HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: neter w 05 Styczeń 2019, 12:48:49
-
Witam, sprawa dotyczy Coupe 2.0 z 2005r poszła uszczelka pod głowicą znika płyn chłodniczy i klepie 1 zawór, mechanik twierdzi że wymiana silnika może być tańsza niż remont dlatego, mam pytanie odnośnie wymiany silnika z zmiennymi fazami rozrządu G4GC CVVT na taki bez zmiennych faz rozrządu G4GC. Z tego co się zorientowałem w drugą stronę jest to możliwe G4GC da się zastąpić G4GC CVVT. Ale czy w moim przypadku elektronika nie będzie świrować przy braku sygnału z czujnika? Z góry dzięki za sugestie.
-
Fakt może być tańsza ale czy kupisz dobry silnik a może w tym drugim też po jakimś czasie się to zrobi. Stary jeśli nie jest zajeżdżony to wkładasz uszczelkę a głowicę dajesz do naprawy lub kupujesz drugą. Odpada koszt demontażu i montażu silnika bo za to mechanik też sobie policzy słono.
U mnie niedawno padła tak uszczelka w getzie. Fakt mechanik "po znajomości" anie nie zrobił taniej ani lepiej i wyszło drożej niż drugi silnik ale mniej kłopotu.
Jestem zwolennikiem wymiany silnika na drugi ale gdy silnik wyjdzie tanio i z pewnego źródła. Inaczej jak nie ma mocnego remontu lepiej zregenerować głowicę i dać nową uszczelkę.
-
Ogólnie sytuacja ma się tak że auto zakupiłem w sierpniu w pośpiechu i teraz mam co mam auto ma nieco ponad 100tyś przebiegu są na to jakieś papiery, oczywiście traktuje to z przymrużeniem oka. Ale konkretnie najprawdopodobniej handlarz wymieniał uszczelkę bo na kolektorze wydechowym widać świeże ślady odkręcania, ale czy dał głowice do splanowania pewnie nie (bo to handlarz) i dlatego sytuacja się powtórzyła. Co do drugiego silnika bez CVVT mam w okolicy kilkanaście km ode mnie i dlatego się zastanawiałem nad wymianą całego silnika.
Pomimo wszystko ponawiam pytanie czy ktoś wymieniał silnik z zmiennymi fazami rozrządu G4GC CVVT na taki bez zmiennych faz rozrządu G4GC. Czy to będzie chodziło?