HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: zgierzak w 19 Luty 2019, 20:58:20
-
Witajcie
Podpowiedzcie co należy wymienić ,przejrzeć, wyregulować ewentualnie sprawdzić w moim i40 po przebiegu 91200km taki obecnie posiadam stan na zegarze.
Z góry dziękuje i zapraszam do dyskusji.
-
Co prawda mam diesla z automatem, ale po zakupie zmieniłem olej w silniku, skrzyni, filtry.
W benzynie z manualem odpada olej w skrzyni, ale dochodzą świece zapłonowe.
Ja bym zrobił pełny serwis: olej i filtr w silniku, filtr powietrza, kabinowy i swiece zapłonowe.
Warto obejrzeć pasek wielorowkowy, jak nie wygląda dobrze, to wymienić.
-
dzięki za post
tak zgadzam się aby nie wymieniać oleju w skrzyni mam manuala więc po co.
olej silnikowy na shell helix ultra 5W30 i filtr zmieniony razem z fitrem powietrza, jeszcze nie wymieniłem filtra kabinowego ale teraz przed sezonem na klimatyzacji to zrobię, no i właśnie zostaje dylemat świeć czy je ruszać ?? Czy takie są zalecenia serwisowe?? jakie są tam świece ??
-
Po za powiedzmy oczywistymi sprawami to co 90tys km należy sprawdzić luzy zaworowe.
Świece zalecają wymieniać co 60tys km. Tu masz instrukcje https://www.hyundai.pl/fileadmin/user_upload/Serwis/Instrukcje/aktualne_modele/Instrukcja_obslugi_i40_VF_FL_PL_2015-05.pdf strona 7/12-14. W prawdzie z 2015r. No taka mi się wygooglała ;-)
-
czy ktoś z was robił już to sprawdzenie luzów zaworowych po 90k km??
jakie to są koszta w aso?
Jest to zalecane w książce serwisowej?? gdzie na której str??
a co do świec jakie??
-
tam są szklanki "nieregulowane" nie hydrauliczne. z reguły są wieczne (z wytrzymałych materiałów) i nie ma potrzeby tam zaglądać. oczywiście producent coś takiego zaleca ale jeszcze nie spotkałem się koniecznością sprawdzania i regulacji :mrgreen: tym bardziej, że tu takiej nie ma i jeżeli byłaby taka konieczność to trzeba rozebrać rozrząd, wyjąć wałki i mierzyć każdą szklankę, następnie wybierać z 41 rozmiarów i podmieniać.
ogólnie zrobili kosztowną sprawę, bo wcześniej stosowali płytki regulacyjne między szklanką a wałkiem i wymiana płytki nie wiązała się z rozbiórką silnika a teraz szklanka jest "płytką".
ogólnie w elantrze mam ponad 200tys i do zaworów nie trzeba zaglądać a w toyocie miałem podobne rozwiązanie i przez 350 tys również nie wymagało zaglądania.
świece powinny być irydowe, wymienia się co 100tys, jeżeli mają zwykłą elektrodę to co 45tys
-
Miło słyszeć że coś w dzisiejszych czasach jest wieczne. Mój ix ma dopiero 4.5tys km przebiegu. To jeszcze kilka lat minie zaczym dobije do 90tys. Gdzieś czytałem na forum o dużych kosztach regulacji (czyli wymiany szklanek) chyba w i30. Sama kontrola po za ASO chyba nie powinna być jakaś droga. Ale skoro nie ma po co zaglądać to super.
-
super odpowiedź
bo inni piszą tylko o tym że trzeba to zrobić po 90k km
a ASO tylko czeka żeby zarobić a pewnie nic by nie zrobili
myślę że nie będę sobie tym zawracał głowy
silnik procuje ładnie
miałem trochę obawy o spalanie ale to tylko przez to że robię krótkie odcinki