HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: WookieWroc w 13 Grudzień 2018, 08:44:53
-
Witam, jako że od wczoraj jestem posiadaczem tegoż auta będę tutaj w tym temacie pytał o różne rzeczy dla jednych oczywiste dla innych nie, mam nadzieje że przyszłym nowym użytkownikom się to też przyda.
1. Mam polifta z przyciskiem 4WD po lewej, sprzedający po spytaniu czy w razie poślizgu do 40km/h napęd na 4 koła automatycznie sam się dołącza to powiedział że nie, że tylko są kontrolki ale nic samo się nie wlącza, trzeba wcisnąć przycisk dopiero wtedy... Coś zwalone jest czy ma rację ?
2. Po ustawieniu klimatyzacji albo samego nawiewu na nogi, po stronie pasażera jest nawiew raz zimny raz ciepły, z innych kratek daje bardzo mocno ciepło tak jak powinno być przy ustawieniu np 30 stopni a tam na nogi po prawej stronie takie coś...
3. Szyba pasażera otwiera się jedynie przy wciśnięciu przycisku u kierowcy, ten przycisk u pasażera nie działa, jakaś przypadłość w tych santa fe bo już drugi raz takie coś widzę ?
-
Pytanie nr 3 - nie masz przypadkiem włączonej blokady sterowania szybami - jest tam taki dodatkowy przycisk "lock" w drzwiach kierowcy.
Jeśli jest aktywny, sterowanie szybami jest możliwe tylko z drzwi kierowcy.
-
Nie no jestem laikiem jeśli chodzi o to auto ale aż tak to nie ;]
jeszcze dopisek do punktu 1.
Dzisiaj próbowałem jazdy po wciśnięciu przycisku 4WD, kontrolka się zapala i jak koła stracą przyczepność to "lekko buksują".
-
W Tucsonie mam tak,że jak koła przednie zaczynają tracić przyczepność to wtedy dołącza się tył (sprawdzone na śliskim obserwator stal z boku samochodu)
Jak włączę przycisk 4wg lock to od razu idzie z 4 "butów".
Jak przycisk jest włączony to po wyżej 40km/h 4x4 samo się odłącza zwolnisz do 40 to się załącza.
-
U mnie też było tak że na światłach na asfalcie wcisnałem przycisk i jechałem tak nawet powyżej 40 i kontrolka się nie wyłączyła
4. W obecnej pogodzie obroty mam na biegu jałowym po rozgrzaniu około 800-900, normalka w dieslu ? w benzynie bym miał gdzieś 600-700 a tutaj to nie wiem...
5. Wycieraczki jakiej firmy polecacie i czy płaskie czy zwykłe? pytanie niby proste ale np w poprzednim aucie idealnie pasowały tylko hybrydowe, wszystkie inne nie dociskały mimo że ramie było wyregulowane
-
Obroty mam tak gdzieś 800
Wycieraczki hybrydowe tylko nie pamiętam jakiej firmy,ale spisują się bardzo dobrze. Nic nie skrzypi a i zbierają ok. Teraz ich druga zima.
-
Ok to czekamod innych na odpowiedzi na pozostałe pytania
-
Pytanie nr 3 - nie masz przypadkiem włączonej blokady sterowania szybami - jest tam taki dodatkowy przycisk "lock" w drzwiach kierowcy.
Jeśli jest aktywny, sterowanie szybami jest możliwe tylko z drzwi kierowcy.
Nie no jestem laikiem jeśli chodzi o to auto ale aż tak to nie ;]
Nie chciałem być w żaden sposób złośliwy czy cokolwiek takiego. zaproponowałem to rozwiązanie bo niekiedy najprostsze rozwiązania nie są brane pod uwagę i szukamy gdzieś głębiej.
Jeśli to nie wchodzi w grę, to może być gdzieś po stronie samego przycisku w drzwiach pasażera. Czy tylne szyby pracują normalnie z własnych sterowań??
-
Odnośnie rozrządu. Ja miałem zestaw SKF,pasek dayco. Trzeci rok i wszystko ok. W tym zestawie był zastosowany znany numer czyli pudełko SKF a na rolkach,napinaczy pompie wody zatarte numery ale idzie się doczytać i rolka,napinacz logo hyundai/kia na pompie wody nabite na ośce o ile sobie dobrze przypominam GMB a takie oznaczenie na starej pompie sygnowanej logo hyundai/ kia. Tylko pasek dayco.
-
Pytanie nr 3 - nie masz przypadkiem włączonej blokady sterowania szybami - jest tam taki dodatkowy przycisk "lock" w drzwiach kierowcy.
Jeśli jest aktywny, sterowanie szybami jest możliwe tylko z drzwi kierowcy.
Nie no jestem laikiem jeśli chodzi o to auto ale aż tak to nie ;]
Nie chciałem być w żaden sposób złośliwy czy cokolwiek takiego. zaproponowałem to rozwiązanie bo niekiedy najprostsze rozwiązania nie są brane pod uwagę i szukamy gdzieś głębiej.
Jeśli to nie wchodzi w grę, to może być gdzieś po stronie samego przycisku w drzwiach pasażera. Czy tylne szyby pracują normalnie z własnych sterowań??
Tak wszystkie się otwierają normalnie oprócz tego po stronie pasażera
W środę będę miał wymieniany rozrząd na SKF, z robocizna wyszlo 1200zł
-
Odnośnie rozrządu. Ja miałem zestaw SKF,pasek dayco. Trzeci rok i wszystko ok. W tym zestawie był zastosowany znany numer czyli pudełko SKF a na rolkach,napinaczy pompie wody zatarte numery ale idzie się doczytać i rolka,napinacz logo hyundai/kia na pompie wody nabite na ośce o ile sobie dobrze przypominam GMB a takie oznaczenie na starej pompie sygnowanej logo hyundai/ kia. Tylko pasek dayco.
No ja własnie w Tucsonie trafiłem na taki dziwny zestaw, po 6-ciu miesiącach rolka zaczęła furczeć i musiałem wymieniać.
Mechanik wymienił na inny zestaw SKF ale tam już elementy miały prawidłowe, czytelne oznaczenia, minęło 1,5 roku i wszystko OK.
Zdemontowany zestaw reklamowałem, na szczęście hurtownia uznała mi reklamację i oddali kasę.
-
No u mnie jak na razie wszystko ok. Miałem już wcześniej do czynienia z takimi rzeczami i zawsze wychodziło że są to rzeczy np na pierwszy montaż i nic się nie działo,ale wiadomo różnie to bywa.
-
Żeby uporządkować wkleje jeszcze raz pytania na które nikt nie odpowiedział:
1. Mam polifta z przyciskiem 4WD po lewej, sprzedający po spytaniu czy w razie poślizgu do 40km/h napęd na 4 koła automatycznie sam się dołącza to powiedział że nie, że tylko są kontrolki ale nic samo się nie wlącza, trzeba wcisnąć przycisk dopiero wtedy... Coś zwalone jest czy ma rację ?
2. Po ustawieniu klimatyzacji albo samego nawiewu na nogi, po stronie pasażera jest nawiew raz zimny raz ciepły, z innych kratek daje bardzo mocno ciepło tak jak powinno być przy ustawieniu np 30 stopni a tam na nogi po prawej stronie takie coś...
[ Dodano: 2018-12-14, 23:12 ]
3. W tych silnikach 2.0 CRDi są wtryski Boscha? bo to ważne jeśli chodzi o przyszłą regenerację i cenę... byle nie Denso...
-
4. Pytanie o kontrolkę oleju, tzw alladyn. Czasami jest tak że gaśnie dopiero parę sekund po odpaleniu silnika i ruszeniu a czasem od razu gaśnie, czasem jest tak że stopniowo się wygasa i delikatnie miga ale trwa to max 10 sekund. Filtr oleju i olej do wymiany rozumiem czy coś gorszego ? (w środę będe to robił)
-
W moim są wtryski Boscha.
Kontrolka gaśnie praktycznie w ułamku sekundy można powiedzieć że od samego rozrusznika. Jedyny moment w którym świeci po odpaleniu ze 2 sekundy to po wymianie oleju kiedy kubek z filtrem oleju jest suchy.
Jak wymiana filtrów nie pomoże to może do smoka trzeba by zobaczyć.
-
Kurde, wg raportu z firmy auto miało być super a się okazuje że coraz więcej zagadek... to z tym olejem może być kosztowne ?
-
No tak to już bywa z używanymi samochodami. Wszystkiego nie sprawdzisz.
Z olejem to może być wszystko.
Pompa olejowa, brudny smok,słabe ciśnienie (panewki), czujnik ciśnienia itp.
Ogólnie sprawy olejowe nigdy nie są tanie.
Ja bym zaczął od wymiany na nowy pożądny olej,filtry itp.i dopiero wtedy patrzył co się dzieje.
Mogą to być takie serwisowe zaniedbania poprzedniego właściciela.
-
Ale powiem Ci Piotrek że przerażony jestem, jeszcze jakbym ja sam sprawdzał a nie firma to jakoś bym to rozumiał że nie znam się, ale firma profesjonalna oceniła auto 8/10 i że godny polecenia...
NAtomiast sam sprzedawca mówił że filtry i oleje do wymiany bo dawno wymieniane no i rozrząd...
