HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: gordoon w 09 Maj 2019, 17:55:50
-
Witam.
Chciałbym zasięgnąć waszej opinii dotyczącej wymianie rozrządu w Sonacie.
Jaką firmę polecacie ?? Oglądałem ostatnio cały komplet firmy GATES za 500zł. Opłaca się taki zestaw kupić ??
Oryginalny rozrząd kosztuje łącznie ok 1000zł.
Co wybrać ??
-
Ja mam pasek założony Gates i jeździ :-) SKF jest dobry ale pompy zaczynają szwankować, INA, DAYCO, no i CONTINENTAL, ważne, żeby nie przejeździć czasu jak i kilometrów ;-) a co ile robisz wymianę?
-
Ja do swojego crdi zakładałem zestaw SKF i pasek dayco.
W środku rolki,i pompa wody(gmb) które szły na pierwszy montaż.
Płaciłem coś koło 500zl.
-
Kupiłem taki zestaw:
1.Pasek rozrządu SKF TB/wzmocniony z powłoka teflonową/
2.Rolka nap. kpl. z napinaczem SKF VKM
3.Rolka kierunkowa SKF VKM
4.Pompa wody SKF VKPC
Mam nadzieje, że to dobry zakup. Planuję wymiany częściej niż zakłada producent :)
-
Będzie żyć SKF dobra firma ;-) no dobra ale jak producent mówi? :-P
-
No jak ? :D
-
Co jaki czas producent mówi żeby wymienić rozrząd?
-
Nie wiem jak producent mówi,ale ja 70 tysięcy albo 4lata i dość.
-
Z tego co udało mi się wygiglać to 120tys km lub 5 lat. Wg mnie 5 lat pasek spoko wytrzyma, a przebieg? Też powinien, ale może dla spokoju ducha lepiej wymienić wcześniej.
Kolega gordoon ma w profilu chyba nie właściwy opis silnika. D4HA jest na łańcuchu. Bynajmniej tak internety podają.
-
ELETomek, Sorka. Pomyliło mi się :) Już zmieniłem :) 120tys km to dużo jak na jednym pasku. Ja bym osobiście wymieniał tak po 50 tyś...
[ Dodano: 2019-05-11, 18:48 ]
Piotrek79, Lepiej wcześniej i być spokojny ;)
-
Zawsze zmieniałem co 60.
W Tucsonie 70 i wytrzyma spokojnie,ale już wyżej bym się bał jeździć.
-
W moim opelku ( sorry że do niego się odwołuję) Rozrząd zmieniany był wg książki serwisowej (po raz pierwszy) po 180tys. Producent zalecał po 150tys. Czyli wytrzymał więcej niż łańcuch w moim poprzednim aucie, GPunto który mi się zerwał niby przy 94tys na liczniku, ale jak się później okazało było to 162tys.
Hyundaia mam znów na łańcuchu ale jak będę miał go z 10 lat to rozrząd wymienię ;-)
-
Mam Accenta 1.5 CRDi na łańcuchu i już ma najechanie ponad 250 tysięcy. Rozrząd sprawdzany był i wszystko niemalże w idealnym stanie. Olej zawsze wymieniany przed czasem (ok 9000 km)
Wydaje mi się, że wymiana rozrządu zależy od eksploatacji samochodu
-
Na pewno trochę racji masz. Jak zacząłem dociekać przeszłości Gpunto okazało się że było to auto z wypożyczalni :-/ :shock:
Ale ostatnio oglądając na youtube "Ciekawostki motoryzacyjne z Norwegii" gość mówi, że 1.3 MJTD to dobry silnik ale rozrząd trzeba zmieniać jak pasek po 120-130 tys km :-D
-
Niektóre łańcuchy lubią się rozciągać :P
-
hehe w tych czasach to wszystkie łańcuchy się rozciągają ponieważ serwisy muszą zarabiać :mrgreen:
-
No pewnie :D
-
W 126P po 25tys km łańcuszek szorował po obudowie i jakoś nikt nie narzekał :lol:
-
Noo :D a tutaj człowiek zastanawia się czy wymienić po 20 tysiącach czy po 100 :D
-
Haha dokładnie,w dużym fiacie to jak lancuch zrobił dziurę to dopiero wtedy człowiek myślał nad zmianą :-D teraźniejsza motoryzacja schodzi na psy (nie obrażając psów) ;-)