HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: jareckialfa w 16 Luty 2019, 19:19:56
-
Witam po dzisiejszym przeglądzie rejestracyjnym diagnosta stwierdził że nie do końca odbija lewy tylni zacisk czy macie jakiś kontakt do firm która zajmuje się regeneracją zacisków ?
Bo jak zadzwoniłem do ASO i powiedzieli mi cenę 1400 zł więc raczej nie bardzo.
Z góry dziękuje za informację.
-
Tam jest hamulec zasadniczy i ręczny realizowany za pomocą hamulców tarczowych czy są tarczobębny?
-
Tarcze
-
wiesz co mi w i30 zaczęły strasznie zachodzić pyłem tylne felgi.. okazało się że hamulec nie odbijał.. rozebrałem całość i była dość skorodowana.. auto 2014 przebieg 67tyś km
całość rozebrałem poczyściłem szczegulnie melaowe prowadnice na których zacisk sie przesówa.. i pomogło koła mam znów czyste:) ale teraz czeka mnie druga strona.
-
hyundai stosuje "mokre" prowadnice zacisku, co oznacza konieczność okresowego ich sprawdzania i dosmarowywania wg potrzeby. brak takiego zabiegu kończy się korozją sworznia w gnieździe prowadnicy i zatrzymaniem zacisku. jak już stanie to tylko czyszczenie gniazda i wymiana sworzni prowadnic, bo są pokrywane specjalną warstwą metalu, wiec jak korozja wejdzie to bez wymiany z czasem będzie to samo. trzeba też sprawdzić osłonę gumową tłoczka i stan tłoczka, jego korozja tez powoduje brak powracania
-
ogółem to bardziej niż tłoczek skorodowały miejsca przesówania się klocków i to je trzeba wyczyścić.. jeden zawsze stoi w stałym położeniu a drugi się przesówa..
-
pod klockami są blaszki z nierdzewki więc nie ma opcji na korozję, chyba, że pod blaszkami zakwitło
-
dokładnie pod blaszkami.. było tego na tyle dużo że nie chciało się przesuwać.. i felgi 2dni po myciu były brązowe z tyłu.. obecnie zrobiłem jedną stronę drugiej nie robię bo będę się pozbywał i30
-
ok dzięki za informację zobaczymy co tam będzie w środku się działo po rozebraniu .