-
Żeby uporządkować wkleje jeszcze raz pytania na które nikt nie odpowiedział:
1. Mam polifta z przyciskiem 4WD po lewej, sprzedający po spytaniu czy w razie poślizgu do 40km/h napęd na 4 koła automatycznie sam się dołącza to powiedział że nie, że tylko są kontrolki ale nic samo się nie wlącza, trzeba wcisnąć przycisk dopiero wtedy... Coś zwalone jest czy ma rację ?
2. Po ustawieniu klimatyzacji albo samego nawiewu na nogi, po stronie pasażera jest nawiew raz zimny raz ciepły, z innych kratek daje bardzo mocno ciepło tak jak powinno być przy ustawieniu np 30 stopni a tam na nogi po prawej stronie takie coś...
[ Dodano: 2018-12-14, 23:12 ]
3. W tych silnikach 2.0 CRDi są wtryski Boscha? bo to ważne jeśli chodzi o przyszłą regenerację i cenę... byle nie Denso...
Ad 1. Napęd jest automatyczny - czyli w przypadku uślizgu kół przedniej osi dopinany jest tył. Przycisk 4WD lock po prostu blokuje napęd - od zera do 40 km/h, potem i ak jest odpinany, po ponownym zmniejszeniu prędkości poniżej 40 km/h napęd znowu się zapina. Kontrolka nie pokazuje raczej aktualnego trybu - tj. jeżeli przycisk 4WD Lock nie jest wciśnięty, to czy tył działa, czy nie nie jesteś informowany. Jeżeli wciśniesz - zapala się ikona informująca o wymuszonym zablokowaniu napędów.
Ad 2. Może być przytkana nagrzewnica. Nagrzewnice nie mają jakby jednego obiegu, ale najczęściej rozgałęzienie na kilka "nitek", żeby ze stosunkowo małego wymiennika przyjąć jak najwięcej ciepła. Jeżeli jeden z układów jest przytkany, to cała reszta będzie ładnie grzała, część natomiast już nie będzie. SM nie ma podziału na strefy, więc raczej wątpię, żeby problem był w mechanice nawiewów.
Ad 3. Powinny być wtryskiwacze Boscha.
-
Używki to loteria ale dużo większe ryzyko to właśnie diesel. Nie wiadomo na czym jeździł i jak tak właściciel go traktował. A do hyundaia szczególnie są droższe części to wszelkie remonty będą kosztowne.
Teraz zostaje tylko jeździć i patrzeć czy to może wina czujnika ciśnienia czy też siadają panewki lub od syfu smok jest zapchany.
-
Używki to loteria ale dużo większe ryzyko to właśnie diesel. Nie wiadomo na czym jeździł i jak tak właściciel go traktował. A do hyundaia szczególnie są droższe części to wszelkie remonty będą kosztowne.
Teraz zostaje tylko jeździć i patrzeć czy to może wina czujnika ciśnienia czy też siadają panewki lub od syfu smok jest zapchany.
No jak siąda panewki to na amen i po silniku...
Wiem że używki to loteria ale jak w raporcie wpisali że wszystko z silnikiem ok i brak niepokojących sytuacji a tutaj jednak kontrolka oleju...
[ Dodano: 2018-12-15, 18:03 ]
Żeby uporządkować wkleje jeszcze raz pytania na które nikt nie odpowiedział:
1. Mam polifta z przyciskiem 4WD po lewej, sprzedający po spytaniu czy w razie poślizgu do 40km/h napęd na 4 koła automatycznie sam się dołącza to powiedział że nie, że tylko są kontrolki ale nic samo się nie wlącza, trzeba wcisnąć przycisk dopiero wtedy... Coś zwalone jest czy ma rację ?
2. Po ustawieniu klimatyzacji albo samego nawiewu na nogi, po stronie pasażera jest nawiew raz zimny raz ciepły, z innych kratek daje bardzo mocno ciepło tak jak powinno być przy ustawieniu np 30 stopni a tam na nogi po prawej stronie takie coś...
[ Dodano: 2018-12-14, 23:12 ]
3. W tych silnikach 2.0 CRDi są wtryski Boscha? bo to ważne jeśli chodzi o przyszłą regenerację i cenę... byle nie Denso...
Ad 1. Napęd jest automatyczny - czyli w przypadku uślizgu kół przedniej osi dopinany jest tył. Przycisk 4WD lock po prostu blokuje napęd - od zera do 40 km/h, potem i ak jest odpinany, po ponownym zmniejszeniu prędkości poniżej 40 km/h napęd znowu się zapina. Kontrolka nie pokazuje raczej aktualnego trybu - tj. jeżeli przycisk 4WD Lock nie jest wciśnięty, to czy tył działa, czy nie nie jesteś informowany. Jeżeli wciśniesz - zapala się ikona informująca o wymuszonym zablokowaniu napędów.
Ad 2. Może być przytkana nagrzewnica. Nagrzewnice nie mają jakby jednego obiegu, ale najczęściej rozgałęzienie na kilka "nitek", żeby ze stosunkowo małego wymiennika przyjąć jak najwięcej ciepła. Jeżeli jeden z układów jest przytkany, to cała reszta będzie ładnie grzała, część natomiast już nie będzie. SM nie ma podziału na strefy, więc raczej wątpię, żeby problem był w mechanice nawiewów.
Ad 3. Powinny być wtryskiwacze Boscha.
Dziękuję bardzo kolego
-
Zrób na spokojnie te wszystkie wymiany i jak co to dopiero będziesz myślał co dalej. Na razie może być to wina właśnie braku serwisowania. Ewentualnie ja bym jeszcze przemyślał czy przy tym rozrządzie miski nie zdjąć i zobaczyć czy nie ma syfu.
A co do droższych czesci,czy ja wiem wydaje mi się że wcale nie odbiegają od innych marek. Może nie ma tyle zamienników,ale wcale drogi nie jest.
-
a jeśli to panewki to w hyundaiu jaki koszt mniej więcej? znalazłem tylko info ile kosztuje to w TDI
-
To wszystko zależy w jakim stanie jest wał. Jak ma rysy to do szlifu. Pewnie trzeba wyciągać silnik wtedy. Same panewki nie są pewnie drogie. Najwięcej pochłonie robocizna,ale jakie to koszty to nie wiem.
Jeszcze raz... Bez paniki na razie. Zrób te wszystkie wymiany i wtedy będzie się myśleć.
-
jak się okaże coś grubszego to sprzedaje od razu, nic nie będę robić, zaznaczę że silnik do wymiany itp
znając moje szczęście to tak będzie...
[ Dodano: 2018-12-15, 19:08 ]
Wszystko dziwne, jechałem nim 160 na godzinę bez problemu, nie dymi nic, żadnych check engine, nie traci przyspieszenia ani nie szarpie
-
I właśnie dlatego bym nie panikował tylko wymienił co mam wymienić i wtedy wszystko na spokojnie patrzeć, słuchać.
-
Ta zostaje jeździć i jeździć. Najwyżej silnik padnie. Ale jak nie świeci smarowanie na gorącym silniku zawsze jest nadzieja.
Remont silnika jest nieopłacalny szczególnie jak sie go zrobi właśnie na najtańszych częsciach. Wiadomo w dieslach rządzi tdi bo pełno silników i taniej w naprawie. Ale i tam można trafić serie wadliwe, gdzie silnik np wersja tdi 105 pada po 200tys gdzie inne przyjeżdżają z Niemiec mając 400-500tys i jeżdżą dalej.
-
Nie no jak się nagrzeje to już nie zapala się ani na sekundę, tylko na początku i to też nie zawsze...
-
Wg mnie to nie ma co się martwić. U znajomego bylo podobnie z tą kontrolką od smarowania, okazało się, że filtr oleju nie domagał zmienił na inną firmę i jest ok. Ewentualnie wymiana panewek to nie tragedia ostatnio wymieniałem koszt 250 zł i silikon do miski 30 zł, 2 godziny i po kłopocie.
-
ale komplet z robocizną 250zł ? czy jedna
kurde teraz w sumie żałuję że nie wziąłem v6 ale ich mało ogólnie jest... nie było w czym wybierać
-
Komplet takie koszty oczywiście tylko pod warunkiem że wal jest ok.
-
a jak wał nie jest ok ?
Jeszcze pytanie odnośnie tych niby wysokich obrotów, może być uszkodzony lub zapchany katalizator ewentualnie kolektor wydechowy? w poprzednim aucie na benzynę miałem pęknięty i przez to auto było głośniejsze i miało lekko wyższe obroty...
-
Cały komplet robota własna oczywiście mowa o panewkach korbowych główne były bardzo ok, jak wał będzie słaby to już raczej bym szukał drugiego silnika. Ale to wg mnie musiała by się kontrolka świecić na ciepłym silniku.
-
no to pocieszyłeś...
-
a jak wał nie jest ok ?
Jeszcze pytanie odnośnie tych niby wysokich obrotów, może być uszkodzony lub zapchany katalizator ewentualnie kolektor wydechowy? w poprzednim aucie na benzynę miałem pęknięty i przez to auto było głośniejsze i miało lekko wyższe obroty...
A wiadomo wszystko może być. Kup sobie płyn do oczyszczenia przepływomierza, wyczyść egr.To są takie rzeczy które mogą też psioczyc
Ale tak jak mówię bez paniki.Najpierw podstawowe wymiany .
