HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: BartoshT w 06 Kwiecień 2019, 18:17:33
-
Drodzy forumowicze posiadacze i uzytkownicy hyundai wrecz blagam was o pomoc. W grudniu zakupilem hyundaia ix35 2.0 MPI benzyna 163KM. Najpierw zapalil sie nieszczesny "check" blad P0106 -nastapila wymiana Map sensora kolejny blad P2188 spalanie w z komputera 16-17L wymiana pierwszej sondy spadek spalania do 14L(miasto) ale po wcisnieciu sprzegla gdy silnik zimny obroty spadaja do 500 i czasem ponizej az auto gasnie. Jak jest rozgrzany efekt znika. Auto w obecnej temperaturze 10-15st C. Nagrzewa sie bardzo szybko ze 4 min i mam pelen zakres temp. Dodatkowo przy wysprzeglaniu slychac wyraźny grzechot dochodzacy z komory silnika to samo przy odpuszczaniu gazu. CZY ZNA KTOS PRZYCZYNY? MOZE JAKIES MĄDRE SUGESTIE? ps. Przepustnica czyszczona i adoptowana w serwisie. Tam tez nie zbyt wiedzieli za co sie wziac. Blagam o pomoc bo juz brak mi sil. Z GORY BARDZO DZIEKUJE. Przebieg auta niewiele ponad 95000.
-
Odszukaj moj post w ktorym poruszany byl watek falujacych obrotow, problem p0106 pojawia sie za drugim uruchomieniem samochodu po odlaczeniu klemy akumulatora. Za kazdym razem po rozlaczeniu AKU trzeba wykonac programem operacje resetu ustawien mapy wtryskow bez tego problem bedzie objawial sie tym zjawiskiem ktore opisujesz. Warto sprawdzic przy tym przebiegu luzy zaworowe :)
-
Ale aku nie byl odlaczany i obroty nie faluja maja jeden spadek zaraz po wysprzegleniu podczas jazdy na jalowym stoja njak zamorowane i na jalowym wywala blad P2188 -zbyt bogata mieszanka na biegu jalowym. Lewego powietrza nie ma sprawdzone. Sytuacja jest tylko na zimnym podczas jazdy wciskam sprzeglo i obroty obadajac spadaja na 500 lub ponizej i albo go zdusi i zgasnie albo podskocza do normalnej wartosci i auto normalnie pracuje . nie ma stalego falowania.
-
Mieszanka zbyt bogata silnik dostaje za duzo paliwa w stosunku do ilosci potrzebnego na jego spalenie powietrza. Moze to wynikac z blednych odczytow czujnika mass air flow sensor, zakladamy ze jest tak jak opisales- brak lewego powietrza, przepustnica czysta, wtryski nie leją, sonda lambda pracuje poprawnie.Map sensor czesto wymieniamy bezpodstawnie na podstawie p0106 ktory moze wyskakiwac wraz postepujacym zabrudzeniem przepustnicy ale rowniez po odlaczeniu aku co bylo na forum poruszane. Problem jak sadze jest banalny tylko musisz trafic na odpowiedniego mechanika.Podlaczenie pod kompa jak silnik jest zimny powinno mechanikowi wyjasnic ktory czujnik pracuje w danej chwili w zlym zakresie parametrow pracy.
-
Czujniki niby wszystkie pracują poprawnie! Czujnik Map Sensor wymieniany sonda wymieniona. Koledzy pomocy bo juz nie mam sily.... :-(
-
Witam
Jest to częsta przypadłość tej wersji. Niektorym pomaga czyszczenie przepustnicy innym resetowanie map wtrysku. Postaraj się w pierwszej kolejności zaobserwować czy jest zależne od pogody. Zobacz czy zmniejsza się po wyłączeniu klimatyzacji.
-
Dołączam się do tematu bo mam podobne objawy czujnik map tez u mnie wymieniony, tyle że ja odłączałem akumulator i wtedy wystąpił problem z obrotami o dławieniem przy dodawaniu gazu tylko gdy był zimny. A co do resetowania map wtrysku jak się to wykonuje?
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=103822&highlight=#103822
Zobacz mój komentarz w w/w wątku - ten typ tak ma, reset odpowiednim programem eliminuje problem do ponownego wylaczenia AKU.