HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: slawo8686 w 19 Maj 2019, 14:37:52
-
Witam.
Montował ktoś z Was światła DRL do ix35 przed lifta? Jak to się montuje itp itd? Jak zamontowac to w ix35, w ktorym swiatla wlaczaja sie automatycznie po uruchomieniu silnika?
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4524&highlight=%B6wiat%B3a+poliftowe
Tu masz opisany temat
Powodzenia
-
To jest zupelnie inny temat, mi nie chodzi o wstawienie lamp po lifcie, tylko o zmiane adaptera przeciwmgielnych na taki ze swiatlami dziennymi ledowymi...
-
Witam wszystkich. Te lampy z YouTube widziałem na Aliexpres.Czy ktoś je montował? Jak świecą? Czy zaczepy obudowa pasują.Pozdrawiam
-
WITAM,mam plan przystąpic do montażu w sobotę dam znać co i jak
-
Witam. Jak tam montaż? udał się? bo moje w tym tygodniu powinny do mnie dotrzeć, to bym z chęcią skorzystał z wskazówek :-)
-
Troszkę sam jednak "powalczyłem"
poniżej napisałem jak ja to zrobiłem, może komuś się przyda.
Co potrzebne:
- śrubokręt krzyżakowy,
- klucz 12.
Należy odkręcić osłonę silnika, jest przymocowana na 4 śruby 12 i klika plastykowych spinek.
Ja nie odkręcałem całkowicie, zostawiłem śruby w tylnej części i osłonę opuściłem.
Dla łatwiejszego dostępu proponuję zdemontować dwie spinkę z nadkola.
To była ta łatwiejsza część :)
Teraz trzeba trochę się pogimnastykować na leżąco.
od strony kierowcy jest więcej miejsca, bo po stronie pasażera dostęp ogranicza zbiornik spryskiwacza.
Należy zdemontować halogeny, są na 4 śrubach, a potem demontujemy ramkę halogenu, też jest na 4 śrubach.
Najciężej odkręcić jest tę w rogu. Stojąc przodem do samochodu w rogu od strony chłodnicy.
Ja odkręciłem najpierw 3 śrubki, potem odchyliłem ramkę i małym śrubokrętem udało się odkręcić tę 4.
Montaż w odwrotnej kolejności.
Nie wiem jak w innych ramkach z LED-ami z alliexpress, ale w moich właśnie ta 4 śrubka nie pasuje,
ja jej nie wkręciłem w ogóle. Może jakby był inny dostęp to by coś nawiercił, ja zostawiłem ją, i tak mocno siedzą.
Kabelki to już najmniejszy problem jak poprowadzić do komory silnika.
Według wskazówek "chińczyka" czerwony podłączamy pod + po zapłonie a - do klemy ujemnej.
Jednak ten zestaw wymaga jeszcze podłączenia przekaźnika, którego nie ma.
-
Wiadomo juz jak zamontowac ledy w zderzaku i co radzi "chinczyk " zrobic z kabelkami , ale co dalej ? Chodzi mi wlasnie o ten przekaznik . Jak to wszystko podlaczyc , zeby palily sie tylko Ledy a nie jak obecnie swiatla mijania ktore zalaczaja sie zaraz po uruchomieniu silnika . Wiadomo , ze swiatla do jazdy dziennej nie moga swiecic z zadnymi innymi i po wlaczeniu swiatel pozycyjnych lub mijania musza zgasnac i odwrotnie . Jak tego dokonac , aby bylo zgodnie z przepisami ( nawet jesli mamy Ledy bez homologacji .
-
Sorrki ale piszę z pamięci, już troszkę czasu minęło od podłączenia. Tak jak pisałem, czerwony + po zapłonie, ja podłączyłem w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika, można znaleźć próbówką, a czarny bezpośrednio do klemy minusowej akumulatora. Do tego trzeba podłączyć przekaźnik zwierno/rozwierny według schematów. Sygnał wyłączenia LEd-ów podłączony do + postojówki. I teraz jak mam światła ustawione na automat, to LED-y świecą same, po przejściu na inne światła LED-y się wyłączają i odwrotnie, zgodnie z polskim prawem.
[ Dodano: 2019-11-04, 15:28 ]
np. taki przekaźnik
https://www.mpartner.com.pl/przekaznik-samochodowy-12v-3040a-zwierno-rozwierny-z-uchwytem-p-137.html
-
Dzieki bardzo . O to mi chodzilo , ze jak przynajmniej nie ma homologacji , to swieca zgodnie z przepisami . Teraz tylko trzeba gdzies zakupic i montowac .