-
Jeszcze zagwozdka czy dobrego mechanika wybrałem, wybrałem osobę którą polecali ludzie z tego forum...
-
Nie mogę nikogo polecić bo sam naprawiam swoje auta
-
A mój naprawisz ?
-
Jak będzie trzeba 😉
-
Żeby uporządkować wkleje jeszcze raz pytania na które nikt nie odpowiedział:
2. Po ustawieniu klimatyzacji albo samego nawiewu na nogi, po stronie pasażera jest nawiew raz zimny raz ciepły, z innych kratek daje bardzo mocno ciepło tak jak powinno być przy ustawieniu np 30 stopni a tam na nogi po prawej stronie takie coś...
Czolem,
mam ten sam rocznik co ty tylko że wersja Diego. Z napędem dołaczanym ci nie podpowiem :cry: a co do nawiewu na nogi po stronie pasażera mam podobne objawy od 8 lat od kiedy go nabyłem. Z kratki nawiewu leci gorące powietrze a z gdzieś pośrodku gdzie jest filtr kabinowy wali chłodnym jak ta lala. Sprawdzalem wszystko po kolei, łacza itp, był w serwisie i u innych mechaników i nikt nie znalazł przyczyny. Z kratki gorące z góry zimne. Żona narzeka ze jej nogi marzna. Moze to głupie i sam w to nie wierze ale może ten rocznik tak ma? :shock:
Co do sterowania szybą pasażera, koledzy już pisali, ale chyba niestety czeka cie sciągnięcia boczka drzwi i przyjrzenie sie przyciskowi i złączom...
-
Dziękuję kolego, ta szyba i nawiew to akurat najmniejszy problem teraz :(
[ Dodano: 2018-12-16, 21:32 ]
Jak będzie trzeba 😉
Szkoda w sumie że tak daleko mam do Ciebie
-
Wiem... :oops: ale napisałem posta zanim doczytałem do końca... trzymam kciuki za pozytywne zakończenie.
-
Przy okazji spytam, mieliście lub macie problem z charczącymi głosnikami w bagażniku? patrzyłem to tam trzeba cały bok wyciągać żeby je wymienić...
-
Z tym głośnikiem to i ja mam problem charczy strasznie muszę się za to zabrać. Nie wiem jakie wybrać głośniki 😉
-
no u mnie obydwa są do wymiany, pojadę do firmy od car audio i dobiorą coś mi w miarę taniego
-
Hmm , nie chcę się okazać marudą, nie masz teraz większych zmartwień niż głośniki ??
Rozwiąż najpierw problem z olejem i kontrolką :P
nie łap wszystkich srok za ogon bo odfruniesz :)
Wymiana oleju i filtra to u Ciebie podstawa, jeśli kontrolka gaśnie z opóźnieniem lub mruga przed zgaśnięciem to jest problem z ciśnieniem oleju, możliwe opcje były wskazane prze kolegów - jak wymienisz olej to przynajmniej 1 podstawową przyczynę usuniesz - jeśli olej jest stary, przeciągnięty w przebiegu to będzie rzadszy a co za tym idzie słabiej będzie łapał ciśnienie (specyfika pracy pompy olejowej), podobnie z filtrem gdy będzie "zatkany".
Jest bardzo duża szansa że wymiana wyleczy problem.
-
Nie nie, ja tylko pytałem o te glosniki, absolutnie teraz się tym nie będe bawił, priorytet to rozrząd, filtry i oleje w środę no i dalsze sprawdzanie co i jak.
-
Nie wiem jak u ciebie u mnie nie było uszczelki w filtrze oleju co powodowało spływanie oleju z filtra do miski i kontrolka gasła po 4-5 sekundach. Uszczelka ta działa jak zawór zwrotny. teraz kontrolka oleju gaśnie od razu. Temat był wielokrotnie poruszany na forum.
-
a jaki filtr kupiłeś żeby była uszczelka ?
-
Nie wiem jak u ciebie u mnie nie było uszczelki w filtrze oleju co powodowało spływanie oleju z filtra do miski i kontrolka gasła po 4-5 sekundach. Uszczelka ta działa jak zawór zwrotny. teraz kontrolka oleju gaśnie od razu. Temat był wielokrotnie poruszany na forum.
Tylko,że ta uszczelka z tego co tu pisali występuje tylko w silniku 2.2. nawet były schematy pokazane i w 2.0 tej uszczelki nie ma.
Zresztą w moim 2.0 nie ma tej uszczelki a przy wymianie oleju i filtra po odkręceniu kubka z filtrem zawsze oleju jest po brzegi,że się wylewa oczywiście najpierw spuszczam olej z miski później z kubka filtra.
-
Im bliżej środy to stres narasta, że też mi się chciało akurat to auto kupować... zawsze takie szczęście mam, teraz nawet nim nie jeżdżę bo się boje i jakoś odrzuca mnie od tego auta, dopiero w środę rano pojadę na wyrok...
-
Ja ci mówię bez paniki. Na spokojnie wymienic eksploatację,niech jeszcze ewentualnie popatrzą na stary olej,filtr czy nie ma w nim opiłków itp. i tyle na razie według mnie będzie ok.
Ja wolę osobiście mieć samochód zdrowy i w miarę pewny blacharsko(ze rdza jeszcze nikt nie wygrał) a mechanikę się ogarnie.
-
Uszczelka przychodzi pod wkład oleju i zasłania widoczne tam otwory. Koszt 8 zł sztuka, kupiłem na zapas.
-
Wiem gdzie to się zakłada ale raczej nie ma jej w 2.0. przynajmniej na żadnych schematach jej nie ma pojawia się dopiero przy silniku 2.2.
-
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/19611/101000000/
tutaj niektóre filtry mają taką uszczelkę... może faktycznie coś jest
martwi mnie odpowiedź sprzedającego który na pytanie co z tą kontrolką powiedział "a to zaraz zgaśnie, stary olej jest i do wymiany" czyli od jakiegoś czasu już to miał sądząc po wypowiedzi.
-
Tutaj masz ten temat z uszczelką.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4868
-
Jutro się przekonamy, jak nie będę pisał nic to znaczy że sie powiesiłem...
-
:) :) spokojnie to napisz chociaż coś z zaświatów:)
-
JEszcze jedna taka dygresja i moje czarne myślenie, jeśli okaże się że silnik do wymiany to następna trauma znaleźć dobry silnik i żeby ktoś odpowiednio zamontował...
-
No tu to już albo silnik który jest jeszcze w samochodzie i można go odpalić i posłuchać jak pracuje albo taki z gwarancją zpewnego w miarę źródła.
Z montażem to znowu jakiejś filozofii nie ma wielkiej. Śrubki, trochę wtyczek i jakaś rurka.
-
No i zawiozłem, co dziwne na zimnym, z rana, kontrolka oleju się odpaliła ale szybko zgasła tak jak powinno być...
-
I jak tam wiadomo już coś z maszyną???
-
No właśnie cisza, nic nie dzwonią. Mówiłem im że w piątek rano wyjeżdżam i wracam 2 stycznia to powiedzieli że ok najwyżej zostanie u nich, do odbioru ma być dzisiaj albo jutro.
[ Dodano: 2018-12-20, 13:03 ]
Sprawa wygląda tak że sprawdzali ciśnienie oleju na ciepłym i na zimnym i wszystko jest ok, jeszcze chcą sprawdzić pod obciążeniem, no i będa dzisiaj filtr ściągać i zlewać olej. Tak długo wszystko bo części kompletowali, dla mnie bez róznicy bo i tak wracam 2 stycznia a wolę żeby dobrze zrobili a nie na szybko.
[ Dodano: 2018-12-20, 18:17 ]
Mieli jakąś obsuwę i nie sprawdzili filtra, jutro z rana będa to robić ale sprawdzone ciśnienie manometrem pod obciążeniem czyli jazdą i wszystko ok. Mechanik mówi że może to być jakieś druciarstwo i ta kontrolka albo się psuje sama w sobie albo coś gdzie indziej jest pomieszane z instalacją.
-
W filtrze oleju nic nie bylo, jedyne co to olej smoła długo nie zmieniany
-
Sprawa wygląda tak, wymienili czujnik i narazie jest ok z kontrolką. Jedyne co to w przeciągu roku trzeba zainteresować się pokrywą zaworów bo delikatnie puszcza na uszczelce i może to być sama uszczelka albo wtryski...
-
No to tak jak na elektrodzie ;)
-
Hahahah no tak tak, piszę tu i tu
-
Auto odebrane, wszystko zrobili tak jak mialo być, klekot pozostał, mechanik mówi że taki już urok tego silnika, szkoda że nie mam porównania z kimś innym kto ma taki sam samochód...
-
Jaki klekot??
Czasem w tych silnikach lubi wyrobić się taki łącznik/napęd od pompy wysokiego ciśnienia który wchodzi w wycięcie w wałku rozrządu. Daje to taki objaw cykania. Trzeba to wymienić i przestanie.
-
Jak to się fachowo nazywa?
Jutro nagram filmik z tym dźwiękiem...
-
Jak się to fachowo nazywa to nie wiem,ale coś takiego
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7521786627
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/149c05bb3177.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/149c05bb3177.jpg.html)
-
A do wymiany trzeba połowę silnika rozbierać ?
-
Eeeee prosta robota nawet pod blokiem to zrobisz. Trzy śrubki,dwie rurki od paliwa i pompa na wierzchu.
