HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: siepu w 23 Grudzień 2018, 16:00:23
-
Witam
Przy spryskaniu szyby wycieraczki wykonują 2-3 ruchy, i dość często zdarza się, że zatrzymają się jakieś 2-4 cm nad dolnym skrajnym położeniem.
Przy ustawieniu dźwigni na auto i spryskaniu szyby problem nie występuje, wycieraczki zawsze wracają na swoje skrajne dolne położenie. Problem również nie występuje przy chwilowym wymuszeniu pracy (dźwignia w dół) wtedy też wracają na swoje miejsce spoczynkowe.
Jakieś pomysły?
-
normalne. może tak się zdarzać.
-
normalne, ja też tak mam
-
Mam to samo. Ten typ tak ma.
-
nawet w i30 tak mam:( denerwuje to strasznie czasem
-
To wada produktu.... jeśli ktoś woli to cytuję przedstawiciela HMP "cecha produktu"...
-
Nie chce zakładać nowego tematu więc tu się podepnę.
Problem leży w silniku wycieraczek, przy prędkościach autostradowych i lekkim deszczu silnik wycieraczek nie ma siły ruszać ramionami. Czy to ustera czy ten model tak poprostu ma? :mrgreen:
-
U mnie też działają z oporem przy prędkościach powyżej 80, a jak szyba jest mało opryskana to się prawie zatrzymują.
-
No raczej ten model tak, u mnie dokładnie to samo. Na początku też myślałem, że silniczek pada, ale jak widać to powszechne. Jak to w ASO mówią, to cecha produktu :mrgreen:
-
A może wystarczy przesmarować wyjście na ramiona. Tam rdza powoduje coraz cięższe obracanie się i silnik nawet staje. Miałem tak w getzie że aż z tyłu stawała jakby silnik padał bo aluminium się utleniło i zatarło wycieraczkę.
W maluchu też bywał taki problem i smarowanie tulei pomagało, mimo że były plastykowe.
-
zatrzymywanie się wycieraczek, czy opór podczas pracy absolutnie nie jest normalnym objawem. jak kolega wcześniej sugeruje kłania się konserwacja/smarowanie!
u mnie nawet na sucho przy dużej prędkości działają prawidłowo
-
U mnie też nie ma takich objawów. Pracuje gładko nawet na suchej szybie i przy dużych prędkościach. Przód i tył.
-
Może i macie rację, ale w takim razie cały czas by tak działały a nie tylko przy dużych prędkościach. Silnik wycieraczek jakby nie miał odpowiedniej mocy aby swobodnie pokonywać opór powietrza działający na pióra podczas szybszej jazdy. Ja mam jakieś valeo hybrydowe i one mają sporą powierzchnię ramienia, może byłoby inaczej przy zwykłych szkieletowych. Poza tym w żadnym wcześniejszym samochodzie nie spotkałem się z takim sugerowanym rdzewieniem mechanizmu wycieraczek. Ale posprawdzam.
-
Wystarczy rozłączyć silnik i poruszać wycieraczkami ręką i czy chodzą bez dużego oporu. Jak będzie to lekko chodzić to silnik za słaby ale jak ciężko to trzeba smarować. Sam się zdziwiłem jak w getzie aluminiowa obudowa się utleniła jakby kwasem ktoś polał.
Dla mnie to dziwne by wycieraczka stawała na suchej szybie a co będzie jak na szybę będzie padał gruby śnieg.