-
Przecież ten zestaw jest bez sensu. Jak kupować to komplet z dobrym schematem. Po co komu światła które nie działają tak jak tego wymagają przepisy? Nie potrzebna robota, strata czasu i pieniędzy.
-
Z całym szacunkiem, ale nikt Ci nie każe tego robić. Wątek ma tylko na celu wskazać jak zamontować nic po za tym. A po drugie myślisz że czym się ten zestaw różni od takiego z al...gro za 495 zł, brak przekaźnika w opisie, czas dostawy ponad 14 dni :)
[ Dodano: 2019-12-09, 08:37 ]
A po zamontowaniu działają zgodnie z polskim prawem.
-
No skoro brak przekaźnika to znaczy że jest niekompletny i po zamontowaniu nie będzie działał poprawnie czy dobrze rozumiem z całym szacunkiem?
-
Przekaźnik musi być, służy do włączania/sterowania ledów. Kosztuje ok. 10 zł. Chodzi o to że przy włączeniu np. świateł pozycyjnych lub mijania, automatycznie wyłączają Ci się ledy i odwrotnie. Bez przekaźnika ledy będą Ci się świecić ale bez tej automatyki.
-
Chłopie nie tłumacz mi tego bo montowałem takie światła w poprzednim aucie z tym że światła zapalało się w nim ręcznie a nie tak jak jest w ix35 po odpaleniu auta. Przekaźnik w światłach ledowych najczęściej jest zamontowany już fabrycznie. I działa to tak że po zapaleniu świateł ledy gasną. W tym przypadku jest inaczej. I jeśli bym kupował takie światełka to w komplecie i z dobrym schematem. Jeśli ktoś śię nie przejmuje i dokupuje jakieś części do gotowych światełek to jego sprawa ja uważam takie światełka jako nie zdatne do użytku. Ponieważ przekaźniki są różne o różnych parametrach a to znowu łączy się z ryzykiem uszkodzenia elektryki w aucie a tego wolałbym uniknąć. Tyle mam do powiedzenia w tym temacie.
-
"Chłopie" śmieszny jesteś, szkoda pisania.
"Chłopie" nikt ci nie każe korzystać ze wskazówek MONTAŻU.
Szok zamontowałem zestaw który ci się nie podoba, normalnie powinienem zapytać :)
-
Nie mam zamiaru korzystać przestrzegam tylko innych żeby nie kupowali dziadostwa. Chłopie prosty. Zamontowałeś i nie działa bo brakuje przekaźnika ile razy będziemy to jeszcze powtarzać. Zestaw kompletny dobrze działający bez kombinacji kosztuje 700zł.
-
nawet szkoda odpisywać :-P
-
Kolego kojoto 3 nie walcz z glupota - marne szanse . Gosciu jak wskazuje jego nick - jest z kosmosu ,innej galaktyki . Niby czyta polskie znaki , ale ze zrozumieniem juz nie bardzo. Ty piszesz ze przekaznik za 10 zalatwia sprawe i ze taki zalozyles i wzystko dziala jak powinno , a on ze u Ciebie nie dziala . Dziwne bo ja dzieki Twojej pomocy tez tak to ogarnalem i DZIALA . Jak Pan yoda chce wydac 7 stowek zamiast 2 to jego wybor i niech tak zostanie . Boje sie tylko czy mu sie nie narazilem moimi "wypocinami ".
-
Kojoto3 dzięki za twój opis ja także wolę wydać na ledy 210 zł niż 700.
Mam jeszcze pytanie czy twoje ledy są z kierunkowskazami jak na filmie? I czy te ledy z aliex... świecą tak mocno jak oryginalne czy tak jak te za 50 zł? Których używają "Janusze".
-
Ja zamontowałem LED-y bez kierunków, kwestia gustu. Co do mocy świecenia, montowałem już 4 różne zestawy w różnych samochodach i nie są to najmocniejsze jakie montowałem, ale nie są to też takie które ledwo widać na drodze. Mój znajomy ma KIA sportage III i jak postawiłem swój samochód obok niego, to moc jest porównywalna. Wiadomo jest różnica wizualna bo w KIA są na innej wysokości.
-
Zakryje czujn.zmierzchu to wtedy opcja Auto działa, dla tych co nie mają do jazdy dziennej. Tylko jak zrobic aby podswietlenie zegarow i deski wlączalo sie tylko po zmierzchu, czyli nie swiecilo podswietlenie te 24h/dobe. Zakryty czujnik uwaza, ze jest caly czas noc a szkoda, aby podswietlenie świeciło sie non stop.