[ Dodano: 2019-01-02, 20:33 ]
Strzałka to pompa cr
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/054df45255c0.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/054df45255c0.jpg.html)
-
Nie nagrałem nic bo tyle śniegu było że ciężko było chodzić...
Natomiast w związku z tym że raczej nic poważnego z silnikiem się nie dzieje (oprócz pokrywy zaworów która się lekko poci) to postanowiłem coś ulepszyć w środku i na początku idzie pod młotek oświetlenie bo jest dość ciemno i chcę dać tam ledy.
- Te lampki bagażnika i wnętrza w podsufitce, wystarczy czymś podważyć między plastikami i to szkiełko wyjdzie?
- Lampki w drzwiach, szkoda że nie jest zrobiona pół na pół czyli to bliżej rogu białe, żeby oświetlać chodnik a wyżej czerwone, żeby ostrzegać przed otwartymi drzwiami... Może jest jakiś DIY żeby zrobić taką dwukolorową lampkę ?
- Mam uszkodzony schowek a dokładniej ten mechanizm otwierania, widziałem że jest kilka kolorów schowka i trzeba dobrać do wnętrza... gdzie na schowku szukać oznaczenia jaki to kolor? patrzyłem z przodu i nie widziałem nic takiego
- Mam wersję z szyberdachem i ta podsufitka ruchoma dosyć ciężko działa, można to jakoś upłynnić ? wd40 prysnąć na tą listwę po której się rusza podsufitka ?
- Kompas to tylko kompas czy ma jeszcze jakieś funkcje, ustawienia itp ?
- W trakcie jazdy można wcisnąć przycisk 4WD Lock? czy tylko na postoju ? dzisiaj było bardzo ślisko i nie wiedziałem czy to włączyć czy nie...
-
Co do schowka to w moim Tucsonie jak go wykrecisz to z tyłu jest naklejka i tam jest coś opisane.
Co do przycisku 4wd to ja wciskałem i nic się nie dzieje. Zresztą to jest elektronika i pewnie komputer w jakimś stopniu nad tym czuwa.
Co do lampek to nie wiem jak jest w sanciaku ale w Tucsonie podważasz szkło i wychodzi. Lampki w drzwiach to chyba trzeba ściągać boczek przynajmniej w moim.
-
A w takiej pogodzie jak teraz sprawny napęd 4wd powinien sam się odpalać bez wciskania ? bo ja jakoś nie wyczułem tego...
-
Jak przednie koła stracą przyczepność to jak najbardziej tył powinien sie załączyć automatycznie bez guzika. Jak wciśniesz guzik 4wd tył i przód ma ruszyć od razu. Najlepiej to znajdź sobie jakiś fajny kawałek placu i drugą osobę która będzie patrzyć i mówić co się dzieje z kołami :)
-
No dobra a inne pytania moje? może ktoś inny zna odpowiedzi ?
-
Aby dostać się do żarówek podświetlenia wnętrza wystarczy podważyć czymś ostrym. Lekko wychodzi, prosta robota.
-
Słaby dzień dzisiaj, padł akumulator, poprzedni właściciel dał jakiś 60mA a jest zalecane 90 wg tego co mówili w sklepie, taki założyłem... myślałem przez chwilę że ta kontrolka od oleju była własnie przez ten akumulator, myliłem się, dzisiaj znowu się zaczęła pojawiać, na mniej więcej 10 odpaleń to 3 razy się pojawiła, zupełnie losowo, na zimnym jak i ciepłym silniku...
w serwisie powiedzieli że kompresja silnika odpowiednia, w oleju starym nic nie było, czujnik ciśnienia wymieniony na inny, używany, nie wiem już co to jest...
-
Jak masz kompresję, ciśnienie oleju sprawdzane i jest dobrze to jeździj i nie patrz na to. Możliwe, że po prostu ten typ tak ma. Co do akumulatora to pewnie,że za mały do diesla.
-
heheh to już wiem że ty to ty na tamtym forum ;]
-
Si':)
-
Jeszcze jedna zagwozdka, mechanik mówił że lekko zaczyna się pocić uszczelka pokrywy zaworów i że za jakieś 10.000km trzeba będzie ją wymienić, możliwe że też przez to jest ta kontrolka ?
-
Nie.
[ Dodano: 2019-01-04, 18:22 ]
Ja to widzę tak.
Jak kontrolka nie zapala się na wolnych,czy ciepły czy zimny,nie zapłaci się podczas jazdy to po prostu tak ma i tyle.
Miałem kiedyś Vectrę B z silnikiem 1.7 Isuzu i tam kontrolka zawsze hasła mi po około sekundzie po odpaleniu a wszystko było idealnie. Zrobiłem tym samochodem ponad 100000 i nic się nie stało. Na forum opla niektórzy też pisali o tym i nic się nie działo. Jak ciśnienia masz idealne to jeździj i tyle.
-
Dodam też że czasem kontrolka tak dziwnie miga, nie wiem jak to wytłumaczyć, jakby się świeci ale pulsuje delikatnie i coraz bardziej gaśnie aż do całkowitego wyłączenia...
na fb piszą że to pompa oleju pada...
-
Czujnik to jest tylko taka informacja. Jak chcesz mieć pewność to jedź do kogoś i niech dokładnie zmierzą ciśnienie oleju na zimnym,ciepłym na wolnych itp wtedy będziesz coś wiedział więcej. Ostatecznie zdjąć miskę, zobaczyć na smok czy nie jest przytkało ewentualnie pompa.
-
Heh jaja jak berety, liczyłem teraz 10 odpaleń, przy 9 była kontrolka przez sekundę max dwie a przy 10 zapaliłą się na dłużej, wyłączyłem silnik i włączyłem znowu i zniknęła znowu po sekundzie max dwóch... jakaś fatamorgana
-
Zmierz te ciśnienia oleju i jak będzie wszystko ok to ogień na tłoki i tyle a kontrolkę od ciśnienia to zamaluj żeby jej nie było widać ;) ;)
-
Jak wyzdrowieje to pojadę do innego warsztatu
-
Jako że w środę dopiero mam wizytę u mechanika to mam inne pytanie, nie związane z tą cholerną kontrolką.
Chodzi o siłowniki na tylną klapę i szybę, jakie polecacie? takie z hamulcem i żeby płynnie się otwierały a nie szarpały całym autem, pamiętam że do Opla kupiłem jakieś mega drogie i przy otwieraniu szarpały całym autem i je zwróciłem...
-
Ja zmieniałem chyba z dwa lata temu i kupowałem na aledrogo wszystkie 4 firmy Einparts i fajnie chodzą płynnie, niczym nie trzaskają :)
-
Kuźwa no nie ma nic pod nazwą Einparts, są wycieraczki, ledy ale nie ma silowników... zobacz sam jeszcze
-
W sumie to aukcja nie jest opisana nazwa firmy tu są do mojego i dopiero na zdjęciu jest na siłowniku logo firmy
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7018750751
-
No to u tego co sprzedaje nie ma dla santa fe... ciekawe ile oryginały od Hyundaia kosztują ?
-
Nie mam pojęcia.
Tam masz z magneti Marelli z Krosna to raczej takie firmy godne zaufania i będzie to działać dobrze.
-
no własnie w Oplu miałem i MAgneti i Krosno i była klęska...
-
No to nie wiem. U mnie te chodzą jak na razie dobrze. Jak otwierasz klapę to na początku trochę szybciej leci,ale pod koniec otwarcia fajnie zwalnia i otwiera się bardzo wolno bez jakiegokolwiek szarpnięcia. Szyba to czasem mi się wydaje że ta końcówkę otwarcia ma za powolną :)
-
Miałem w SM-ie teleskopy z Krosna i były rewelacyjne. Najpierw dziarsko otwierały klapę, na końcu ładnie hamowały.
-
Co do kontrolki oleju, okazało się że smok był w połowie brudny...
-
Uuuu no to ktoś chyba longlajfy stosował :(
-
Albo po prostu nie zmieniał oleju, ewentualnie zalał jakiegoś motodoktora...
-
Raczej nie zmienial bo sprzedajacy mowil ze auto dlugo stalo i nic nie robil przy nim. No ale wyczyscili, wlali olej i mam nadzieje ze bedzie juz ok...
-
Smok wyczyszczony i dalej to samo...
-
Pomierz sobie dobrze te ciśnienia oleju i jak będzie ok to jeździj i tyle. Najważniejsze żeby nie świeciło się na wolnych obrotach (zimny, ciepły).
Polecam też dolać sobie cerateca od liqui molly. Ogólnie dobry specyfik.
-
Raczej pompa oleju do wymiany
-
Kontrolka oleju naprawiona ale jest następny problem
wypada zapłon na 2 cylindrze, objawy to nierówna praca silnika na niskich obrotach, w losowym momencie silnik się telepie przez parę sekund i przestaje i tak w kółko. Nie ma ani Check Engine ani błędów w kompie... sprawdzali instalację i też nic nie ma niepokojącego...
-
zamień miejscami cewki zapłonowe, jak zacznie wypadać na innym to do wymiany. Oryginalne są w niezłej cenie w fox.
-
Jak już to chyba wtryski😉bo to klekot.
-
A kurde... fakt :mrgreen: to nie było tematu :lol:
-
Były zmieniane... auto jutro jedzie do elektryka bo nie radzą sobie w warsztacie hyundaia...
