HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: surgiew w 07 Listopad 2018, 18:25:37
-
Witam serdecznie,
Jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu Hyundai Sonata 2.0 16V G4JP 2003 rok (benzyna + LPG) automatyczna skrzynia biegów.
Problem polega na tym, że wskaźnik temperatury silnika błędnie wskazuję temperaturę.
Po rozgrzaniu silnika wskaźnik temperatury pokazuję właściwą temperaturę (trochę poniżej środkowej kreski na wskaźniku) jednakże po dłuższej jeździe wskaźnik temperatury podnosi się wchodząc na 3/4 skali a czasem nawet do czerwonego pola, następnie w trakcie jazdy wraca do połowy skali i ponownie wędruję ku czerwonemu polu.
Problem się nasila przy wolniejszej jeździe w ruchu miejskim w cieplejsze dni.
Najciekawsze jest to, że po wyłączeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka w stacyjce wskaźnik temperatury jest w prawidłowym miejscu czyli lekko poniżej środka skali wskaźnika temperatury.
Proszę doradźcie mi forumowicze gdzie może leżeć przyczyna. Temat badałem na wszelkie możliwe sposoby i wszyscy mechanicy rozkładają ręce.
Nadmienię tyle, że silnik miał wymienianą uszczelkę pod głowicą, wymieniany był rozrząd, pompa wody, wszystkie płyny, świece, uszczelka pokrywy zaworów, przewody wysokiego napięcia a instalacja gazowa została sprawdzona i skalibrowana.
Silnik był sprawdzany dwukrotnie przez dwa niezależne warsztaty pod kątem temperatury silnika i w momencie gdy występują wyżej wymienione objawy temperatura silnika była prawidłowa.
Termostat działa jak należy, wentylatory załączają się na drugi bieg, czujniki temperatury sprawdzane, układ chłodzenia nie ma żadnych wycieków.
Zostałem poinformowany przez bardzo dobrego elektryka z ul. Rumiankowej w Warszawie, że najprawdopodobniej jest jakieś zakłócenie na przekaźniku temperatury
z czujnika do wskaźnika temperatury, jednakże nie wiem gdzie szukać tego przekaźnika i jak rozwiązać ten problem ostatecznie.
Czy ktoś miał kiedyś podobny problem?
Czy ktoś wie gdzie może leżeć przyczyna?
Zamieściłem filmik na Youtube na którym widać o co chodzi w temacie.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich Forumowiczów Hyundaiklub.pl
-
Podepnij multimetr do czujnika/czujników temperatury i zobacz, czy rezystancje nie zmieniają się zbyt szybko.
Książka serwisowała podawała chyba sposoby testów sensorów: wiaderko z wrzącą wodą i mierzymy rezystancję...
Same czujki mają dość dużą bezwładność cieplną i to dlatego mają grubość długopisu. Takie wahania to raczej nie jest silnik
Z uwagi na niewielki koszt czujek, zaryzykowałbym zakup jakichś używek to testów.
-
Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem i podpowiedź.
-
W tym modelu o ile mi wiadomo jest złącze ODB2. Weź kup sobie jakiś czytnik na bluetootha za 20 zł, zainstaluj jakiś program na telefon i sprawdź odczyt temperatury. Pominiesz sam wskaźnik na desce.
-
Trochę odkopuję temat, ale miałem identyczną przypadłość, wymiana czujnika temperatury cieczy i termostatu załatwiła sprawę. Sprawdziłbym termostat metodą z gotowaniem, ale nie mam odpowiedniego termometru, wtedy byłoby wiadomo na 100% co było winowajcą.