HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Hants w 03 Październik 2008, 23:09:05
-
Zgnil biedaczek w najgorszym miejscu z mozliwych - scianka blizej zewnetrznej czesci zaraz obok sprezyny (z tylu).
Po wnikliwej analizie - nie ma mozliwosci spawania bez zdjecia (wyciecia) zewnetrznej czesci karoserii.
Diagnosta rozlozyl rece - nawet nie smialbym go prosic o przepuszczenie tego..
Czemu o tym pisze? Miejsce jest dosc wredne, choc z pozornie wzglednie latwo dostepne - radze wszystkim zalozyc rekawiczke, oczyscic i dobrze zabezpieczyc..
-
Czy jest to po tej samej stronie co tłumik tylny?
-
Odpowiem tak - jeszcze nie. Strona obok wlewu paliwa.
Smetnie mi, bo sie troche narobilem przy tym maluszku - paski, przednie zawieszenie, czyszczenie tylnego.. Ostatnio sprzeglo..
W sumie - to juz kolejny accent jest wybrany, ale jakos niesmaczek pozostaje
-
Myślę, że wiem o czym mówisz...
(http://images34.fotosik.pl/374/abcf782648f6b51d.jpg)
tak niestety wyglądała moja Lantra 93' po dwóch sezonach w kraju - niestety wtedy jeszcze nie wpadłem na to że warto dokupić plastikowe tylne nadkola do Hyundaia :shock:
-
Pierwszą sprawą po zakupie auta powinno być zabezpieczenie wszelkich profili i blach od środka. Polecam Tectyl ML albo nawet zwykły Fluidol. Ten drugi można rozcieńczać i aplikować zwykłą dużą strzykawką plastikową. Oczywiście na suchą blachę - dobrze jest to robić w gorące dni, kiedy auto jest mocno nagrzane od słońca.
-
Jarek, prawda. Ja najpierw założyłem nadkola tylne a potem zrobiłem konserwację rust check.
e-gen, o ja dziękuje... I co teraz? Na części?
-
e-gen, o ja dziękuje... I co teraz? Na części?
no coś Ty :o
blacharz wyciął i wstawił zdrową blachę; zakonserwowałem, dodatkowo pociągnąłem pastą do uszczelniania połączeń spawalniczych i voila jeździ aczkolwiek od mniej więcej roku już ktoś inny 8-)
-
W mojej okolicy niestety - taka usluga kosztuje okolo 300 funtow. 10 letni accent - np ten: link ibeja (http://cgi.ebay.co.uk/1999-HYUNDAI-ACCENT-ALASKA-1-3-ONE-LADY-OWNER-FSH_W0QQitemZ250300381412QQcmdZViewItem?hash=item250300381412&_trkparms=39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A7%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14)
Jest do wziecia za 650 ..
Najtanszy nowy MIG kosztuje okolo 100, niestety - jestem juz za stary na nauke spawania :-(
-
Najtanszy nowy MIG kosztuje okolo 100, niestety - jestem juz za stary na nauke spawania
To raczej nie kwestia stary/nie stary tylko doświadczenia i naprawde dobrego zrobienia. No ale przy takich cenach to rzeczywiście się kompletnie nie opłaca.
e-gen, ale ciął cała cwiąrtkę czy od środka sie dobrał do tego? Pytam z ciekawości, jak masz jakies foto jeszcze i chcialbys pokazać to byłoby super ;)
Jezeli chodzi o preparaty uszczelniające to polecam www.APP.com.pl mają cała MASĘ róznych rózności fajnych, dobrą dystrybucję i ciekawe ceny.
-
W mojej okolicy niestety - taka usluga kosztuje okolo 300 funtow. 10
a mojej <piwo> :lol:
kml wspawał mi zwykły kawał blachy wycięty gumówką z ...w sumie nie wiem czego <hahaha> łatanie dziura w tym miejscu nie wymaga elegancji bo tego i tak nie widać, ważne jest zakonserwowanie i uszczelnienie spawów, żeby szpryca spod kół nie grasowała po bagażniku.
-
żeby szpryca spod kół nie grasowała po bagażniku.
zwłaszcza jak jest dobrze słona. BTW w tym roku ma być sroga zima ;/ i jeżeli NIE DAJ BOŻE tak będzie to już widze jak będzie wszystko pięknie posolone :|
-
kml wspawał mi zwykły kawał blachy wycięty gumówką z ...w sumie nie wiem czego <hahaha> łatanie dziura w tym miejscu nie wymaga elegancji bo tego i tak nie widać, ważne jest zakonserwowanie i uszczelnienie spawów, żeby szpryca spod kół nie grasowała po bagażniku.
Wszystko fajnie, tylko sztywnosc nadwozia i bezpieczenstwo ... Widzialem kiedys w warsztacie escorta frankensztajna z duzym kawalkiem blachy zamiast nadkola. Tak mozna jezdzic, jezdzic do momentu az tylnie zawieszenie wpadnie do srodka, tylko wteedy juz nie bedzie smiesznie.