-
Elektryk też nie wie co jest, auto jakieś przeklęte... Wszystko niby ok oprócz jednej rzeczy.
Mam pompę wtryskową od wersji 113 konnej a ja mam 125 konną wersję...
-
A na pewno pompy były inne??
To nie duża różnica w mocy czy czasem samym oprogramowaniem nie podnosili???
Turbo masz stała geometrie czy zmienną??
-
Numeracją były inne, inna w kompie jest wpisana a inna jest zamontowana
Zmienna geometria ale to wszystko jest na postoju na niskich obrotach.
-
Wtryski sprawdzałeś?
-
To była podstawa...
-
Spytałem na fb więc spytam i tutaj
[Santa Fe SM 2.0CRDi 2005r.]
1. Czy ktoś z was dodawał do kół dystanse? fabrycznie te koła są wg mnie za bardzo schowane, dodając do tego "szerokie" błotniki z przodu i z tyłu trochę to wygląda słabo... ktoś z was poszerzał "lekko" Sanciaka ?
2. Czy normalnym jest że w automacie w czasie jazdy około 70 na godzinę i przy wciśnięciu pedału do podłogi skrzynia ma opóźnienie około sekundy zanim zacznie przyśpieszać? Ostatnio miałem okazję do wyprzedzenia i trochę mnie to przestraszyło, takie odczekanie jakby... być może to normalne bo nie miałem nigdy diesla z turbo, natomiast w subaru 3 litrowym lepiej to wyglądało ale tam był wolnossak i benzyna.
-
Co do dystansów w koła to czemu nie. Cały świat tak poszerza różne samochody i jest ok tylko z rozsądkiem.
Co do tej zwłoki przy przyspieszaniu to jakaś jest przynajmniej w moim Tucsonie. Raz,że te skrzynie nie są jakieś nowoczesne i demonami szybkości nie są,one raczej mają znosić duże przebiegi.
Dwa,że samochody też trochę ważą i to też jakoś pewnie wpływa na przyspieszenie. Ja w moim już się nauczyłem pokory i wiem że jak wyprzedzać to dwa razy trzeba to przemyśleć :) ;) ale za to samochód pierdzi ,sapie a na miejsce zawsze bezawaryjnie dojedzie czy to zima czy lato :)
-
Ok następna kwestia, mam 182cm wzrostu i w każdym poprzednim aucie miałem odpowiednią ilość miejsca. W Santa Fe jest jego najmniej a to największe auto jakie miałem... Chodzi o to że fotel kierowcy za mało odsuwa się do tyłu przez co pozycja za kierownicą a głownie nogi są cały czas ustawione średnio wygodnie... ktoś z was ma podobne spostrzeżenia ?
-
Panowie, w santa fe 2005 2.0CRDi, od strony rozrządu jest osłona silnika i do tego osłona rozrządu czyli takie coś??:
https://allegro.pl/oferta/oslona-rozrzadu-santa-fe-i-2-0-crdi-7156806195
oraz
https://allegro.pl/oferta/oslona-rozrzadu-hyundai-santa-fe-i-2-0-crdi-7156776008
czy jak to wygląda? bo u mnie jak patrzę od strony koła to widać rozrząd i paski, tak samo jak patrzę od góry jakby od strony maski
-
No w Tucsonie mam takie same osłony.
Na pewno widzisz pasek rozrządu???
Jedyny pasek bez osłon to jest wielorowkowy od napędu alternatora, wspomagania itp.
-
no to co zaznaczyłem to widzę i od góry i od strony prawego koła
-
No to wszystko jest ok. Na wielorowkowym nie ma żadnych osłon.
U mnie są jeszcze takie osłony przykręcane
https://allegro.pl/oferta/oslony-boczne-silnika-tucson-04-09r-7679460339?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Jak patrzysz od strony koła to nie widzisz silnika.
-
No a te co wkleiłem na allegro to gdzie się je montuje ?
-
No to są osłony paska rozrządu. One są tak jakby pod paskiem wielorowkowym.
https://images.app.goo.gl/9EUpW1vDFE1BS16i6
-
Kurde to tego nie widziałem, myślałem że to się nakłada na te rolki i paski a nie wkłada pod spód.
-
Pasek wielorowkowy nie ma żadnych osłon tylko pasek rozrządu.
-
Ok rozumiem, dzisiaj nie fajny dzień bo wyszło że cieknie mi ropa z pompy wtryskowej...
-
Eeeee normalka.
Kupuj zestaw regeneracyjny uszczelnień i to się robi samemu.
Ja to robiłem rok temu. Trzeba tylko zachować sterylność i tyle.
Ciekną bo pod tymi głowiczkami rdza podchodzi. Lata też robią swoje na uszczelki.
-
Wolę do firmy dać niech robią porządnie, źle zrobie i będzie lipa
-
No jak nie czujesz się na siłach to pewnie, że lepiej oddać to komuś kto się w tym temacie orientuje.
-
Panie Piotrku a ta pompa jest gdzieś na wierzchu czy trzeba pół silnika rozbierać? wstyd się przyznać ale nie wiem ;]
-
Dostep dobry,oslone silnika sciagasz i stojac z przodu auta masz po prawej stronie na wysokosci listwy wtryskowej,tylko z boku napedzana walkiem rozrzadu.
-
Dokładnie tak jak kolega opisał.
Aaaaaa i na pana to trza mieć wygląd i pieniądze 😂😂😂 Piotrek wystarczy😂
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/5e6cf77f5ca3.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/5e6cf77f5ca3.jpg.html)
-
Ok dzięki, już wiem.
Następne pytanie, sprawdzałem bagnetem pod maską poziom oleju w skrzyni automacie, i na bagnecie nic nie ma napisane o tym gdzie MIN a gdzie MAX, są tylko takie wygięcia. Jak ten poziom czytać ?
-
Przypatrz się dobrze powinny być napisy. U mnie też słabo widać ale są. Dobrze go wyczyść z oleju.
-
No kurde właśnie patrzyłem w słońcu, jasno było, jest tam takie zagięcie duże to tylko widziałem
-
Tu z instrukcji do Tucsonie ale pewnie jest to samo
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/5418d7a2adea.png) (https://naforum.zapodaj.net/5418d7a2adea.png.html)
-
AAA to już wiem, ja szukałem max i min a to inne oznaczenia były ;]
-
No bo to nie bagnet od silnikowego:)
A tak z innej beczki. Jak twój sanciak wychodzi ze spalaniem??
-
Teraz mam tą cieknącą pompę wtryskową i mogło być lekkie przekłamanie.
W mieście w korkach ale też bez korków około 11-12
W trasie na drogach mieszanych i autostradzie najniżej to 8.5
ale nie jest to dziadkowe jeżdżenie, ale też nie pałuje spod świateł za każdym razem
-
Praktycznie tak samo jak mój :)
Uszczelnienie pompy raczej dużo nie zmieni w spalaniu. Moja też podciekala i po zrobieniu spalanie takie samo. To musiało by się z niej lać jak z wiadra. Jedyne co jest na plus to odpalanie takie szybsze a wcześniej jakoś tak musiał pół sekundy dłużej przekręcić rozrusznikiem.
-
Pompa pojechała do regeneracji do Jaworzna, tam niby dobrze robią... coś czuje że będzie drogo.
-
Ja za uszczelki z Boscha płaciłem na alledrogo coś chyba koło 80 zł jak dobrze pamiętam. Dwie godziny i dwa browary na spokojnie i zrobione :) już rok i wszystko śmiga ładnie.
-
Pompa pojechała do regeneracji do Jaworzna, tam niby dobrze robią... coś czuje że będzie drogo.
Turbo Tec? Czasem dobrze zrobią, czasem mniej dobrze. Drogo jest zawsze :) Najlepszy zakład jest w Imielinie.
-
A to wszędzie tak jest, jednym robią lepiej, drugim gorzej, nie ma warsztatu albo serwisu gdzie wszyscy zadowoleni.
-
Ogólnie o gwarancji zapomnij - jeżeli nie oddałeś całego samochodu do nich. Montaż gdziekolwiek poza ich warsztatem = brak gwarancji.
-
Ja nie wiem. Jak to jest warsztat który się tym profesjonalnie zajmuje to co się może stać z uszczelnieniem takiej pompy??
Ja robiłem to sobie sam w warunkach podworkowo/warsztatowych bez zaplecza nie wiadomo jakich maszyn i narzędzi i już ponad rok pompa śmiga aż miło i sucha jak pieprz.
-
A mogło być tak że zwykły wężyk pękł albo poluzował się a oni niby regenerują pompę i narobią mnie na kasę? Nie wierzę mechanikom i warsztatom...
-
No do pompy przychodzą dwa wężyki poliamidowe które mają swoje uszczelki i mogły puścić,ale ja bym obstawiał jednak rdzę i uszczelnienia glowiczek bo w tych pompach to częsty przypadek.
Według mnie nie masz się czym przejmować bo to prosta robota i ciężko tam coś zepsuć. No chyba,że ktoś to będzie robił w piaskownicy i po pijaku;)
-
Witam wszystkich
Jakiś rok temu kupiłem Santka 2005 2.0 CRDI 125km, w sumie dotąd sprawował się super.
