HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: JanuszS_2019 w 28 Kwiecień 2019, 20:53:23
		
			
			- 
				Witam użytkowników Santa Fe,
Od ponad 5 lat auto sprawowało się bardzo dobrze ale wystąpił poważny problem.   
Przy ostrzejszym dodaniu gazu "zrywa biegi". Przykładowo, gdy zwolnimy np. ze 120 km/h do 80 km/h  i chcemy wrócić szybko na do 120 to auto przyspiesza najpierw poprawnie, obroty wzrastają z 1500 do 3000, w trakcie przyspieszania następuje zerwanie (mocne szarpniecie samochodu) - jakby automatyczne przełączenie biegu na wyższy powodowało to szarpnięcie. Problem występuje również przy mniejszej prędkości, przy ostrym dodaniu gazu.
- Przy sekwencyjnym przełączaniu biegów problem nie występuje (nie udało się wywołać).
- Przy łagodnym dodawaniu gazu problem nie występuje. 
- Nie ma większego wpływu jakość paliwa, chociaż np. przy lepszym Np. V Power Diesel trzeba mocniej przycisnąć pedał aby wywołać opisany efekt.
- Ilość przejechanych kilometrów: trochę poniżej 90 tyś
- Rocznik: 2013 - od nowości
- Olej w skrzyni biegów nie był wymieniany
- Stan oleju w skrzyni jest na właściwym poziomie ale  w "złym" w stanie
- Auto serwisowane w ASO zgodnie z procedurami producenta 
- Komputer nie wykazuje żadnych błędów dla jakiegokolwiek komponentu. 
- Zdarza się, że przy zmianie na wsteczny (z P na R) następuje szarpnięcie.  
Czy ktoś z użytkowników miał podobny problem ze skrzynią w tym modelu i co było przyczyną ?
Pozdrawiam
Janusz
			 
			
			- 
				Ja bym zaczął od oleju.
			
 
			
			- 
				Też tak myślałem ale fachowcy od automatów twierdzili, że na obecnym etapie sama wymiana oleju nie ma sensu.
			
 
			
			- 
				Wymiana oleju zawsze ma sens.
Warto spróbować nawet jak nic to nie da to i tak pewnie skrzynia musi trafić do jakiegoś speca od automatów.
Mi też mówili nie ruszaj tego oleju bo nie wiadomo kiedy to było robione. Wymieniłem i śmigam już 3 rok. Wymiana taka pół dynamiczna :)
			 
			
			- 
				Fachowcy od automatów twierdzą, że przy obecnym stanie oleju jego wymiana to raczej wyrzucanie kasy w błoto ze względu na prawdopodobne uszkodzenia w samej skrzyni.
Niemniej można by potraktować wymianę oleju na obecnym etapie jako element diagnozy przy w sumie niewielkim koszcie.
			 
			
			- 
				Ja bym zrobił jak zaleca Chris w swoim filmiku. Spuścić 150-200 ml do czystego naczynia. Odstawić na kilkanaście minut i zobaczyć co jest na dnie. Jeśli nie ma śladów metalu, opiłków to wymieniać olej. Jak coś będzie podejrzanego to skrzynka do naprawy.
			
 
			
			- 
				To też jest dobry pomysł.
Te 200/300ml odciagniesz przez bagnet. Cienki wężyk i większą strzykawka da radę.
			 
			
			- 
				Chyba jednak chodzi o to żeby to był olej że spodu skrzyni
			
 
			
			- 
				No jak weźmiesz długa rurkę to będziesz odciągał z samego dna. 
[ Dodano: 2019-04-30, 15:23 ]
Zresztą możesz pobrać ten olej zaraz po jeździe.
Jak będą opiłki to będą wszędzie.
			 
			
			- 
				Witam,
Olej jak do tej pory nie był zmieniony. Pojawiły się jednakże błędy P0700 i P0733 wskazujące na problem w skrzyni.
Pozdrawiam
			 
			
			- 
				Kolego - napisz proszę jak się "przygoda" skończyła. Trochę mnie zmartwiłeś tą skrzynia i usterką już przy 90 k km. 
Od niedawana mam drugiego już Santa Fe...
Arek