HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Miromat w 02 Czerwiec 2008, 21:20:12
-
Stałem się właścicielem Hyundaia Accenta 1,3 z 2001 roku. Samochód pochodzi z Włoch i wszystkie dokumenty do niego są po włosku. Zorientowałem się już z książki serwisowej, że przeglądy wykonuje się co 15 tys. km. Ale nie kumam kiedy wymienia się rozrząd. Mój ma w tej chwili 83 tys. km i nie wiem czy powinien być przed czy po wymianie rozrządu. Jakie elementy rozrządu, oprócz oczywiście paska, podlegają wymianie?
-
ZAWSZE po zakupie wymienia się kompletny rozrząd
-
Witam
Gdzieś czytałem że pierwsza wymiana jest po 120 t km, ale nie jestem pewny. Oprócz paska do wymiany też rolka napinacza.
pozdrawiam
-
ZAWSZE po zakupie wymienia się kompletny rozrząd
Czy na pewno zawsze?
A jeśli dla przykładu sprzedający dołącza niemałą fakturkę z serwisu na wymianę kompletnego rozrządu sprzed roku czy dwóch lat ??
To troche byłoby pozbawione logiki :-/
-
Czy na pewno zawsze?
W tej sprawie obowiązuje zasada ograniczonego zaufania, potencjalna usterka generuje koszty o wiele większe niż koszt części na wymianę.
Czasem też dochodzi do rwania włosów z głowy właściciela..... ;-)
-
Odkręcając dwie, łatwo dostępne śrubki możesz zdjąć górną część plastikowej osłony paska rozrządu dzięki czemu będziesz mógł go obejrzeć (jak dokładnie obejrzysz część paska, zakręć rozrusznikiem aby obejrzeć kolejny fragment paska).
Dobry pasek powinien być nie popękany, nie strzępiący się i ze wszystkimi zębami.
Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do stanu paska/rolki to lepiej wydaj te 150 zł na pasek (byle nie noname JC) i rolkę (GMB lub SKF) + 100-150 zł na warsztat i miej problem z głowy.
-
ZAWSZE po zakupie wymienia się kompletny rozrząd
Czy na pewno zawsze?
A jeśli dla przykładu sprzedający dołącza niemałą fakturkę z serwisu na wymianę kompletnego rozrządu sprzed roku czy dwóch lat ??
To troche byłoby pozbawione logiki :-/
Taką też właśnie dostałem wraz z autem(z wpisem do książki serwisowej za odrą). Niby rozrząd wymieniany był 10 tyś. km wcześniej ale na moje oko to conajmniej 50 tyś.
-
słyszałem że do dość popularny proceder - fałszywe książki serwisowe, faktury itp u handlarzy...
Wiec wymień rozrząd, zresztą kto go wymienia przed sprzedażą??
-
Miromat, 90 tysięcy a nie żadne 120! Koszt rekomendowancyh zamienników to ok 200 PLN ( rolka, pasek, pompa ) i robota w zależności od tego czy na fakturę czy nie no i lokalizacji.
Przy 90 tys wymienia się tez pompe wodną, koszt pompy ok 85 PLN. Co prawda ASO hyundaia twierdzi, ze jak nie ma wycieków to nie ruszają ale jeżeli przed nastepnym rozrzadem pompa powie papa to płaci sie drugi raz za rozrząd i wymianę.
Jezeli ktoś ma potrzebę to moge wieczorem wrzucić to co jest napisane w instrukcji do accenta 2 na ten temat ( w sensie co się zmienia przy 90 tys ) Niestety nie będzie to zdjęcie.
-
WItam co do wymiany zawsze ale to zawsze się wymienia po zaklupie samochodu pasek olej i sprawdza wszytkie filtry i całą reszte płynów.
Część tekstu usunąłem, dostajesz upomnienie. :evil:
-
Czy ma może ktoś zdjęcia rozrządu?
Chodzi mi głównie o znaki na kołach .(czy są dobrze widoczne?)
I o klucze potrzebne do zmiany (chociażby napinacza) czy są standardowe czy może jakieś poudziwniane imbusy?
PZDR.
-
Standardowe klucze 14, 12, 10, 17 i 19. Znaki są dobrze widoczne a jak mają być ustawione to masz rysunek na opakowaniu paska
-
Kupiłem jakiś japoński pasek TSUBAKIMOTO CHAIN CO. i niestety nie ma na nim rysunku odnośnie ustawienia kół przed zdjęciem paska.