Ale . Pojawił się dziwny problem z ogrzewaniem, na zegarach nabija temperature właściwą ale ciepłego jeszcze długo nie było. Przy wymianie oleju kazałem wymienić i płyt w chłodnicy tak na wszelki wypadek. Mechanik powiedział że powinno się odpowietrzyć i być ok. Cóż nie było , przez korek wywaliło sporo płynu. Podejrzenie - korek. Kupiłem ko rek firmy Gates i niby się polepszyło.
Ale jak zrobiło się cieplej problem powrócił. Dolany płyn oddaje w całości.
Poza tymi objawami nic nie zauważyłem , straty mocy, płynu w oleju ani odwrotnie.
Jakaś dziwna procedura odpowietrzania w VGT jest ?
A może co mnie mniej cieszy uszczelka lub głowica :(.
Jakiś doświadczony kolega się wypowie ?
-
Może być uszczelka.
Tu się samo ma odpowietrzyć.
-
Dzięki
Jako laik zadam pytanie , proszę nie krzyczeć od razu.
Czy powinienem mieć lub mam w swoim autku AGR i/lub chłodnice spalin ?
-
U mnie z pompą sytuacja taka że oprócz uszczelnienia to wałek też do wymiany, 1000zł takie coś
-
1. Mam polifta z przyciskiem 4WD po lewej, sprzedający po spytaniu czy w razie poślizgu do 40km/h napęd na 4 koła automatycznie sam się dołącza to powiedział że nie, że tylko są kontrolki ale nic samo się nie wlącza, trzeba wcisnąć przycisk dopiero wtedy... Coś zwalone jest czy ma rację ?
U mnie tak samo działa 4WD. Po wciśnięciu napęd się załącza, zresztą to czuć.
Tylko czasami maska wtedy dostaje u mnie wibracji :)
2. Po ustawieniu klimatyzacji albo samego nawiewu na nogi, po stronie pasażera jest nawiew raz zimny raz ciepły, z innych kratek daje bardzo mocno ciepło tak jak powinno być przy ustawieniu np 30 stopni a tam na nogi po prawej stronie takie coś...
Nigdy czegoś takiego nie miałem
3. Szyba pasażera otwiera się jedynie przy wciśnięciu przycisku u kierowcy, ten przycisk u pasażera nie działa, jakaś przypadłość w tych santa fe bo już drugi raz takie coś widzę ?
U mnie działają wszystkie przełączniki szyb.
-
To już wszystko rozwiązane, ale jak u Ciebie po włączeniu 4WD bardziej maska dostaje wibracji to coś nie tak jest...
-
Dzięki
Jako laik zadam pytanie , proszę nie krzyczeć od razu.
Czy powinienem mieć lub mam w swoim autku AGR i/lub chłodnice spalin ?
EGR masz na pewno i chłodnice spalin też.
Czasem te chłodnice lubią puścić i spala płyn chłodniczy w ekstremalnych przypadkach pompuje spaliny do układu chłodzenia.
Objaw uszczelki.
-
Piotrek a jeśli dam automat na tzw manual i nie będe zmieniał biegów to co? głupio pytać bo mogę sprawdzić, no własnie ale boje się żeby coś nie uszkodzić.
-
Uuuu,ale o co chodzi???
No jak dasz automat na manuał to masz normalny manual który w pewnym stopniu jest pod kontrolą komputera np nie pozwoli ci wrzucić za wysokiego biegu w stosunku do prędkości i obrotów silnika a poza tym to wszystko podobnie jak w zwykłym manualu.
Jak masz na jedynce i puścisz gaz czy naciśniesz hamulec no to automatycznie daje ci na luz.
W sumie ja tego bardzo rzadko używam. Najczęściej w zimie jak trzeba wyjechać z jakiegoś śniegu to daje na manuał bo wtedy ciągnie np tylko na jedynce a nie będzie zmieniał na wyższe biegi. Możesz też używać manuale do zjazdów w górach i hamować silnikiem żeby oszczędzić hamulce.
-
EGR masz na pewno i chłodnice spalin też.
Czasem te chłodnice lubią puścić i spala płyn chłodniczy w ekstremalnych przypadkach pompuje spaliny do układu chłodzenia.
Objaw uszczelki.
Dzięki za informację
Zrobię test powijając chłodnicę spalin w obiegu chłodzenia. Jak się poprawi to ona , jak nie to gorzej :(
W Santa Fe chłodnica spalin znajduje się w tym samym miejscu co w Tusonie ?
Zna ktoś może średnice przewodów wodnych do chłodnicy spalin ?
-
Będzie w tym samym miejscu.
Nie jestem pewien,ale u ciebie chyba będzie EGR elektryczny po prawej stronie silnika.
W moim 113 km jest EGR mechaniczny po lewej stronie.
-
Póki co, dzięki.
W sobotę planuje tę nierówna walkę.
W niedziele napiszę i może zdjęcia zrobię.
Być może komuś to pomoże w przyszłości.
-
No i kurła kaplica. Tzn pompa paliwa zrobiona i jest gwarancja 2 letnia, pytałem 2 razy o to w serwisie.
Ale gorsza sprawa z tymi wibracjami na całym aucie i głownie na kierownicy i desce.
Wymieniałem poduszki za prawie 1000zł, wtryski dobre (bo też była zagwozdka czy to nie wtryski). Nie wiem co powoduje te wibracje.
Myślałem że sprężarka klimy no ale ona nie chodzi, chyba że nawet jak się da OFF to sprężarka też działa i to powoduje wibracje, tak samo myślałem o alternatorze że rolka albo pasek powoduje... nie wiem, może wy macie dalsze sugestie. Byłem pewien że to poduchy ale zostały wymienione i nic to nie dało...
Dodam że wibracje są na postoju jak silnik włączony, po ruszeniu wszystko wraca do normy czyli powiedzmy poniżej 1000 obrotów są te denerwujące wibracje.
-
Może konwerter w automacie.
Gdzieś ktoś pisał,że jak jest uszkodzony to właśnie wpada w wibrację.
-
A to wtedy nie byłoby problemów z automatem i zmianą biegów ?
-
Jak zaczyna konwerter padać to na początku masz tylko wibrację itp
Dopiero później jak już opiłki idą z konwertera to pojawiają się problemy z biegami tak przynajmniej ludzie mówią.
-
I to trzeba cała skrzynie sciagac i regenerowac czy tylko ten konwerter ?
-
Skrzynie trzeba zdjąć żeby go wyjąć. Konwerter jest tu gdzie zwykle sprzęgło w manualu.
Ile ludzi tyle opinii. Jedno mówią,że tylko sam konwerter inni,że cała skrzynia do przeglądu bo mógł zacząć siać opiłkami.
Najlepiej to trzeba by jaki dobry warsztat od ASB i niech oni zweryfikują.
-
Czyli koszty następne... brak słów, a do tego nie wiadomo czy akurat to jest to.
-
No dokładnie nie wiadomo czy to to. Ale praktycznie wymieniłeś już wszystkie potencjalne rzeczy które mogły za to odpowiadać.
-
No a ten alternator i sprezarka?
-
To musiały by być bardzo rozwalone żeby telepać całą budą.
Ja wymieniałem u siebie sprzegielko alternatora,ale u mnie poza efektami dźwiękowymi nic nie drgalo.
Zresztą jak chcesz to sprawdzić to zdejmij pasek/paski od ich napędu i będziesz wiedział.
-
to kurde nie wiem, dziwne z tym konwerterem bo normalnie biegi zmienia itp, no i w objawach napisane jest że owszem sa duze wibracje ale przy ruszaniu a nie na postoju.
-
Przeważnie są podczas ruszania,ale są przypadki drgań na postoju.
Może masz coś z silnikiem. Kłopoty z zapłonem, ciśnienie sprężania może warto zmierzyć.
-
to było sprawdzane przed planowaniem głowicy i remontem
-
No to pozostaje ci ktoś ogarnięty kto zweryfikuje ten konwerter.
-
Albo ktoś kto ma takie samo auto i jest z Wrocławia, bo może faktycznie ja przesadzam i ten diesel tak po prostu ma...
-
Zainstaluj, zainstalujcie sobie apkę np wibrometr i porównajcie wibracje na odległość. Może to da jakiś obraz czy przesadzasz ;-)
-
Niezły pomysł w sumie.
Piotrek, zainstalujesz to i porównamy ?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.maxcom.vibrometer&hl=pl&rdid=com.maxcom.vibrometer
-
Zrobi sie.
Nie ma sprawy.
Tylko teraz jak to robimy.
Silnik zimny czy ciepły,telefon gdzie ma leżeć??
Telefon bez żadnej obudowy tylko tak jak go fabryka stworzyła???
-
To tak:
- w ustawieniach w tym programie ustaw czułość na medium
- silnik ciepły taki powiedzmy po 5 minutach od odpalenia
- telefon hmmm nie wiem jak tam w Tucsonie ale u mnie jest taka mała półka na podszybiu i tam można dać
- ja mam obudowę taką cieńką, może być w obudowie, to różnicy wielkiej nie robi
-
To wyszło coś takiego.
Samochód 5 minut pracy, wszystkie odbiorniki wyłączone,hamulec ręczny,dźwignia na P.
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/d0c22ce62c93.png) (https://naforum.zapodaj.net/d0c22ce62c93.png.html)
-
Kurde teraz akurat musze być w domu, jutro może podejdę i odpalę.
