HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: steyr w 02 Grudzień 2018, 19:44:50
-
Cześć,
przymierzam się do zakupu i30 Wagon 1.6 120km z myślą pod montaż instalacji lpg. I tak, czy ten model posiada wady które wychodziły podczas eksploatacji? pozdrawiam
-
jak dla mnie bardzo mało awaryjny samochód oprócz wymiany tarcz i klocków oraz oleju co 10 tyś. to nie robiłem nic przy samochodzie.
-
A jak jest z wykończeniem, plastikami? Auto nie ma słabych punktów, typu problem z przekładniami kierowniczymi i itp? Pytam bo żona ma i20 z 2009r, i tam były problemy z przekładniami, plastiki też są przeciętnej jakości.
-
moja żona jeździ od 4 lat i pod maskę nie zaglądałem tak jak wspomniałem olej i nic więcej.
Druga sprawa zależy od kogo kupisz samochód i jak ktoś jeździł wcześniej.
Plastiki nie trzeszczą nic się nie łuszczy ja absolutnie nie mogę na ten samochód złego słowa powiedzieć.
-
Co auto to inna historia
100 tys przebiegu 1,4 silnik 2013r robiłem klocki, sprzęgło + skrzynia, zegary np mi zgasły i to chyba tyle z usterek. Może dodam ze zapieka się ręczny w moim egzemplarzu no i podłogę trzeba było zakonserwować. Wygłuszeniowo bez szału a co do tych plastików to czasem cos zatrzeszczy ale bez tragdii
-
Samochód w dokładnie takiej konfiguracji, jakiej Ty planujesz zakupić użytkuję już od 2,5 roku. Kupiłem z drugiej ręki. Na razie nic się nie działo, z jednym wyjątkiem. Temat był tu na forum poruszany. Chodzi o pocenie się na styku silnika i skrzyni. Mnie tę usterkę usunięto w ramach gwarancji i już od 1,5 roku jeżdżę bez nawrotów tej przypadłości. Wymieniono jakieś uszczelniacze i sprzęgło.
Właściwie dla mnie auto ma dużo zalet: silnik jest OK (dość przyzwoicie ciągnie od dołu jak na wolnossący, np. w porównaniu do Toyotowskiego sillnika 1.6 o podobnych parametrach), elementy obsługowe pracują lekko i pewnie (pedały, dźwignia zmiany biegów), ergonomia jest OK (mnie fotele bardzo przypadły do gustu), nie ma problemów z elektryką (wcześniej miałem Punto i ciągły problem z migaczami), jest sporo miejsca - zarówno z przodu, jak i z tyłu (w bagażniku też OK), hamulce są jak najbardziej przyzwoite, bardzo dobry promień zawracania (auto zwinne jak na e gabaryty, wystarczająco duże lusterka, nawiew działa skutecznie (klima ładnie odparowywuje i w lecie dobrze chłodzi), nagrzewanie jest dość szybkie, oczywiście sam wygląd jest atrakcyjny, ale to kwestia gustu.
Wady raczej mało dające się we znaki: zbyt jasno świecące w nocy radio (da się wygasić, ale jest to upierdliwe), jedno pokrętło radia dość oddalone od kierowcy (jedyny problem natury ergonomicznej), słabo działające w zimie siłowniki klapy, takie przeciętne światła (fajnie wyglądają, ale czy dobrze świecą?), okazjonalnie hacząca 1, troszkę dla mnie za bardzo wspomagany układ kierowniczy.
Ogólnie polecam samochód. Nigdy mnie nie zawiódł, zawsze odpala od tych 2,5 roku. Silnik pracuje cicho i równo. Jest wygodny - twardość zawieszenia średnia - nie sportowy ani zbyt sprężysty. Prowadzenie jest przyjemnie - wszystko chodzi lekko, fajnie przyspiesza, sprawnie hamuje, dobrze skręca. Polecam :-D
-
Dziękuje za wyczerpujące informacje. A jakie macie przebiegi? Zastanawiam się w kwestii luzu zaworowego, przechodził ktoś już regulację?
-
Ja mam ponad 70 000. Kupiłem, jak auto miało ok. 42 tys. Na razie się nie interesowałem regulacją.
-
A jak jest z korozją w tym aucie, są jakieś newralgiczne punkty?