Mam nadzieje że wydedukuje to po ściągnięciu osłony.
Chyba że jest jakiś haczyk to proszę o podpowiedź.
PZDR.
-
Haczyk jest - kup inny pasek a nie jakąś chińszczyznę. Chyba, że masz zamiar robić remont silnika
-
Witam. Wygląda na to, że TSUBAKIMOTO CHAIN CO (http://tsubakimoto.com/company/profile/domestic-group.html) jest jednak firmą japońską. :p Wymiana samego paska rozrządu kolego Siala nie wystarczy, trzeba pomyśleć jeszcze o napinaczu do niego. Jest to silnik jednorzędowy, więc jakiegoś zaskoczenia po odkręceniu obudowy być nie powinno ( zawsze można zrobić fotografię jeśli robi się to pierwszy raz ). Pamiętaj, że trzeba wypiąć zawieszenie silnika z lewej strony ( od strony paska rozrządu ) i w tym celu wymagane jest podlewarowanie go. ;-)
-
Z wykształcenia (z teorii) jestem Mech.poj.sam. tak że wymiana rozrządu to raczej nie wielki problem ( teoretycznie, jeśli ma się gdzie i czym)
A że nie mam gdzie i musze wynająć garaż wolę się wcześniej dowiedzieć o wszystkie potrzebne klucze żeby się nie zakręcić .
Napinacz oczywiście kupiony w kąplecie do paska.
A co do pompy wodnej ( jak pisali koledzy wcześniej) to się trzeba jeszcze zastanowić.
DZIĘKI.
PZDR.
-
A tak z ciekawości ile tez pasek TSUBA...coś tam kosztował?
-
Czy ma może ktoś zdjęcia rozrządu?
Chodzi mi głównie o znaki na kołach .(czy są dobrze widoczne?)
I o klucze potrzebne do zmiany (chociażby napinacza) czy są standardowe czy może jakieś poudziwniane imbusy?
PZDR.
zdjęcia nie mam ale może to pomoże ;)
(http://img183.imageshack.us/img183/9747/accent13oz3.th.jpg) (http://img183.imageshack.us/my.php?image=accent13oz3.jpg)
Znaki sa widoczne a klucze są normalne, nie ma udziwnień .. napewno dasz sobie radę.
pozdro.
-
I wszystko jasne. Dzięki kudlaty.
BartBartez, pasek z napinaczem kupował mi znajomy i po dużych upustach kosztowało mnie to 160zł.
Koniec pisania. Do roboty . Dzięki.
PZDR.
-
I wszystko jasne. Dzięki kudlaty.
BartBartez, pasek z napinaczem kupował mi znajomy i po dużych upustach kosztowało mnie to 160zł.
Koniec pisania. Do roboty . Dzięki.
PZDR.
Pasek GATES 35zł
Rolka SKF 90 zł
Accent `97 1.3
Coś tu nie gra a szczególnie te upusty :shock:
-
No widzisz.
Następnym razem się do ciebie zgłosze.
-
Wymiana oryginalnego paska rorzadu typu mitsuboshi lub koreańskich oryginałów to okolo 90-100 tys.
Ja zawsze wymieniam po kupnie auta pasek rorzadu jak i reszte pasków.
Pasek rozrzadu polecam contitecha, wymiana co 60 tys. plus napinacz.
koszt wszystkiego okolo 100-120 zł .
Pisze tak bo moj kolega pracuje w hurtowni i zawsze mam taniej.
Kolego wymieniaj ten passek. nie oszczedzaj!!!!!!!!1
-
Co do paskow to ten Tsubakimoto to nic innego jak poczciwy i dobry Mitsuboshi.Pasek 1 jakosci montowany na 1 montaz w autkach koncernu Mitsu.Widziałem raz taki pasek przy wymianie w Pony90' (silnik mitsu) i po 180tys był w idealnym stanie :-/ :shock:
Wiele jest o tych paskach na forum mitsumaniaków.
Mam jeszcze pytanie...wie ktos moze czy pasek i rolka do Akcenta 1.3 12v beda pasowac do Getza 1.3 12v.Bo cenowo sie troche róznia a wydaje mi sie ze paski sa takie same bo silniki te same.
:-|
-
Wielce watpie
-
A w co wątpisz?
-
Tomasz1023, ze bedą pasować.