HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: Skromny_1984 w 04 Luty 2019, 08:20:16
-
Witam.
Chciałbym poruszyć temat wycieku oleju w okolicy obudowy rozrządu. Może ktoś wie, jaka jest przyczyna.
Objawy:
- delikatny wyciek w okolicach blaszki obok obudowy rozrządu, jak pokazuję na zdjęciach (zakładam, że ta blaszka to wystająca część uszczelki pod głowicą)
- cieknie dosłownie kilka kropel i to bardzo nieregularnie
- czasem nowy wyciek pojawia się po przejechaniu 5 km, a czasem nie pojawia się przez kolejne 200 km, nie ma żadnej reguły
- na bagnecie nie widać żadnego ubytku oleju
- zero typowych objawów UPG
- zawsze miałem w tym miejscu wyjątkowo brudny silnik, wyciek odkryłem dopiero jak wytarłem porządnie to miejsce - mogłem tak jeździć już kilka lat nawet nie wiedząc
- zauważyłem na różnych zdjęciach silników G4FA, że są w tym miejscu wyjątkowo zatłuszczone, spocone, brudne
Pacjent: i30 CW, polift, 2011r., 1.4b; 65.000 km - w moich rękach od nowości - polski salon, serwis regularnie co roku.
Mój mechanik mówi, żeby na razie nie ruszać, skoro wyciek jest tak niewielki (właściwie on twierdzi, że nie widzi wycieku).
Jak jest u Was w tym miejscu silnika? Ktoś rozwiązał ten "problem"?
Pod maską wystarczy zajrzeć na tył silnika od strony rozrządu.
Z góry dziękuję za info.
(proszę kliknąć w zdjęcie aby zobaczyć je wyraźnie)
-
Na kilka znanych mi Hyundai i Kia 1.4/1.6 w KAŻDYM występowanie tego "pocenia". TTTM
-
Czyli, teoretycznie usterki brak, a poci/rosi jak u wszystkich?
Nie chcę tego niepotrzebnie ruszać.
-
Mam tak od 5 lat, doglądam od czasu do czasu, przy okazji płynów, żarówek itp. Czeka mnie wymiana łańcucha (demontaż pokrywy) więc wtedy zmierzę się z uszczelnieniem tego miejsca.
-
Pocieszające :)
Czy czyściłeś to miejsce tak, żeby zobaczyć mniej więcej co się dzieje?
Ja tam miałem zawsze syf, nawet nie wiedziałem, że coś cieknie/poci się.
Dopiero jak wytarłem szmatką to zauważyłem, że coś sie dzieje.
Najpewniej też tak jeżdżę już długo.
-
Śruby dociągnięte? U mnie jeszcze poszło jakoś 1/5 obrotu bez specjalnego nacisku.
-
Jednak dociągnięcie śrub nie zlikwidowało u Ciebie wycieku?
Pytałem o to mechanika już wcześniej ale stwierdził, że nie ma opcji żeby śruby się poluzowały.
-
Mam ten sam problem z silnikiem, czy masz rozwiązanie?