To się jakoś zapisuje ten odczyt?
-
A i zauważyłem,że jak włączę klimę czy dmuchawę na maca to ma większe wibrację. Jak silnik ciepły to są mniejsze,ale to nie są takie wibrację żeby buda drgała.
[ Dodano: 2019-04-13, 13:15 ]
Dajesz Hold i robisz zrzut ekranu. Przynajmniej ja tak zrobiłem.
-
Ok to sprawdzę tak jutro jak dam radę
-
Niestety w VGT 2.0 CDRI chłodnicy spalin brak, bynajmniej w moim santku :(
Nadzieja umarła więc pora się brać za głowice :(
-
Witaj w klubie głowic, u mnie też była do robienia
[ Dodano: 2019-04-15, 13:10 ]
To wyszło coś takiego.
Samochód 5 minut pracy, wszystkie odbiorniki wyłączone,hamulec ręczny,dźwignia na P.
[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/d0c22ce62c93.png]Obrazek (https://naforum.zapodaj.net/d0c22ce62c93.png.html)[/url]
u mnie tak to wygląda
-
Nie wygłupiajcie się z tymi wykresami :-) Różne telefony, różnie ułożone, inaczej wypoziomowane. Takie pomiary mówią dokładnie nic.
-
No w sumie tak ale widać że u mnie trochę bardziej wibruje
-
Może to i wygłupy ale różnice są znaczne chyba większe niż błąd pomiaru
-
no tak, nie patrząc na kolory bo to nie wazne, wazne jakie są zmienne
-
A wszystko wyłączone miałeś???
Hamulec nożnego nie trzymałeś??
-
nie nie, wszystko wyłączone, wysiadłem z auta i dalem na podszybie
-
Olewam te wibracje, widocznie tak być musi, ważne że w automacie znowu wymieniłem olej, tzw płukankę zrobiłem, we wtorek jadę na geometrię i wyważanie kół bo kierownica troche myszkuje.
-
Panowie, potrzebowałem kupić prawy tylny chlapacz do SF 2005 rok, no i kupiłem, był wg aukcji z 2002 roku. Chlapacz przyszedł no i jednak różni się od tego który mam po drugiej stronie, oczywiście nie pasują też dziury i mocowania... To były jakieś dwie wersje ich, przed i poliftowe ?
-
Nie mam szczęścia do tego trupa, dzisiaj wracałem z Gdańska i pod koniec trasy wyprzedzałem tira, dałem gaz w podłogę a on zaczał się dławić, stracił moc, kontrolki zaczęły się świecić i już dalej nie dojechałem, stanąłem na poboczu i wezwałem lawetę. W między czasie próbowałem go odpalić to odpalił się raz na 2 sekundy i bardzo się telepał. Obawiam się najgorszego.
-
Kurcze faktycznie trafiłeś chyba na minę :(
Mój Tucson jak na razie ok. Pierdzi,sapie tymi 113km ale zawsze dojedzie ;)
Może coś z paliwem pompka w baku(syf) jakieś błędy??
-
Nie sprawdzałem, mam dość tego trupa.
-
Ciężka sprawa,ale chociaż daj znać co i jak może się przyda dla innych :(
-
Dzisiaj bylem w tym trupie i dalej to samo, sprawdzałem olej w automacie i w silniku, w normie jest. Pod autem sucho.
-
Możliwe, że masz coś z paliwem.
-
-dzwigienka zaworowa
-zawor
-brak talerzyka zaworowego
-brak spinek zaworowych
-uszkodzona swieca zarowa
cylinder 2 rozpiął zawór i spowodował takie uszkodzenia
taka diagnoza, czyli ogólnie źle zregenerowana głowica, na szczęście jest gwarancja
-
No to ładnie się narobiło.
-
Panowie ktoś z was miał kiedyś sytuacje że coś regenerowali i po krótkim czasie się to zepsuło? pytam bo pewnie będzie przeprawa z naprawą gwarancyjną...
-
No i własnie przez takie awarie wyleczyłem się z silników CRDi :(
W moim Santku dwa razy wymieniałem dźwigienki zaworowe, błędem było za pierwszym razem to, że nie wymieniłem wszystkich - po roku zemściło się :( padły następne :(
2 razy regenerowany alternator, również 2 razy wymieniane świece żarowe.
Regeneracja pompy CR - oczywiście nie miałem Boscha do którego można kupić zestawy naprawcze, tylko oryginalną koreańską - na szczęście trafiłem na łebskiego pompiarza i zrobił usługę w "dobrej" cenie.
Wszystkie awarie po regeneracjach następowały po okresach gwarancyjnych i z reguły nie dotyczyły wcześniej wymienianych części.
Wniosek - kupiłem Santka z silnikiem na wykończeniu :(
-
Ja tam 4 lata śmigam i jak na razie wszystko ok.
Zrobiłem tylko urwaną szpilkę kolektora wydechowego i sprzęgło alternatora.
Tyle. Tak to leję i jeżdżę. Nie wiem może te 113 są jakieś bardziej udane.
-
Ja właśnie miałem ten najsłabszy silnik.
Jedynie czego nie musiałem robić to turbina, a o nią najbardziej się bałem jak kupowałem Santka.
-
Za dużo w tego trupa w ładowałem kasy też chętnie bym się pozbył ale i tak tego nie odzyskam nawet w połowie
-
Ja sprzedałem swojego , poniżej wartości rynkowej, jak tylko zaczął mi kopcić na zimnym.
Odkupił go ode mnie kumpel z pracy, z pełną wiedzą historii napraw i prawdopodobną przyczyną kopcenia.
Jeździł nim jeszcze rok bez inwestycji - nie przeszkadzało mu kopcenie, niestety wydmuchał uszczelkę i jeszcze głowica mu popękała.
Tak więc Santek dojechał kolejnego właściciela - obecnie po remoncie silnika, jeździ jak "nowy" - kolega ma takie samo podejście jak Ty i ja wcześniej, szkoda sprzedać po takich inwestycjach i dalej go trzyma :)
-
No i własnie przez takie awarie wyleczyłem się z silników CRDi :(
W moim Santku dwa razy wymieniałem dźwigienki zaworowe, błędem było za pierwszym razem to, że nie wymieniłem wszystkich - po roku zemściło się :( padły następne :(
2 razy regenerowany alternator, również 2 razy wymieniane świece żarowe.
Regeneracja pompy CR - oczywiście nie miałem Boscha do którego można kupić zestawy naprawcze, tylko oryginalną koreańską - na szczęście trafiłem na łebskiego pompiarza i zrobił usługę w "dobrej" cenie.
Wszystkie awarie po regeneracjach następowały po okresach gwarancyjnych i z reguły nie dotyczyły wcześniej wymienianych części.
Wniosek - kupiłem Santka z silnikiem na wykończeniu :(
Pozostaje współczuć. Ja fakt - wymieniłem alternator (ale ze względu na awarię pompy vacuum - tak po prostu było szybciej), regenerowałem też wtryski i uszczelniałem pompę wtryskową, ale całej reszty nie musiałem a przejechałem Santa Fe chyba nawet ponad 170 tysięcy km (kupiłem z przebiegiem na wyświetlaczu 113 tysięcy). Fakt, że ostatecznie się spalił :-) Ale to była zupełnie inna kwestia.
-
Blok silnika do wymiany, nie opłaca się go reanimować razem z głowicą...
-
Kurde to grubo.
A co się stało że takie rzeczy się narobiły???
Przegrzany czy zatarty???
-
zniszczenia po pęknięciu zaworu i tłoka
-
Uuu no to ładnie.
-
Tak jak pisałem będzie u mnie wymieniany blok silnika, tzw słupek bez osprzętu. Na aukcjach najwięcej jest wersji 113 konnej a ja mam 125 z 2005 roku. Pytanie, bloki są takie same czy czymś się różnią i trzeba konkretnie do 125 konnego szukać ?
-
Z tego co wiem, to generalnie są te same silniki - różnią się osprzętem - turbina VGT, dwumas , nie wiem co jeszcze.
Ja miałem wersję 113KM i podczas szukania części przewijały się obie wersje silnika.
-
Silnik zmieniony na gwarancji warsztatu, nic nie płaciłem. Mam teraz po przebiegu 150tyś km a nie po 350tyś km. Silnik wyjęty z jężdzącego auta, działa cicho.
Pytanie, mechanik powiedział że zaleje go jakimś Castrolem na 1000km żeby przepłukać i wrócić po 1000km na wlanie oleju "lepszego".
Co polecacie, jakiś Liquid Moly? ale ile ? 5W40 ?
-
Ja w swoim już drugą wymianę śmigam na Ravenolu 0w40 i wszystko gra.
Na 10.000/12.000 nie mam potrzeby dolewać,ale nie mówię, że sobie coś tam nie weźmie.
Mój samochód robi 90% krótkie odcinki zima,lato, jesień to niech ma lepszy olej jak mu to pasuje.
Ja tam zawsze próbuje lać full syntetyczny. Jak nie spija dużych ilości to zostawiam. Jeszcze nic z żadnym silnikiem mi się nie stało.
-
kurde wg tam jakiejś ankiety na liquid moly wyszło że 15W40 będzie odpowiedni do mnie...
-
Wookie zmień ankietę ;-) na Ravenol. Tego chyba jeszcze nie rozlewają PL.. Niby ten sam olej LM ma inny numer w D i PL, daje to do myślenia.
