HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: MaRcOs84 w 25 Luty 2019, 09:19:23
-
forumowicze, mam podłączony torque pod obd2 i do tej pory spalanie miałem po ok 500km.. pokonywane odległości:
- dziennie ok 10km (nowa robota na miejscu..)
- dwa razy w miesiącu - weekend 100km
- raz na dwa miesiące - 600km
w ostatnim czasie dość długo nie wypalał bo czekałem aż 1400km.. zrobił to dziś przez 14 min.
może ktoś doradzi i podpowie..
- czy to dobra oznaka, że wypalał po dłuższym przebiegu (z 500 na 1400km)
- kiedy jechać do serwisu sprawdzić poziom zapchania (dopiero jak złapie zamulenie?)
- jak te moje kilometrówki działają na mojego diesla..? zakup świeży, a tu zastanawianie się czy sprzedawać ze wzlgędu na robotę
serdeczne dzieki za opinie
-
Nie musisz nic sprzedawać, DPF wypala się w zależności od stylu jazdy, dobrze, że wypalał się po takim czasie, a co do sprawdzenia ilości zapchania to możesz jechać np po zrobieniu 500 - 700 km :) Tutaj https://www.filtry-dpf-fap.pl masz kilka artykułów na tematu DPF, jak go eksploatować itp :)
-
a jak innych opinie?
-
po pierwsze pilnuj poziomu oleju. Jak przybywa to źle i przerywasz dopalanie. Na krótkich odcinkach będziesz miał upierdliwości z DPF. W każdym aucie z DPF.U mnie przy odcinkach do pracy 5km przybywało mi oleju bo nie zawsze wychwyciłem dopalenie. Jak ci dopala co 1400 km to dobrze. Jak ja wycinałem do dziadostwo to trochę pogadałem o algorytmie dopalania. I z tego co się dowiedziałem jest kilka czynników. jeden z nich do poziom zapchania, drugi po dopalanie "cykliczne" polegające na cyklicznym dopalaniu mino ,że czujniki nie wskazują na start dopalania. Ma to służyć temu by nie dopychać filtra na maxa i dopalać tylko wcześniej. To jest uwarunkowane od stylu jazdy czyli prędkości i odcinkami przebytymi. I tak jak będziesz jeździć głównie w mieście to będzie ci wypalać częściej a jak po w trasie to rzadziej. W mieście może spaść nawet do wartości co 50km a w trasie tak jak teraz to masz.
-
@MD13 dzięki. sprawdziłem poziom oleju i mam delikatnie podan stan... co to zalecacie weryfikacje poziomu zapchania dpf?
-
jak masz ponad stan to waha dostała ci się do oleju, co za tym idzie właściwości oleju w silniku idą w dół i szkodzą silnikowi. Więc jak to już pisaliśmy w temacie dpf wymiana oleju.
-
mam delikatnie podan stan
nad kropkę czy nad literkę F?
jak masz ponad stan to waha dostała ci się do oleju
niekoniecznie, jak niedawno kupiony to pewnie po wymianie płynów... byc może za dużo wlane było. Trzeba więcej czasu i obserwacji. U mnie przed regeneracją DPF był znaczny przyrost ropy w oleju, delikatny nadmiar nic jeszcze nie oznacza.
Tak na marginesie to przypomniał mi się dowcip odnośnie handlarzy, który teraz nabiera coraz większego sensu:
Klient: Panie, a olej bierze?
Handlarz: A co, ma dawać?
-
delikatnie ponad F... rzeczywiście zaraz po zakupie we wrześniu był robiony serwis olejowy, wiec oby to było to. a kawał racja nabiera teraz sensu ;) oby ten śmiech nie zamienił się we łzy ;))) dzieki za pomocne info :)
-
U mnie było delikatnie ponad F po zakupie nowego i po wymianie oleju po 15 kkm.
Teraz przed wymianą przy 30 kkm jest odrobinę poniżej F.
Sprawdzam jakieś pół minuty po zgaszeniu silnika.