HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: siekierkovsky w 24 Maj 2019, 09:01:38
-
Mam problem ze swoim autem od 3 miesięcy i mechanicy kombinują, a problem nie znika. Auto na każdym biegu i luzie nie wchodzi na wyższe obroty niż 3000. Do tego im wyższy bieg, tym mniejszą ma siłę by przyśpieszać, czyli na 1, 2 i 3 biegu jeszcze się zbiera do tych 3000, ale na 4 i w szczególności na 5 idzie ledwo co, a pod górkę to tylko tyle, że nie zwalnia.
Ktoś się spotkał z Was z takim problemem? Co jest przyczyną? Sporo rzeczy już sprawdzili mechanicy i nic się nie zmienia (smok paliwa, filtr paliwa, wydech, turbo, wtryski i nie pamiętam co jeszcze).
Błagam, pomóżcie.
-
może być kat zapchany sadzą. odkręć kata i pojedź na test
-
Z tego co się dowiedziałem to też był sprawdzany
-
jak? u mnie też powiedzieli że sprawdzali i miałem to samo. dopiero jak sam rozpiąłem wydech to auto nagle ożyło :mrgreen:
-
ponoć mechanik jeździł bez kata po wsi i wkurzał sąsiadów
-
no to trzeba zapiąć kompa i zrobić test drogowy wysiłkowy z rejestracją parametrów i będzie wiadomo. mierzysz ciśnienie w CR-e i Map w funkcji obrotów silnika. ruszasz, zapinasz 4 i jak osiągasz 1500obrotów, wtedy gaz do dechy aż osiągnie 4tys (w twoim przypadku 3000 :-P ).
na wykresach będzie widać gdzie jest problem :mrgreen: . diagnostyka komputerowa to nie odczyt błędów, jak "niektóre paprochy" myślą :mrgreen:
-
Czasem sprawy dziwne, trudne, niewytłumaczalne spowodowane są usterką sterownika silnika. I jeszcze dorzucił bym sprawdzenie ustawienia rozrządu jeśli nie był sprawdzany.
-
Test drogowy był oraz komputer cały był podmieniany. Podczas testu od razu komputer przechodzi w tryb awaryjny (wrzuca mapę awaryjną) i się silnik nie wkręca. Na początku pokazywał błąd sondy lambda ale i ta jest wymieniona.
Miałem wymieniać rozrząd, ale mechanik powiedział, że wygląda na sprawny i nic się z nim nie dzieje, koła są ok, luzów nie ma.
-
Witam
Możliwe że mój przypadek naprowadzi do rozwiązania problemu otóż kiedyś zapomniałem podłączyć wtyczkę od przepływomierza i miałem identyczny problem max 3000 obr więcej nie szedł po podłączeniu było wszystko ok być może masz coś z przepływomierzem... to tylko taka moja sugestia
-
Miałem podobny przypadek (wprawdzie w Astra G) - zepsuty przepływomierz powietrza.
Do danych obrotów, pod gorke nie szedl wcale.
-
Kchm... A kierownicę turbo ktoś sprawdził, czy się nie zawiesiła? Ewentualnie wężyk podciśnienia, czy się nie przetarł lub coś podobnego? Na końcu sprawdził bym czujnik ciśnienia oleju.
-
Dzięki Panowie.
Okazało się, że wina leżała po stronie przepływomierza. Mechanik go sprawdzał, włożył do innego i30 i było ok. Niby też był podłączany pod komputer. Problem był taki, że usterka nie zawsze się pokazywała jak był na warsztacie. Mimo wszystko podjechałem do innego mechanika na diagnostykę, podpiął i wywaliło błąd przepływomierza (miał 2 lata). Na całe szczęście miałem stary, jeszcze oryginalny i po podłączeniu na ten moment nic się nie dzieje, objawy nie występują. Mam nadzieje, że tak już pozostanie.
300k km przebiegu nadciąga i mogę się zająć dołożeniem tempomatu :D