HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: Złośnik w 26 Marzec 2012, 14:16:48
-
Witam. Jako, że na starym forum nie była poruszana sprawa, a temat będzie za chwilę u mnie w aucie poruszany to chciałbym zapytać jak to jest z z tymi rodzajami tarcz w Lantrach i Coupe RD1. Tarcze Captive - przy wymianie trzeba zdjąć piastę i potem tarczę jeszcze i jeszcze łożysko ? Tutaj piasta schodzi tak samo łatwo jak z tyłu po odkręceniu tych czterech śrub na piaście trzymających ją do tarczy ? Wiem, że łożysko i tak trzeba wymienić (nie ma co oszczędzać) przy zmianie tarczy, a ponoć przy demontażu - łożyska ulegają nawet uszkodzeniu ???? Czy stare łożysko trzeba wyprasowywać i wprasowywać na nowo ? Czy jest o tyle łatwo co z tyłu ???
Mam najprawdopodobniej tarcze CAPTIVE właśnie.
Numer OEM Hyundaia: 51712-28300.
-
O hamulcach sporo jest opisu na zaprzyjażnionym forum dotyczącym modelu Coupe.
Tam coś wspomniane było o tych rodzajach tarcz.
-
Faktycznie rozwiązanie montażu tarcz w lantrach jest strasznie dziwne i kłopotliwe. Przykręcane od tyłu tarczy. Na starym forum BatrBartez opisywał jak można wymienić ten element na "normalny" wiec czekaj na Jego relacje. Sam jestem ciekawy czy to duży problem ze "swapem".
-
Z tego co wiem z tamtego forum (HCC) BartBartez pisał że potrzeba do tego nowe piasty - te które wchodzą pod tarczę (z modelów nowszych lantry - roczniki po lifcie) lub Coupe RD2 GK no i tarcze NON-CAPTIVE. Ale mi chodzi o to czy - łatwo jest zdemontować piaste i tarcze bez demontażu łożysk - czy trzeba ją zdejmować ściągaczem ? i czy tarcza potem schodzi też łatwo ?
Bo co do łożyska to jestem na 90% pewien, że jest wprasowywane w otwór zwrotnicy - z tyłu jest pierścień ograniczający żeby łożysko nie wypadło z drugiej strony.
-
Ściągacz potrzebny jest. Ale problem jest taki, ze polowa bieżni pozostaje na piaście i jeśli zakładasz z powrotem łożysko to samo to wszystko ok ale jeśli nowe chcesz założyć to trochę problemu jest z demontażem owej połówki. Osobiście używałem palnika i zimnej wody. Pękło i zeszło bez problemu. Ściągaczem tam nie dojdziesz.
A z tego co pamiętam to trzeba właśnie przednie zwrotnice ewentualnie piasty wymienić na nowsze.
-
Ja dużo nie jeżdżę dlatego chciałbym póki co wymienić same tarcze. Łożyska są jeszcze w porządku a jak będzie trzeba je wymienić to pewnie dam to do warsztatu. Kwestia teraz taka - odkręcam śruby na piaście i wyłązi a spod niej tarcza, czy mam się mocować ? Jaki wtedy ściągacz do tej piasty ???
-
Ściągaczem tam nie dojdziesz
Zwykłym ściągaczem nie - potrzebny ściągacz do łożysk. tzw. separator.
Odpisałem Złośnikowi na PW więc pewnie niedługo zrobi relację ;-)
-
A bez wymiany łożyska ? Nie wyjmę piasty i tarczy ? To lipa :( Szukam piasty Non Captive bo zwariuję.
-
A bez wymiany łożyska ? Nie wyjmę piasty i tarczy ? To lipa :( Szukam piasty Non Captive bo zwariuję.
no w maluchu z przodu też bębny były razem z łożyskami i schodziło to bez problemu;)
ja zawsze bieżnie łożysk rozbijałem i nowe delikatnie wbijałem po obwodzie.
No youtubie nie ma jakiegoś poradnika. Ja znalazłem dużo do elantr, nawet jak wymienić całą półoś na drodze ;)
-
No to wrzuć kolego do FAQ/How To i na PW linki.
Zastanawiam się czy nie jest to tak jak w hondach:
-
Zastanawiam się czy nie jest to tak jak w hondach:
Nie
-
Czyli łożysko siedzi na bieżni piasty i dodatkowo w otworze w zwrotnicy i nic tylko wybijać po ściągnięciu zwrotnicy od strony łożyska razem z piastą ??? Bo już innego sposobu nei widzę a to tylko kwalifikuje mnie do mechanika ehh :( A myślałem, że cokolwiek sam podziałam.
-
nic tylko wybijać po ściągnięciu zwrotnicy od strony łożyska razem z piastą ???
Zrobiłem kilkanaście takich łożysk i jakoś innego sposobu nie widzę. Na upartego można to zrobić ściągaczem ale efekt będzie taki sam.
-
No bo potrzebuję zmienić immo tarcze, łożyska zostawić w spokoju. Tarcze CAPTIVE mają większy otwór centrujący (86mm). Na HCC piszą że tarcza stanowi część łożyska. Wychodzi na to że tarcza trzyma się piasty która jest na wcisk w środek łożyska wprasowana. Bez prasy nie da rady niestety. Zostawię to mechaniorom z kompletem nowych łożysk.
-
Nie wiem gdzie znalazłem u siebie na kompie zdjęcia ale znalazłem i wrzucam. Pytanie tylko - skąd tu tak łatwo zlazły piasty ? Odkręcone 4 śruby trzymające tarczę do piasty (albo na odwrót), z tyłu tarczy odkręcone są nakrętki śrub i piasta wylazła z łożyska zwrotnicy hehe :) Trochę w to nie wierzę, że tak łatwo zwłaszcza jak popatrzeć na stan tej zwrotnicy i tarczy :)
-
Łożysko się rozsypało to piasta wypadła :lol:
-
Fakt. Kulek zero. :)