HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: truskawa w 02 Kwiecień 2019, 22:21:00
-
Witam. Mam problem z autem po wymianie sprzęgła. Przeszukałem już chyba połowę internetu jak i forum ale jak na razie nie znalazłem odpowiedzi. Po wymianie sprzęgła podczas przyspieszania auto wpada w dziwne wibracje/rezonans, dzieje się tak po przekroczeniu 2 tysięcy obrotów (4 bieg 2100-2300, 5 i 6 bieg 2000-2200) powyżej tych obrotów wszystko wraca do normy. Na niższych biegach wibracje nie są wyczuwalne. Gdy przyspiesza się płynnie/delikatnie ten rezonans jest słabo odczuwalny najgorzej jest przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu lub przy wyjeździe pod górę. Po wizycie u mechanika, który wymieniał sprzęgło przeglądał czy wszystko dokręcił i czy czegoś nie przeoczył stwierdził, że wszystko jest w porządku i bezradnie rozkłada ręce i mówił, że poduszki były OK a sprzęgła nie da się źle założyć i żeby tak jeździć bo nic się nie dzieje. Pojechałem do innego mechanika, który stwierdził, że to poduszki. Przeglądnął wszystkie i stwierdził, że jednak to nie poduszki tylko problem leży w skrzyni. Trzeci mechanik stwierdził, że wadliwa jest tarcza sprzęgła i trzeba ją wymienić na nową. Dodam jeszcze, że pedał przed wymianą brał przy samej podłodze i po wymianie nic się nie zmieniło dalej tak bierze. Z tego co czytam niektórzy mieli problemy z wibracjami ale po wymianie sprzęgła wibracje ustały a u mnie odwrotnie. Czy miał ktoś podobny problem lub słyszał o czym takim bo jest to bardzo uciążliwe podczas jazdy.
-
A sprzęgło czasem nie jakieś najtańsze typu statim bo nieraz były opinie o szarpaniu mimo wymiany na drugie. Do tego pedał raczej nie powinien brać przy samym dole trzeba odpowietrzyć pewnie. Inaczej zostaje jazda lub rozbieranie i pewnie wymiana tarczy na drugą. Sam zmieniałem skrzynię w getzie i i wiem co to za kłopot i kupa rozkręcania.
-
Pedał sprzęgła po wymianie bierze wysoko, z czasem jest ok środka także coś jest nie tak. Może wysprzeglik jest nie odp lub do wymiany. Masz na pewno problem...
-
A sprzęgło czasem nie jakieś najtańsze typu statim bo nieraz były opinie o szarpaniu mimo wymiany na drugie. Do tego pedał raczej nie powinien brać przy samym dole trzeba odpowietrzyć pewnie. Inaczej zostaje jazda lub rozbieranie i pewnie wymiana tarczy na drugą. Sam zmieniałem skrzynię w getzie i i wiem co to za kłopot i kupa rozkręcania.
Sprzęgło zostało założone LUK więc niby dobre. Ale sam nie wiem co mogło pójść nie tak skoro przed wymianą tych wibracji nie było. Zostało wymienione z powodu zgrzytów przy wrzucaniu wstecznego i jedynki oraz przy niskim braniu.
[ Dodano: 2019-04-03, 21:03 ]
Pedał sprzęgła po wymianie bierze wysoko, z czasem jest ok środka także coś jest nie tak. Może wysprzeglik jest nie odp lub do wymiany. Masz na pewno problem...
Coś więcej o tym wyprzęgniku?
-
Mi biegi różnie wchodziły, wysprzeglik po wymianie miał też wpływ na wibracje i lepsze wybieranie biegów
-
Jak mechanik nie rozkręcał przewodu od wysprzęgnika to na pewno potem go nie odpowietrzał. Mniej roboty miał a to ważne by odpowietrzyć go bo tam jest pewnie stary płyn o kolorze rdzy i potem słabo wybija biegi i wtedy ludzie sprzęgła wymieniają bo kiepsko biegi wchodzą.
Sam nie odpowietrzałem bo idealnie mic hodzą biegi ale jeśli był problem to to trzeba zrobić na bank.
-
Dzięki za podpowiedzi.
Powiem tak. Z tego co zaobserwowałem to mechanik wymieniał sprzęgło na szybko z tego co pamiętam zajęło mu to niecałe 3h. Załatwiane to było przez znajomego i miał wziąć 300zł później powiedział, że musi być 350zł bo było dużo rozkręcania i rozbierania. Nie chodziło mi o koszty bo potrzebowałem auto na wyjazd 500km i wahałem się jechać z objawami zgrzytów. Z tej szybkości nie wpiął nawet przewodu do cofania.
Co do wysprzęgnika można go teraz próbować odpowietrzyć czy wymienić?
Dziś na postoju przez przypadek wcisnąłem pedał sprzęgła i usłyszałem skrzypienie i tak parę razy wciskałem i słychać to skrzypienie, zaczyna się w połowie wciskania i utrzymuje się do wciśnięcia pedału w podłogę i z powrotem do połowy. Może to jest jakaś podpowiedź i może mieć coś wspólnego z problemem wibracji?
-
Ja wyjmowałem skrzynie 2 razy i faktycznie rozkręcania jest sporo bo kupa kabli i ciasno. Tam jest wysprzęglik co wciska łapę a ten łożysko. Co może skrzypieć? Trzeba posłuchać gdzie na zgaszonym silniku.
Odpowietrzyć się powinno, tam jest kalamitka i nią się to robi. Tak jest w skrzyni w getzie 1.3 ale pewnie to samo w i30.
U nas za wymianę sprzęgł potrafią brać 400zł. Sporo z tym babrania i o błąd montażu też łatwo.
-
Dziwne że po wymianie sprzęgła się tak dzieje.
Objaw pojawił się od razu po wymianie??
Może było jakieś wadliwe krzywe i musi się ułożyć??
-
No dokładnie sam jestem zdziwiony bo wcześniej wszytko było w porządku oprócz zgrzytów przy wstecznym i jedynce. Objaw pojawił się zaraz po wymianie a było to robione w sierpniu tamtego roku.