-
Jak kupowałem, to mówiono mi, żeby sprawdzić dolną krawędź klapy, bo lubi rdzewieć. Piszę ponoć, bo u mnie taki problem nie występuje.
-
Czytałem że problem korozji dotyczył 1 generacji I30. Właśnie się spóźniłem z jednym ogłoszeniem, 1 właściciel auto wystawione wczoraj po 22 dzwonię dziś po 8 rano żeby człowieka nie denerwować a ten mi mówi że sprzedane :mrgreen:
-
Korozja rantu wewnętrznego klapy bagażnika mam u siebie - rocznik 2013.
Plastiki w srodku skrzypią u mnie.
-
Problem ze sprzęgłem w jednym 2012 i drugim 2015 jak zimny to przy ruszaniu dziwnie chalasowalo ale nigdy nie wymieniałem bo nie przeszkadzało mi a tak po za tym żadnych problemów
-
Stwierdzone wady po dwóch latach:
- pocenie się miski olejowej - błąd montażu w fabryce - naprawione w ramach gwarancji
- minimalny luz na przekładni kierowniczej i od czasu do czasu stuk przy skręcie
- trzeszczące plastiki/klapa gdzieś z tyłu - serwis nie może się z tym uporać
- duża korozja układu wydechowego
- radio, tak jak ktoś wspomniał wyżej, zbyt mocno podświetlone w nocy (brak regulacji)
- wygłuszenie kiepski, zwłaszcza z tyłu
-
Mam wersję kombi z takim silnikiem, przebieg aktualnie 145 tys. km. Wady zauważone przy oględzinach kilku pojazdów przed zakupem:
- czujniki cofania potrafią ciągle pokazywać przeszkodę (wymiana banalna),
- sterowanie w kierownicy poziomem głośności, wciskam "+" a poziom dźwięku maleje, problem występuje sporadycznie, jak będzie trwale to rozbiorę i wyczyszczę styki,
- przetarcia szarych plastików w dolnej części kierownicy, mieszka dźwigni zmiany biegów, boków siedzenia kierowcy,
- wyślizgana kierownica,
- podczas jazdy słychać stuki choć brak luzów w zawieszeniu - kiepskie wygłuszenie
- mogą występować wycieki w okolicy pokrywy zaworów, obudowy rozrządu, czujnika położenia wału lub poziomu oleju,
- 1,6 do kombi trochę mało jeśli chcesz wyprzedać komfortowo,
- opony dawane przez producenta nie nadają się dojazdy powyżej 50km/h,
- luźny pedał sprzęgła (wytarty tłoczek pompki sprzęgła),
- w egzemplarzach po stłuczkach centralny zamek i alarm potrafią nie działać,
- luz na kierownicy,
- plastiki trzeszczą,
- odpadają stopery od rolety bagażnika,
- zacierający się mechanizm ręcznego, w efekcie po zwolnieniu dźwigni ręcznego klocki nie odpuszczają,
mimo tych wad/cech kupiłbym jeszcze raz.
-
rocznik 2009 kombi 1,6 benzyna
bardzo glosny ( troche pomoglo zalozenie maty na pokrywe silnika )
zerwane przegub walka pednego ( moja wina )
peknieta sprezyna zawieszenia - przod
zapieczone klocki hamulca recznego
naprawa zamka klapy bagaznika ( zalewala go woda )
tylne drzwi - korozja pod uszczelkami
przebieg 130 ty. srednie spalanie przy 150 8,4 do 9,2
w 2017 wymiana na i30 go silnik 1,4 Pb.
roznica jest o 60% ciszej
do 130 dobrze ciagnie powyzej juz troche gorzej a spalenie po miescie srednio( aktualnie 6,8 do 7,2 )
narazie nie mam zstrzezen
-
A słuchajcie jak w takim I30 GD 1.6 MPI 120KM jest zestopniowana skrzynia biegów? Jaki jest poziom obrotów przy 140km/h na 6 biegu?
-
Ja jeżdżę tak (żeby za bardzo silnik mnie nie drażnił :mrgreen: ) tak na 2000-3000 obr./min
1 (jedynka) do 20 km/h
2 do 40-45 km/h
3 do 60-65 km/h
4 do 80-85 km/h
5 do 90-100
6 powyżej
Przy 140 km/h na 6. biegu mam mniej więcej 4000 obr./min
-
Bez szału, w Punto 2 1.2 16v 80KM na 5 biegu mam 140km/h licznikowe przy 3800obr/min i jest w miarę ok jak na takie małe pudło. Krótko zestopniowana ta skrzynia.
