HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: grax w 30 Maj 2019, 17:05:51

Tytuł: [i40 VF] Koncówki drążka kierowniczego do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: grax w 30 Maj 2019, 17:05:51


Na jednej i drugiej końcówce z przodu jak lekko kombinerkami złapię w tym miejscu to taki luz jest. Dopiero po przekręceniu kawałek jest opór. Czy to drążki do wymiany?

Jak jadę na tzw. kocich łbach, nierównościach wolno to czuję w kierownicy jakby jakieś luzy były. Jakby mi coś pukało w kierownicę. Uderzało.

Proszę o pomoc.
Tytuł: [i40 VF] Koncówki drążka kierowniczego do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: ELETomek w 30 Maj 2019, 18:10:11
Hmm. Obracanie drążkiem nic nie pokazuje, nie diagnozuje. Może obejrzyj chociaż by ten filmik Łysego
Tytuł: [i40 VF] Koncówki drążka kierowniczego do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: waszek_rmc w 30 Maj 2019, 20:59:38
Podnieś auto i poruszaj kołem przód / tył trzymając je obiema rękami. Mi tak podczas wymiany opon zdiagnozowali wymianę drążków. A co do luzów w kierownicy to jest osobny temat. To nie muszą być niestety drążki...
Tytuł: [i40 VF] Koncówki drążka kierowniczego do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 30 Maj 2019, 21:15:52
Najprościej jest właśnie ruszać kołem łapiąc za przód i tył. Będzie luz to będzie wyczuwalne na kole i pewnie stukanie. Jeśli jest do pomocy druga osoba to może ręką trzymać za końcówkę i wtedy czuje się stuki w elemencie. Proste ale skuteczne.
Tytuł: [i40 VF] Koncówki drążka kierowniczego do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: Venom w 31 Maj 2019, 08:16:51
Cytat: "waszek_rmc"
Podnieś auto i poruszaj kołem przód / tył trzymając je obiema rękami. Mi tak podczas wymiany opon zdiagnozowali wymianę drążków. A co do luzów w kierownicy to jest osobny temat. To nie muszą być niestety drążki...

miałem to samo.Pojechał na wymianę opon a wróciłem z wymienionym drążkami .
Tytuł: [i40 VF] Koncówki drążka kierowniczego do wymiany?
Wiadomość wysłana przez: lucas4891 w 31 Maj 2019, 22:14:32
Najczęściej lecą końcówki drążków. Poza tym, jeśli da się z łatwością kręcić drążkiem, bez wyczuwalnego oporu, to oznacza ewidentnie luz na łącznikach kulowych drążka lub końcówki