HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: Crooe w 12 Kwiecień 2019, 21:06:37
-
Witam. Posiadam Hyundaia ix35 z 2010r. 2.0 dieselek 186 km z automatyczną skrzynią biegów. Otóż mam nie raz problem ze skrzynią podczas wrzucenia biegu z "P" na "D" lub "R" pojawia się szarpnięcie, jest one również podczas gdy automat redukuje bieg czuć ewidentne szarpnięcie. Rzadko to się zdarza ale jednak.. Co może być problemem?
-
Olej??
-
Po zakupie auta pojechałem specjalnie do salonu Hyundai i gościu powiedział mi, że oleju w skrzyni biegów się nie wymienia..
-
Nigdy wiecej nie korzystaj z uslug tego warsztatu, poczytaj na google jak wazna jest wymiana oleju w skrzyniach automatycznych, najlepiej zrobic to w sposob dynamiczny. Slabe parametry oleju, jego brak lub nadmiar moga objawiac sie wlasnie takim szarpaniem. W dluzszej perspektywie jak pacjenta nie zweryfikujesz na tym etapie skonczy sie na kapitalnym remoncie skrzyni.
-
Ile taka wymiana może kosztować wraz z olejem?
-
Po zakupie auta pojechałem specjalnie do salonu Hyundai i gościu powiedział mi, że oleju w skrzyni biegów się nie wymienia..
Nigdy wiecej nie korzystaj z uslug tego warsztatu
Wg zaleceń producenta oleju się nie wymienia. To nie znaczy , że nigdy nie wolno korzystać z usług ASO.
Jak powiesz, że chcesz wymienić olej w skrzyni biegów to powinni wymienić.
-
Producenta czego??? Samochodu???
Zobacz kto wyprodukował ta skrzynię i zobaczysz, że na 99% producent skrzyni podaje co,jak,kiedy i ile wymienić.
Ja robiłem wymianę sam i robiłem tak:
Rozgrzanie skrzyni,wjazd na kanał i zlanie około 4 litrów oleju. Uzupełnienie nowym i taka samą ilością i w drogę około 10 kilometrów. Znowu wjazd na kanał i taka sama procedura. Ogólnie 8 litrów na przepłukanie i 4 litry już do jazdy. Takim sposobem trzeba mieć 12 litrów a efekt bardzo podobny do dynamiczniej a mniej roboty.
-
Producenta czego??? Samochodu???
Nie inaczej. Producent samochodu w czynnościach serwisowych nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów. Dlatego w ASO twierdzą, że się nie wymienia. Nie dotyczy to tylko Hyundai. Ale na życzenie klienta wymieniają.
Wiem, że wszyscy "naprawiacze" skrzyń biegów zalecają okresową wymianę. A producenci skrzyń? Nie wiem, nie dociekałem aż tak "głęboko" ;-)
-
Akurat w KIA/HYUNDAI są skrzynie produkcji KIA/HYUNDAI, więc producent skrzyni, to również producent auta.
Mimo to olej trzeba wymieniać. Ja zrobiłem jak kolega powyżej-3x wymiana statyczna.
W skrzyniach, gdzie filtr jest niewymienny(znajduje się w środku i aby go wymienic trzeba rozebrać skrzynię) zalecana jest wymiana oleju statyczna, gdyż dynamiczna może wypłukać szlam i opiłki i zatkać filtr lub płytę sterującą.
Podobnie jest np w Hondach..
-
Jaki olej najlepiej zastosować?
-
Do skrzyni automatycznej 6-cio biegowej należy wlewać ATF SP-IV.
Ja użyłem RAVENOL FLUID SP-IV
-
Poczytaj ten (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12274) post tam jest opisana wymiana oleju w automatycznej skrzyni oraz podany typ i ilość oleju. Sam też wymieniałem olej i zamieściłem kilka przydatnych informacji.
-
Przy jakim przebiegu zatem polecacie wymieniac olej w automacie?
Mi w ASO rowniez powiedzieli zeby nie wymieniac oleju, ale skoro zalecana jest wymiana to chcialbym wiedziec kiedy :)
Na razie zadnych problemow ze skrzynia nie mam.
-
Volvo zaleca wymianę co 60tys km - należy uczyć się od najlepszych, zerknijcie sobie na youtube jak wyglada proces wymiany oleju.
-
Odnośnie postu to olej wymieniony został wczoraj. Niestety nic to nie pomogło nadal są te szarpnięcia..np dzisiaj się pojawiło.
-
To jeszcze skasuj adaptację, żeby skrzynia nauczyła się na nowo zmian biegów.
Najlepiej po resecie od razu pojeździć tak, aby było kilka zmian 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1, wtedy łapie nową adaptację.
U mnie po zmianie płynu ATF i skasowaniu adaptacji skrzynia chodzi jak nowa, mimo 180 000 km przebiegu.
Chodzi chyba nawet lepiej, niż w mojej byłej KIA RIO z zerowym przebiegiem.