HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: Marcin1985 w 15 Kwiecień 2019, 21:37:31
		
			
			- 
				Czesc wszystkim,mam na imie Marcin czy jest ktos na forum,kto rozwiazal problem szarpiacego napedu 4WD w Santa Fe CM? Pozdrawiam. 
[ Dodano: 2019-04-16, 21:02 ]
Przy ruszaniu odrazu kreci na 4 kola do okolo 50 km/h rozlacz i w tym czasie czuc jak naped raz puszcza raz lapie. Gdy jade szybko jest ok ale juz jak zwolnie do ok 50 to naped znowu lapie i jak tocze sie ok 20 km/h czuc jak rozlancz i auto toczy sie lekko.Na skreconych kolach przy cofaniu jest mocne szarpniecie. Ogolnie wyglada na to ze naped sam sie zalacza przy ruszaniu. 
[ Dodano: 2019-04-16, 21:18 ]
Chyba wszyscy maja sprawne napedy he
			 
			
			- 
				Cześć kolego rozumie, że guzik od napędu 4WD masz wyłączony a pomimo to napęd 4WD się Ci załącza, bo to że ruszasz z czterech kapci to jest normalne bo za to bodajże odpowiada system TSC albo jakoś tak. Nie myl czasem pojęć napędu 4x4 z napędem 4WD który to blokuje moment 50/50 i przy prędkości 40km/h się automatycznie wyłącza to masz napisane w instrukcji. Samochód robi się sztywny na asfalcie podczas skręcania czeszczy buda. Może masz tylko guzik wciśnięty i dlatego takie problemu. Napędu 4WD nie używa się na drogach z dobrą przyczepnością jeżeli będziesz tak jeździł uwalisz napęd. Napęd 4x4 zawsze Ci się załączy jeżeli któreś z kół ulegnie uślizgowi i nawet nie będziesz wiedział kiedy się włączy lub wyłączy
			
 
			
			- 
				Po wlaczeniu przycisku 4wd nie szarpie i czuc ze naped  dziala(buda sztywna)
			
 
			
			- 
				jakieś błędy sprawdzałeś go dedykowanym programem
			
 
			
			- 
				Mam ten sam problem - do tego dochodzą wibracje na dohamowaniach do np. świateł. U mnie problem jest albo z różnymi oponami ( w 4x4 wszystkie opony muszę być identyczne marka, model rozmiar itp  - u siebie mam na obu osiach inne) albo z tylnym mostem ( wypiąłem wtyczke od sprzęgła 4wd i jest spokój - bez szarpań i wibracji   , ale oczywiście nie działa 4wd oraz świeci sie kontrolka napędu i esp).
			
 
			
			- 
				Miałem to samo. Wymień sprzęgło w tylnym moście na sprawne lub daj do regeneracji. U mnie po regeneracji sprzęgła we wrześniu tamtego roku ani jednego szarpnięcia i ustały wibracje, o których piszesz (też u mnie takie występowały). Jeżeli będziesz jeździł z szarpiącym napędem 4x4 to możesz uszkodzić skrzynię biegów i półosie.
			
 
			
			- 
				Cześć,
Lukasz.Story - mam podobny problem ale głównie gdy na dworze zrobi się ciepło, około 20 st. Też mam różne opony na osiach - ten sam producent ale inny model. Napisz proszę lub zrób zdjęcie gdzie znajduje się wtyczka os sprzęgła 4wd?
Dzięki
			 
			
			- 
				No wtyczkę będziesz miał na tylnym moście tam masz to sprzęgło.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4571
			 
			
			- 
				Mam wlasnie rozlozone na stole to sprzeglo moge zapodac kilka fotek jak to wyglada w srodku. 
[ Dodano: 2019-05-29, 22:59 ]
Rozsypka
			 
			
			- 
				Nie wiem dlaczego ale nie moge wstawic wiecej zdjec.
			
 
			
			- 
				Chciałbym oddać te sprzęgło do regeneracji , macie koledzy jakieś sprawdzone firmy gdzie można to wysłać do regeneracji?  Bardzo prosił bym o podanie kontaktu...
			
 
			
			- 
				ja robiłem u tego pana i od roku jest ok.
https://oferia.pl/wykonawca/grzegorz-bernard-pluciennik/686638
			 
			
			- 
				A jakie miałeś objawy ? U mnie przy ruszaniu do przodu przy skreślonych kołach mocno szarpnie a puźniej spokój . To była by wina tego sprzęgła?
			
 
			
			- 
				Właśnie kupiłem nowy komplet identycznych opon i jak ręką odjął. Nie ma wibracji, szaprania i " kopniaków"
			
 
			
			- 
				Czyli może u mnie tez być wina opon a nie tego sprzęgła? bo podczas ruszania na skręconych kolach czy to do przodu czy tez do tyłu co jakiś czas tak szarpnie mi mocniej jak myślicie koledzy?