HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: e-gen w 04 Październik 2008, 13:01:50
-
Wymiana zegarów w Accencie po 2000 roku (LC, Verna)
Niestety trafiła mi się wersja auta bez obrotomierza :-?
(http://images32.fotosik.pl/255/85f2f697c46ffd71.jpg)
na szczęście znalazłem w przystępnej cenie licznik z "obrotami"
(http://images25.fotosik.pl/214/e3ac16f3f0bff9f1.jpg)
zabawę w podmianę liczników należy zacząć od zdemontowania maskownicy
(http://images33.fotosik.pl/256/fdcec0d92a3651ff.jpg)
w tym celu odkręcamy dwie górne śrubki (krzyżowe) i równomiernie rozkładając siłę wyszarpujemy z dolnych zatrzasków;
kolejnym krokiem jest odkręcenie czterech śrub mocujących licznik
(http://images23.fotosik.pl/214/cbde6e4923e5efd0.jpg)
(http://images28.fotosik.pl/215/73f0c627834cd25b.jpg)
Licznik po prostu się wyciąga pamiętając o odłączeniu przewodów.
(http://images23.fotosik.pl/214/1256adcb5bc2684c.jpg)
Tak wygląda "dziura" w desce rozdzielczej po wyjęciu licznika.
(http://images31.fotosik.pl/256/8adec2db4628a9b8.jpg)
Ci którzy mają już w pełni elektroniczny licznik (bez linki prędkościomierza) nie mają tego białego elementu plastikowego z tyłu;
a tak wyjęty licznik - czarne "nypelki" to przykrywki żarówek- żarówki są tradycyjne w zielonych kondomkach
(http://images33.fotosik.pl/256/b98271a16e441c61.jpg)
(http://images25.fotosik.pl/214/ae522112bae6e00b.jpg)
(http://images28.fotosik.pl/215/e0755f6eabfcb954.jpg)
i efekt końcowy
(http://images32.fotosik.pl/255/f31a7f212589c82e.jpg)
a teraz rozwiązanie zagadki jak udało mi się przenieść licznik przebiegu całkowitego ze starego licznika do nowego :-D
po prostu przełożyłem licznik kilometrów, który jest zintegrowany z prędkościomierzem - rzecz by można, że to taki swap w swapie :)
(http://images33.fotosik.pl/256/04b1d146726da731.jpg)
-
e-gen, i za to naprawde lubie accenta :) Tyleeee rzeczy można zrobić samemu :mrgreen: Wszystko od razu Ci podpasowało "od strzała" ? Nie miałes zadnych problemów?
-
(...)najmniejszych problemów nie doświadczyłem - aczkolwiek Ci którzy się za to zabiorą powinni dysponować niezadługim śrubokrętem krzyżowym.
-
czy do podłączenia obrotomierza jest kostka? i czy samo podpięcie tej kostki do licznika zakończy się tym, że będziemy mieli obrotomierz działający>?
-
czy do podłączenia obrotomierza jest kostka?
do zegarów z jak i bez obrotomierza zestaw podłączeń jest IDENTYCZNY czyli trzy kostki (patrz zdjęcia 6, 8 i 9 licząc od góry) , żADNYCH PRZERóBEK, DORÓBEK po prostu plug&play :lol:
-
A w starszych modelach? tzn 99r?
Bo cholera jednak brakuje mi tego obrotka :-?
-
w pierwszej edycji Accenta jest tak samo - czyli plug&play
-
To i ja się pochwalę. Dwa tygodnie temu, w końcu się zdecydowałem na swap zegarów, z powodu braku ofert sprzedaży wersji europejskich, kupiłem licznik z anglika.
Ogółem 10 minut roboty w aucie i 20 minut w domu.
Tak jak e-gen (czym się nie pochwalił), przełożyłem moduł prędkościomierza, aby mieć autentyczny przebieg a tym samym by był on zliczany w kilometrach. Robota: demontaż czarnej ramki (kilka zatrzasków) oraz cztery śruby z tyłu licznika.
Wszystkie wskazania przebiegu na licznikach europejskich jakie widziałem maja wspólna cechę, nie trzymają lini prostej. Czy to jakaś wada fabryczna liczydła?
Jeszcze pytanie, czy kontrolka zapiętych pasów u kogoś działa? Czy ta opcja wyposażenia była oferowana w Europie?
[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-10-05, 21:42 ]
Zamykam.
To jest FAQ czyli przepis na sukces a nie wątek na pogaduchy.
Jeśli Autor wątku będzie chciał coś tu zmienić / dopisać proszę o kontakt na PW.