-
A to normalnie, za dnia, bez włączonych świateł nocnych, zegary nie są podświetlane? Tak raczej było w starszych autach niż twoje.
-
Część.
Montowałem dzisiaj swiatla ledowe te co wysyłałem z YT, takie z Aliexpress montowane obok halogenów przeciwmgielnych. Światła mam zamontowane, ale elektryk ich nie podłączył bo poległ, bo u mnie światła włączają się odrazu po włączeniu silnika i świeca nawet w pozycji 0. Stwierdził że mam w aucie tryb skandynawski i nie wie jak to ogarnąć. Jestem z Wawy, masz kogoś kto to podłączy dobrze? Ewentualnie może jakiś schemat i opis podłączenia wyślesz?
A u Ciebie światła się palą w każdej pozycji jaka włączysz na manetce? Masz mijania,pozycję? Nawet na opcji 0 off?
Pozdrawiam i będę wdzięczny za pomoc.
-
Panowie proponuje uwaznie przesledzic watek instalacji lamp poliftowych(z ledami).W samochodach na rynek polski swiatla sa zawsze wlaczone. Jest na rynku emulator, ktory podpiety pod czujnik zmierzchu odpowiednio zarzadza oswietleniem.
-
Dzis sprawdziłem, u mnie na Auto nawet gdy noc nie swieca zadne swiatla. Nie mam do jazdy dziennej czyli przeciwmgłowe. Ale na Auto nic kiedy ciemno. Poza tym nie wiedzialem, ze nie mają podswietlenia te dzwignie z przelacznika zespolonego. Czyli do wycieraczek dzwigienka i ta z lewej nie ma podswietlenia, po ciemku nie wiesz co włączyć.
-
Jak nazywa sie ten emulator? Jakas instrukcja, schemat jego podlaczenia?
-
Mruga mi wogóle dioda czerwona w czujniku zmierzchu. Ten na srodku konsoli przy szybie, na desce co jest. Miga czerwona dioda ale w nocy na AUTO nie włączają się zadne światła.
Dlaczego? Jak to zrobić?
-
kolego kojoto3 mozesz napisac jak bylo u Ciebie przez zalozeniem ledow? Jak wlaczales silnik to zawsze Ci sie zapalaly swiatla mijania i pozycje? Czy masz inaczej? U mnie czy mam na Auto, na mijania, pozycjach czy OFF zawsze sie wszystko pali z przodu :( I nie wiem jak podlaczyc te ledy... A mam juz je zamontowane w aucie tylko nie podlaczone :/
-
Aby to wszystko działało jak należy w ix 35 to tylko ten moduł
[ Dodano: 2020-01-19, 20:45 ]
Aby to wszystko działało jak należy w ix 35 to tylko ten moduł
Jest przy tym sporo roboty.
-
Nie chce mieć dziennych, tylko aby AUTO mi działało i abym o swiatłach nie myslał tylko zaplon i swiatła, wychodzę i swiatła off
-
Ten moduł potrzebny i sporo roboty jest przy tym? Tzn może coś więcej? Jakaś dokładna instrukcja, schemat?
Będę wdzięczny.
-
U mnie w samochodzie przed montażem LED-ów w pozycji 0 nic nie świeciło, dlatego u mnie było najmniej z tym kłopotów. Wiem że są wersję gdzie na 0 i tak światła się świeciły. Do takiej wersji (widziałem na allegro) był gotowy zestaw LED-ów razem z modułem do wyłączenia świateł z pozycji 0.
[ Dodano: 2020-01-20, 14:10 ]
W tej chwili to jedyne wyjście montaż modułu wyłączenia świateł do jazdy dziennej, tak jak kolega wyżej pisał.
-
Ja dzis dalej testowałem, mam tak: bez swiateł do jazdy dziennej. Wlaczone swiatla mijania i gasze silnik i wychodzę z auta. Swiatla świecą wiec dupa, boje sie wychodzic z auta bo swiatla swieca. Dzis zapomnialem i swiatlach, wracam do auta i nie swiecą a pozycja w przełączniku na mijania. I wtedy szok i olśnienie. Wychodze na ustawionych mijania i klikam dwa razy zamykanie z kluczyka i swiatla gasną. Czyli mam bez dziennych, a zamykanie na dwa razy i gasi to swiatla. A na AUTO swiatla wtedy mi nic nie swieci. Mam system bezkluczykowy i alarm tez mam, dowiedziałem sie dzis 😂😉 Czyli co? Grzebane juz miałem, ruszane?
