HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Hants w 27 Listopad 2018, 17:59:26
-
Siemanko,
Oczywiście, gdy spada temperatura i leje na potęge w krainine deszczowców, w Gacku siadło sprzęgło.
Trzyczęściowy zestaw już zamówiony u dilera. (£200).
Jakieś ogólne uwagi, porady, tipsy i triki? Na co zwrócić uwagę?
Może zamiast rysować kolana i łamać sobie plecy, po prostu wyciągnąć cały silnik ze skrzynią?
Bóg zapłać za dobre słowa ;)
[ Dodano: 2018-11-27, 18:00 ]
A mówiłem kobicie, żeby sobie kupiła automat!!!
-
Nie wymieniałem sprzęgła w gacku ale jak widzę u siebie w 1.3 idzie zrobić wyjmując skrzynię bez silnika. Pewnie w 1,1 będzie więcej miejsca.
A co do automatu to znając jakość hyundaia pewnie nie raz być musiał szukać fachowca od skrzyni a to naprawy droższe niż wymiana sprzęgła.
-
Ja do jakości H nie mam zastrzeżeń. To pierwsza wymiana sprzęgła (160kkm)
ASB w mojej poprzedniej Sonacie bezproblemowo dożyło do prawie 400kkm. Silnik i podwozie tez.
-
U mnie sprzęgło było wymieniane, silnik 1.1 z instalacją gazową i można było bez najmniejszego problemu to zrobić bez wyciągania silnika
-
1. Spuścić olej przed zdjęciem półoski!
2. Prościej jest zdjąć całe mocowanie dolnej poduchy silnika (4 śruby), anizeli odkręcać dwie na łączeniu
3. Za obudową filtra też jest śrubka go trzymająca. ;)
4. Spinki trzymające cięgna mają tendencje do dalekich lotów.
5. Do bani robota, mało miejsca.
6. Łożyska wyciskowe Hyundai produkuje we Francji :shock:
7. Trzeba zdjąć końcówkę drążka, bo inaczej nie ma miejsca do wyrwania półoski. Probowałem różne ustawienia.
cdn
Miałem dzisiaj tylko dwie godziny, skrzynia wciąż jeszcze podczepiona do silnika.
Dwa pytanka:
1.Czy muszę sciągać rozrusznik? (Jedną śrubę wykręciłem, innych nie widzę)
2. Jak elegancko rozłączyć cały mechanizm wybieraka biegów? Co ma zostać na skrzyni?
[ Dodano: 2018-11-29, 23:29 ]
(http://i65.tinypic.com/50h5bd.jpg)
Czyli, wyciągam tylko 2 kręte piny z wybieraka oraz dwie blaszki unieruchamiające linki?
Aa... nie jest źle,pozostały mi tylko 3 śrubki z kiepskim dostępem i voila
(http://i63.tinypic.com/2eok4tf.jpg)
Fotki sciągnięte z ibeja
-
Mam nadzieję, że zamówiłeś oryginalne.
Ja założyłem zamiennik i niestety ma jakiś niedopasowany tłumik drgań (słychać w pewnym przedziale obrotów hałas). Ma to wiele osób na zamienniku.
-
Mam co prawda silnik 1.3 i na komplecie Sachs nie mam żadnych objawów o których piszesz.
-
Mam oryginaly (200 funtow za docisk tarcze i lozysko), skrzynia sie rusza, ale nie chce wyjsc, po obiedzie ciag dalszy epopei
[ Dodano: 2018-11-30, 19:01 ]
Zdjętę, wymienione, założone. Nie mam już chęci babrać się po zmroku z osprzętem, i tak muszę poczekać na nowy tłoczek do poniedziałku.
Mało miejsca w tym Gacku, zmęczyłem się.
[ Dodano: 2018-11-30, 19:08 ]
Stary docisk nadal wygląda bardzo w porządku.
(http://i65.tinypic.com/mbu53q.jpg)
Tarcza po 160kkm:
(http://i65.tinypic.com/2r6gumc.jpg)
(http://i68.tinypic.com/o5ujns.jpg)
(http://i64.tinypic.com/2i1nva8.jpg)
[ Dodano: 2018-11-30, 19:14 ]
i jeszcze parę fotek ku potomności i dla pamięci:
(http://i65.tinypic.com/2rxh5wy.jpg)
(http://i65.tinypic.com/70w9ro.jpg)
(http://i66.tinypic.com/2w746tw.jpg)
(http://i65.tinypic.com/9q8zty.jpg)
(http://i68.tinypic.com/156bw9t.jpg)
-
Gacek śmiga. Pedał sprzęgła chodzi bardzo, bardzo lekko. Zadnych podejrzanych wibracji. Sprzęgło łapie mniej więcej w połowie
Najśmiejszniejsze jest to, że po złożeniu wszystkiego do kupy: nie została mi żadna część :-)
Do listy najważniejszych porad druciarskich - najłatwiej podnieść skrzynię z ziemi przy użyciu trzech podnośników nożycowych, kręcąc kazdym po troszku. W ramach ciekawostki dopowiem, ze długie śruby od środkowej poduszki silnika idealnie pasują do bloku i bardzo się przydają do pierwszego "załapania".
Zalałem 75W90. Weszło 3 litry, wylało się mniej niż 100ml. Musiałem dolać literka płynu chłodniczego.
Bardzo przydają się długie szczypce.