-
wyszło
RAVENOL DLO SAE 10W-40
-
Weź coś z Ravenola chociaż 5w40.
W zimie będzie miał trochę lżej.
-
a ten 10W40 ?
-
To jest taki skrajnie - najgorszy dopuszczalny przez producenta (jeśli chodzi o lepkość). 5W30 albo 5W40 będzie o wiele lepszym wyborem.
-
kurde dziwne, patrzyłem Millersa, Ravenola, Liquid Moly i każda z tych firm zaleca 10W40...
-
Patrz na klasę oleju żeby się zgadzała i lej jak najlepszy.
-
Ty jaki masz? daj linka, tak bedzie najprościej
-
Chodzi ci o olej czy klasę która zaleca producent do mojego silnika??
-
O Olej, kupię taki sam i już
-
Teraz mam jakiś SSL 0w40 Ravenola,ale jak teraz patrzyłem to chyba przy następnej wymianie zaleje VST 5W40 bo przynajmniej na papierze jest trochę lepszy.
-
Jest na forum wątek, o oleju do 2.0crdi. Wychodzi na to że ten silnik trawi niemal wszystkie oleje. Nie ma jednego odpowiedniego. Najczęściej na moje oko przewija się 5W40 ACEA B4, czy A3/B4.
Np dobieraczka Elfa wybrała 5W40 LDX , Mobil 0W40 FS a castrol 0W30 coś tam ,coś tam ;-)
-
Teraz mam jakiś SSL 0w40 Ravenola,ale jak teraz patrzyłem to chyba przy następnej wymianie zaleje VST 5W40 bo przynajmniej na papierze jest trochę lepszy.
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/2442-RAVENOL-Turbo-VST-SAE-5W-40-USVO-1L-4014835790117.html
taki vst ?
-
Dokładnie.
-
Panowie, tak jak już pisałem, miałem wymieniany silnik bo poprzedni "padł" na autostradzie. W czasie kiedy "padł" jechałem na lekkiej rezerwie, było wg komputera pokładowego 50km do tankowania. Teraz po wsadzeniu nowego silnika i zatankowaniu jest dziwna sytuacja. Auto zatankowałem za 100zł czyli powinna być 1 lub 2 kreski i nie powinna się palić rezerwa, no właśnie rezerwa się pali, wskaźnik paliwa nie drgnął a na komputerze miga mi że muszę jechać na stację... Co to może być? zawiesił się plywak w baku ??
-
Może być coś z pływakiem. Nawet są dwa ;)
Tu masz coś na ten temat.
Nie jest to trudne do zrobienia.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1275
-
już się rozwiązało, wystarczyło wyciągnąć i włożyc wtyczkę pod tylną kanapą, komputer się po prostu zwiesił...
-
No i spoko.
-
Panowie, co wybrać
http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/millers-oils-ee-longlife-5w40/
czy
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/2442-RAVENOL-Turbo-VST-SAE-5W-40-USVO-1L-4014835790117.html
-
ENVIRO+ 5W-40 może być używany, gdy w podręczniku użytkownika są wymienione oleje SAE 0W-40,5W-30 oraz 10W-30.Może być również używany, gdy wymagane są specyfikacje ACEA A1/B1, A5/B5 i ILSAC GF-5 oraz w pojazdach wymagających specyfikacji ACEA A3/B4, wyprodukowanych przed modelem z2010r., oraz tam, gdzie wymagana jest specyfikacja ACEA C2/C3.
Penrite Enviro+ ma taki opis jakby dla nie zdecydowanych posiadaczy Santa Fe ;-)
Ja do astry wybierałem czterech: Penrite, LM, Ravenol, Millers i padło na LM. Bo był w sklepie stacjonarnym na mojej wichurze.
-
To wezmę millersa ;]
[ Dodano: 2019-08-01, 22:12 ]
Panowie ściągał ktoś z was boczek z drzwi? szyba ma być otwarta czy zamknięta tak żeby bylo bez strat ?
-
Panowie, na początku roku zamontowałem w firmie car audio jakieś średniej jakości głosniki z tyłu, dałem chyba 800zł za dwie sztuki no i słabo to gra, pierdzi itd, na 100% jest to wina wygłuszenia i plastików z tyłu... chcę je przenieść do drzwi a z tyłu żeby w ogóle nie było głośników... Ktoś z was robił taki zabieg? głownie chodzi mi o demontaż tych z tyłu, na co trzeba uważać, co odkręcić itp ?
-
Pomysł bez sensu szczerze mówiąc - szczególnie usunięcie głośników tylnych, które budują scenę.
Jakie są te "średnie" głośniki (jaki typ)? Masz z przodu tweetery w trójkątach przy lusterkach, czy trójdrożne głośniki w drzwiach? Wiesz, że z tyłu fabrycznie były montowane głośniki dwudrożne, więc jeżeli "specjaliści" zamontowali zamienniki a z przodu masz fabryczne trójdrożne, to montując dwudrożne bez dołożenia zwrotnic i tweeterów będziesz mieć dźwięk pozbawiony wysokich tonów? Instalacja w drzwiach oczywiście będzie do przerobienia, gdybyś chciał zamontować głośniki niefabryczne (z tyłu już masz na pewno obcięte końcówki).
Potwierdza się stara zasada... Jeżeli nie robi się kompleksowego wygłuszenia i nowej instalacji, lepiej jest zostawić fabryczne audio zestawione z takich komponentów, jakie producent przewidział.
-
Przód mam nie ruszany, tył tylko zmieniony na audio-technica dwu-drożne. To nie wiem co mam robić, obecnie te z tyłu się marnują bo mam całkowicie wyłączone, tylko przód gra...
-
?????????
-
Panowie, na jakiej zasadzie działa w końcu ten napęd 4WD a w zasadzie ten przycisk który jestw wersji 4WD z napisem LOCK, kiedy go włączacie ? tylko w zimie na śliskim i w błocie ?? ja go ostatnio włączyłem po ulewie i nic nie czułem, żadnej różnicy...
-
Wlaczasz tylko kiedy jestes w potrzebie,czyli jak sie zakopiesz gdzies np.
-
jak nic nie czułeś to Ci napęd 4WD nie działa i jest porostu popsuty, powinieneś poczuć sztywnienie budy. Nie używa się go na drodze z dobrą przyczepnością, a przede wszystkim w zakrętach ponieważ koła przednie względem tylnych muszą jakoś zgubić różnicę ponieważ idą po innym łuku. Ściągnij sobie instrukcje od CM tam lakonicznie ale jest opisane działanie napędu.
-
Panowie, czy wyrobiona podpora wału może być powodem wibracji samochodu na postoju ? a po ruszeniu wszystko znika? ktoś na FB to wymienił i wibracje ustały całkowicie... dziwne to bo przecież wał napędowy nie rusza się dopóki auto nie ruszy...
-
Są konstrukcje gdzie dla lepszego rozłożenia masy, skrzynia jest zablokowana z tylnym dyfrem. W takich autach jest to możliwe bo wał kręci się na wolnych obrotach. W autach gdzie wał jest nieruchomy na postoju raczej podpora nie ma wpływu na wibracje.
-
Rozumiem, czyli jest taka możliwość...
Następne pytanie, bardziej do tych którzy ogarniali car audio... tylne głosniki z bagażnika są takie same jak w drzwiach ?
-
[Santa Fe SM] Panowie, przecieka tylna boczna szyba w bagażniku, ktoś już to robił? drogo będzie?
-
Witam, Panowie dzisiaj było trochę ślisko i na parkingu odpaliłem 4wd, normalnie ruszyłem ale czułem że coś auto takie ospałe, dojechałem do zakrętu i przyhamowałem i auto zaczęło lekko wibrować tak jakby miało zgasnąć no ale mam automat więc nie zgasło. Lekko sie przestraszyłem i wyłączyłem 4wd no i już było wszystko normalnie. Przyznam że wcześniej nie odpalałem 4wd Lock bo nie było potrzeby... takie zachowanie auta to normalka ?
-
jak Ci przecieka boczna szyba w bagażniku kup klej do wklejania szyb następnie przygotuj sobie pistolet do silikonu. Jak już będziesz miał główne atrybuty zabierz się do rozbierania tapicerki łatwo nie będzie bo jest trochę roboty i pasowałoby by robić to w ciepłym pomieszczeniu jak samochód jest nagrzany a zwłaszcza plastiki. Musisz rozbebeszyć podłogę cofnąć oparcie zdjąć uszczelkę tylnych drzwi i zająć się rozbieraniem bocznej tapicerki życzę powodzenia bo ja już to robiłem ale w okresie letnim. Przestrzegam przed uszczelnianiem szyby bez demontażu tapicerki wszystko usmarujesz.
-
to już dawno zrobiłem, teraz ważniejsze dla mnie ta sprawa z napędem
-
Witam, dzisiaj mialem akcje ze odpalalem auto na hamulcu tak jak to sie robi w automacie, puscilem reczny no i auto jechalo mimo ze mialem hamulec wcisniety, dopiero na recznym sie zatrzymal.
Patrzylem plyn hamulcowy i mialem lekko powyzej minimum, może to być od tego?
Pedał w podłogę nie wpadł.
Wiem że u mnie klocki się kończą ale trochę jeszcze da radę jeździć...