-
Światła mijania wymyślono do oświetlania przestrzeni przed pojazdem w nocy. Twój problem polega na tym, że pewnie jesteś za młody, żeby to przyjąć do wiadomości.
-
Pewnie starszy jestem od Pana 👍 opisuje po to, aby ktos doradzil, jak zrobic aby na Auto dzialaly swiatla. Nie chce zakladac sw.do jazdy dziennej.
-
A montowal ktos juz ten modul wylaczajacy swiatla dziennie w autach gdzie swiatla sie zawsze pala po wlaczeniu silnika?? i jak to wtedy wspolpracuje z czujnikiem zmierzchu? Czy nie wspolpracuje i swiatla z DRL na mijania trzeba recznie zmieniac?
-
kiuba_k - jeżeli masz pozycję AUTO, to zostawiając tak samochód po zgaszeniu silnika i zamknięciu, światła zgasną po ok. 30 sek. to jest tzw. odprowadzenie do domu. Czy można ten czas zmniejszyć ? hm.. nie wiem, ale po zgaszeniu silnika jak przekręcisz manetką z auto na mijania i z powrotem światła zgasną.
-
Tylko, ze pisze....nie mam na AUTO zadnych swiatel, zero swiecenia i odprowadzania 30sek. W pozycji mijania gasze auto, swiatla świecą. Wychodze z pilota zamkniecie i wtedy swiatla swieca iles tam sek. Jak klikne dwa razy z pilota zamykanie wtedy gasną mijania. Takie cos mam. Wracam do auta i stacyjka start wtedy juz wiadomo mam na mijania i zapalam auto i ladnie mi swiatla zapalają sie. Na opcji Auto nie mam nic, nawet zmierzch nie działa czujnik.
-
Odsyłam ponownie do wątku na forum gdzie omawiano montaż lamp po lifcie. Modul nalezy montowac w wersjach IXow dedykowanych na rynek krajowy bo u nas obowiazuje jazda na swiatlach 24h/dobe. W autach sprowadzanych z zagranicy istnieje mozliwosc wylaczenia swiatel mijania na pozycji 0. W krajowych montuje sie modul ktory na podstawie czujnika zmierzchu przelaczy swiatla ledowe (w lampach poliftowych lub w dokladanych ledach) na swiatla mijania jak tylko poziom swiatla na zewnatrz sie zmniejszy. Niestety podczas deszczu trzeba pamietac zeby przelaczyc manualnie na swiatla mijania(manetka z pozycji auto na mijania). W lampach poliftowych na pozycji 0 na stale swieca sie ledy, na auto modul przelacza jak sie sciemnia z ledow na swiatla mijania.
-
Przymierzam się do zakupu i montażu https://www.fox.rzeszow.pl/zestaw-swiatel-led-do-jazdy-dziennej-hyundai-ix-3,4,253453,256175 . Mile widziane cenne wskazówki za i przeciw
-
Za ten zestaw zapłacisz 200 zł na Ali
-
Zamiast wkladac same ledy w dolna czesc zderzaka, zdecydowanie lepiej jest zamontowac lampy po lifcie a stare lampy sprzedac w cenie jednej poliftowej ;). Zobaczcie sobie na allegro jak stoja uzywane lampy z ledami, oczywiscie decyzja nalezy do kazdego z was, osobiscie uwazam ze lampy poliftowe zwieksza walory auta przy pozniejszej odsprzedazy.
-
Od 2 tygodni bawie się w rozpracowanie systemu aby założyć ledy.
Kilka dni temu - sukces !!!
Pobawiłem się i zrobiłem. 💪
Najgorsze było oszukanie komputera z uwagi na fakt testowania żarówek.
System jest tak skonstruowany że po przelączeniu manetki z pozycji zero na jeden (swiatła pozycyjne ) wszystko jest OK, pp następnym przelączeniu na pozycję 2 (swiatła mijania oraz postojowe) też jest OK. Jednak kiedy wracamy na pozycję zero i kiedy mają się zapalić ledy - tylne światła na każdej pozycji już są martwe.
Okazało się że komputer testuje lewą tylną żarówkę i jak ma.przerwę - natychmiast unieruchamia tylne światła w każdej pozycji.
Oczywiście po zgaszeniu auta i ponownym zapaleniu wszystko wraca do normy aczkolwiek tylko do momentu przekręcania na pozycję 1 i 2. Każdy powrót manetki kończy się odcięciem tylnych świateł.
Z tym było najwięcej zabawy. :(
Koszt wykonania układu to około 15 zł i 3h na oszukanie kompa na testowanie żarówek z tyłu.
-
A możesz udostępnić schemat ?