-
Jeżeli masz ciche opony to te 4000 obrotów (może nawet nie jest to całe 4000, ale coś koło 3900) na autostradzie jest OK. Jak jadę na fabrycznych letnich hankookach, to jest pierdolasty szum, ale już z zimowymi nokianami wr-d4 jest całkiem fajnie. Silnik jest ogólnie przyzwoicie wygłuszony - lepiej niż w corolli z 2010 (1.6 wolnossący, 125 KM), która również służy w rodzinie i na drogach szybkiego ruchu wyje niemiłosiernie :-D Gorzej z wyciszeniem nadkoli, ale temat był już wałkowany, a jak wyżej wspomniałem dobór właściwych opon pomaga.
Wracając do skrzyni, właściwie 6 niewiele zmienia po wrzuceniu z 5. Jest tam pewnie z 500 obrotów mniej, może trochę więcej.
-
A jak z spalaniem przy 140km/h? W Punto 2 przy 140km/h komputer pokazuje mi PB ~8,5l/100km a lpg wychodzi średnio pod ~10l/100km/h.
[ Dodano: 2018-12-15, 09:32 ]
Natomiast żona ma I20 z 2009r 1.2 78KM i tam jest głośniej przy 140km/h niż w starszym o 6lat Fiacie
-
chciałem też kupić w Pb, ale nie było i wziąłem diesla. Silnik 1,6 mam w KIA CERATO, starsza generacja, paliwożerny (mam w gazie), ale nie do zajechania. Jeśli chodzi o Hyundaia to możesz się spodziewać jeszcze trzeszczenia w przedniej szybie na mrozie. Podobno nieusuwalne (jeśli już wystąpi). Poza tym auto naprawdę bardzo fajne. Hamulce rewelacja. Córka w Hyundaiu przestała "haftować" w trasie :-)
-
Żadnego trzeszczenia w przedniej szybie nie ma no chyba że jakiś felerny egzemplarz od kilku lat użytkuję i nie spotkałem się z taką przypadłością.
-
W moim egzemplarzu też nic nie trzeszczy. U mnie przy 140 km/h pokazuje tak w granicach 8 l/100 km. Trudno to ocenić, ponieważ wskazania aktualnego zużycia paliwa nie są numeryczne (jak np. miałem wcześniej w Grande Punto) tylko w formie poziomego paska ze skalą, który się wydłuża (większe zużycie) albo skraca (mniejsze zużycie).
Powiem szczerze, że jeśli pytasz o wady, to to jest kolejna taka mała wada (wolałem wskazania numeryczne). Przypomniała mi się jeszcze jedna przypadłość. Brak wyświetlania godziny na wyświetlaczu między obrotomierzem i prędkościomierzem, tzn. zegar jest wyświetlany tylko na wyświetlaczu radioodbiornika. Więc jak Cię w porze nocnej wkurza jasno świecące radio i wyłączysz jego wyświetlacz przyciskiem z symbolem księżyca, to nie podglądu na godzinę. Aby sprawdzić godzinę, musisz ponownie włączyć wyświetlacz radia przyciskiem z księżycem, co nie jest zbyt wygodne, gdy zasuwasz w trasie.
-
to i ja księ wypowiem. mam i30 gd 1.4pb od 2 lat. kupiłem z przebiegiem 35tyś km. Zrobiłem nim trasę polska anglia i była masakra... jeden wielki szum przy prędkościach autostradowych..
Teraz zmieniłem opony na goodyear vector 4seazon z poziomem hałasu 68db i auto nie do poznania jadać 140+ słysze bardziej silnik niż szum opon. poza tym w mieście spalanie ok 7l/100km trasa polska uk spalanie mam 6.3l co uważam za dobry wynik..
może serwis w uk jest strasznie drogo... za duży serwis zapłaciłem 480funtów za mały 98funtów. Po urlopie świątecznym zamierzam sprzedać auto i kupić jakies kombi.. myślałem o i40 bo mi się podoba.. ale chyba odpuszczę