powiedział, że to dyfer, a nie przeguby to pewnie sprawdzał.
-
Sprawdził na zasadzie pokręcił kołem i stwierdził na podstawie objawów (filme no.1) że to dyfer ... A to że przegub się tak rusza góra- dół to dla niego jest sprawny. A rusza się znacznie ...
-
A to że przegub się tak rusza góra- dół to dla niego jest sprawny. A rusza się znacznie ..
Nie wiem czy ja dobrze rozumiem Ciebie, a Ty mnie. Jeśli znacznie rusza się przegub względem skrzyni biegów to może być właśnie uwalony dyfer. Jeśli zaś półoś rusza się w przegubie (w kielichu) to wtedy przegub.
-
Filmik 1 - tak ma być i tak jest w każdym aucie. Wrzuć na luż, to zobaczysz, że drugie koło będzie się kręcić w drugą stronę. Magic.
Filmik 2 - za mało danych. Nie sądzę jednak, żebyś miał aż tak wyklepaną wewnętrzną półośkę. Wyjmij ją i dopiero wtedy będziesz miał pełną diagnozę, bo narazie to równie dobrze możemy sobie z fusów powróżyć.
-
No więc na podstawie filmiku 1 i lekko ruszajacego się elementu który wchodzi w dyfer stwierdził naprawę w nim łożysk.... Ale ja się uparlem na przeguby wpierw a później pomyślimy. Przegubu tańszy niż wymiana dyfra z wyjęciem skrzyni
-
i suma sumarum nie robiłem dyferencjału ... mechanik powiedział że biegi luźno wchodzą , że skrzynia "padnie" dziwne ...
zrobił tarcze+klocki p/t , płyn hamulcowy, olej silnik +filtr, olej w skrzyni biegów oraz tuleje stabilizatora tył i skasował 1600zł ... czy mi się wydaje czy dużo wziął ? :| z tyłu tarcze ferodo przód jakieś "Hella Page" - piewsze słysze oraz klocki bosha.
i nie mógł dostać tuleji ani całości - drążka reakcyjnego wzdłużnego z tyłu ... wiecie może gdzie to dostać ? Szukałem ale jakoś inne rzeczy mi wyskakują niż to ...
https://tiny.pl/twj5l
na stronie pokazałem mu schemat podwozia i wskazał że to jest element 55250-3K700 lecz nigdzie czegoś takiego nie ma jedynie znajduje coś takiego jak wahacz poprzeczny tylnego zawieszenia lecz on mówi że to nie jest to : https://tiny.pl/twjnt
lecz znalazłem coś takiego również : https://tiny.pl/twj5b lecz sztuka to 500zł oraz https://www.carid.com/oe-replacement-part-number-552503k700.html
proszę o poradę w sprawie tej tuleji / drążka oraz opinię nt. poniesionych kosztów.
dziękuję
PS. chyba odnalazłem tuleję
https://www.czesciauto24.pl/tedgum/13625318
lecz wszędzie jest niedostępna ....
-
https://www.amazon.com/552503K700-Bushing-Suspension-Hyundai-Febest/dp/B00DM9YEBM