-
zystko fajnie, tylko sztywnosc nadwozia i bezpieczenstwo ... Widzialem kiedys w warsztacie escorta frankensztajna z duzym kawalkiem blachy zamiast nadkola. Tak mozna jezdzic, jezdzic do momentu az tylnie zawieszenie wpadnie do srodka, tylko wteedy juz nie bedzie smiesznie.
No tez nad tym myślałem i dlatego sie pytałem o to jak się blacharz tam dostał. Zaspawać dziurę to jedno ale zaspawać i usztywnić budę to już chyba trochę gorzej.
BTW: jak w CUDZYM samochodzie bym widział zawieszenie w środku to uznałbym, że to jest śmieszne :mrgreen:
-
są dziury i dziury, nie każda perforacja wpływa na sztywność
-
I dlatego jedynym ratunkiem w moim przypadku (jesli wlascicielka podejmie taka decyzje) byloby wlozenie dopasowanego czterokatnego "dzwonka" (ostroslupa??)
Ten akcent z aukcji ktora Wam pokazalem - to byla katastrofa - przejechalismy wczoraj pol Anglii, zeby zobaczyc kupe rdzy - ja juz po dwu minutach mialem jasną (rdzawą opinie) - nie..
Trzeba szukac jeszcze nowszego :-)
-
są dziury i dziury, nie każda perforacja wpływa na sztywność
Ale przyznaj, że tamta dziura robiła wrażenie ;-)
-
Witam , w moim accencie jest właśnie w tym miejscu dziura wielkosci moze 5 cm , ( po oczyszczeniu rdzy ) ile mniej więcej kosztuje takie wspawanie blachy ??
-
Witam , w moim accencie jest właśnie w tym miejscu dziura wielkosci moze 5 cm , ( po oczyszczeniu rdzy ) ile mniej więcej kosztuje takie wspawanie blachy ??
Mniej więcej tyle ile jestes skłonny za to zapłacić. Jedź do kilku blacharzy to będziesz wiedział. O ile mi wiadomo to nikt na forum nie ma magincznej kuli żeby prognozować koszty naprawy a zwłaszcza blacharki.
-
dzięki za rade, tak zrobie jak tylko znajde czas czyli za około tydzień , jak na razie nie mam kasy na nowy samochód, moj accent ma silnik w dobrym stanie , tak samo inne klamoty są ok jak narazie także chciałbym go uratować, zakonserować nadkola i założyć plastikowe , pojeździć ze 2 lata . myślę ze moge daćtak do 1000 zł max !
-
grzechu1984, jeżeli reszta jest ok to warto to DOBRZE zrobić a potem BARDZO DOKŁADNIE zabezpieczyć przed zimą, założyć nadkola a na sam koniec zrobić konserwacje całej podłogi. Ja polecam to co mam u siebie czyli rust check ponieważ jest to proste i nieinwazyjne dla samochodu.
-
Właśnie rozbebeszyłem swojego hultaja ( tył , bagażnik + tapicerka + tylne siedzenia ) , wszędzie mokro , kurcze woda podczas deszczu wlewala sie spod tapicerki pod siedzenia itp:| jutro zaczynam susze nie wnętrza . Z tym otworem to dałem sie ładnie zrobić w balona , stary a głupi :D jak go kupowałem to nie pomyslalem zeby zagladnac za ten metalowy profil , a ponadto schowane to jest za tapicerka , a od strony nadkola nie bylo tego widac :| a koleś cwaniak dał na kolo zapasowe pojemnik wody dystylowanej lekko odkrecony co kapało , heh i tak zaliczyłem wtope, no ale uczymy się na błędach , KML gdzie ty robiles tego rust check i ile płaciłeś??
-
KML gdzie ty robiles tego rust check i ile płaciłeś??
Wpisz w google to Ci wyskoczy główna strona i tam masz namiary. W zalezności od miejsa ceny są różne ale w wAw ja płaciłem ze dwa lata temu ok 350 PLN OIDP więc musisz sprawdzic ile to bedzie w Twoich okolicach.
Fajnego .I. trafiłeś.... :(
-
A ile trwa taka konserwacja ??
-
grzechu1984, dzień tj: od 8 do 16 tak zazwyczaj
-
Pamiętacie jak sie nazywał środek konserwacyjny zamkniete profile który można było wstrzykiwać strzykawką ??
Niestety złapała mnie grypa i ledwo żyje , może za jakiś czas wezme się za konserwacje :) jak narazie mam rozbebeszony tył i tylną kanape , wszystko umyte i osuszone .
A no i mam jeszcze jedno pytanie na nadkolu w 2 miejscach mam rdze ( w miejscu schodzenia sie blachy , jak w waszym przypadku blacharz to naprawiał , oczywiście jeśli taki problem wystąpił .
ps : rdza jest w okolicy montowania amortyzatora czyli na górze :( ( na złączu )
-
grzechu1984, takich środków jest bardzo dużo. Wejdź na stronę APP i sobie rzuć okiem to Ci nieco rozjasni w temacie :)