HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: greg667 w 28 Listopad 2018, 11:04:15
-
Witam wczoraj coś przepaliło mi dwie żarówki do jazdy H7 i zresetowało mi radio , podejrzewam przepięcie ale nie wiem od czego zacząć szukać , dodam że nie dawno miałem renomowany silnik przeskoczył łańcuszek - czy możliwe że mechanik coś le złożył ?
-
sprawdź ładowanie. może klema luźna i na chwilę się odłączyła.
-
Sprawdzałem, niestety to nie to .
-
przepięcie mógł tylko wygenerować regulator alternatora i to też nie więcej niż 17V. musisz zapodać sobie jakiś woltomierz i pojeździć patrząc jak zachowuje się napięcie ładowania. są takie do gniazdka zapalniczki. nikt tobie więcej nie wywróży :mrgreen:
-
Bardziej bym szukał problemów z masą bo skoro radio zgubiło pamieć to był zanik prądu. Gdyby poszło tak wysokie napięcie to powinno coś spalić a nie tylko żarówki a przecież one raczej nie spalą się od razu z chwilowego podniesionego napięcia.
Tak jak wyżej polecam bo sam używam woltomierza nawet zintegrowanego z ładowarką. Pokazuje na bieżąco stan napiecia ładowania. Jak będzie skakało np. na wertepach to mamy problem w instalacji. A jak pójdzie wyżej niż te 14,4 to wtedy alternator podejrzany.
-
W jakiej sytuacji ci się to stało? Jeśli podczas rozruchu to może mój przypadek jakoś cię naprowadzi. U mnie było tak, że podczas odpalania raz na jakiś czas po przekręceniu kluczyka w pozycje startu nagle prąd znikał i przez jakąś minutę jakby nie było w ogóle akumulatora. Ani zamknąć auto, ani nic. Przyczyną była luźna klema plusowa, wymieniłem na taką o mniejszej średnicy i spokój. Ja mam u siebie akumulator Varty i dodatni biegun ma ciut za małą średnicę. Ledwo mogłem go złapać klemą. Z czasem się wyrobił i pojawiały się takie rzeczy.
-
Sytuacja pojawiła się po dłuższej jeździe , już na podjeździe zatrzymałem się na chwile wysiadłem z samochodu , chcąc otworzyć drzwi garażu, sinik cały czas działał, po powrocie do pojazdu ruszyłem i w tedy to się zrobiło.